کدام پایگاه نظامی ارتش بارها مورد حمله قرار گرفت؟ /سیاری:  ارتش متناسب با تهدیدهای روز حرکت می‌کند

مهر نوشت:فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، سال ۱۴۰۰ را همچون سال گذشته با تجهیزاتی بومی و قدرتمند تر ادامه خواهیم داد.

امیرسرتیپ صباحی فرد در دیدار نوروزی با مدافعان آسمان در سایت راداری شهدای سوباشی، ضمن ادای احترام به ۱۹ شهید این سایت پدافند هوایی و تبریک نوروز به مدافعان امنیت، گفت: تمامی تجهیزات پدافند هوایی کشور بومی است و ما برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا سال ۱۴۰۰ را همچون سال گذشته با تجهیزاتی بومی و حتی قدرتمند تر ادامه خواهیم داد.

وی افزود: یش از ۱۵۰ حمله ناموفق به سایت سوباشی در ایام دفاع مقدس، نشانه اهمیت این سایت پدافندی بود که هر بار حملات دشمن با غرش موشک‌های پدافند هوایی و سامانه‌های توپخانه‌ای ارتش اسلام ناکام ماند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: اهمیت این سایت برای دشمن به آن اندازه بود که فرمانده نیروی هوایی وقت رژیم بعثی عراق اعلام کرد «اگر خلبان‌های ما قادر نباشند این سایت را مورد اصابت قرار دهند، افتخار نابودی این سایت باید نصیب خود من شود».

در این دیدار همچنین امیر سرتیپ صباحی فرد با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب کشور از بخش‌های مختلف گروه پدافند هوایی همدان، ایستگاه اطلاعات و شناسایی و قرارگاه سربازی این منطقه بازدید و میزان آمادگی رزمی این یکان پدافند هوایی را مورد ارزیابی قرار داد.

دریادارسیاری: ارتش متناسب با تهدیدهای روز حرکت می‌کند

همچنین معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در این سالها ارتش ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده و آمادگی خود را بالا برده است و آمادگی مقابله با هر دشمنی را دارد و متناسب با تهدیدهای روز حرکت می‌کند.

دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با ایرنا، عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: ارتش در این سالها ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده و آمادگی خود را بالا برده است و آمادگی مقابله با هر دشمنی را دارد و پیش بینی و آینده نگری و آینده پژوهی لازم را انجام داده و متناسب با تهدیدات روز حرکت می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: قطعا ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره برداری از جوانانی که امروز در خدمت دارد و علم و دانشی که برخوردار است و ویژگی‌های خاصی که در کارکنان ارتش وجود دارد آمادگی لازم را دارد که  در هر مقطع زمانی و در هر جا که بخواهد مقابل تهدیدات علیه انقلاب و تمامیت ارضی کشور بایستد و مقابله کند و پوزه هر دشمنی را به خاک بمالد.

دریاردار سیاری درباره برگزاری رزمایش‌ها هم گفت: این رزمایش‌ها، توان نیروهای مسلح برای انجام ماموریت و دفاع از انقلاب و نظام و تمامیت ارضی را نشان می‌دهد یعنی دشمنان بدانند که ما از چنین توانمندی برخورداریم که اگر کسی بخواهد تعرضی کند نتیجه آن پشیمانی است.

 2727
 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498349

برچسب‌ها