تاکید بر ضمانت اجرای مصوبات شورای سلامت کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از ضمانت اجرایی مصوبات ابلاغی از سوی شورای سلامت کیش در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش، سی و هفتمین جلسه شورای سلامت کیش با حضور جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی شورایعالی مناطق آزاد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش، معاونان و برخی از مدیران این سازمان و بخش خصوصی، بعد از ظهر پنجشنبه پنجم فروردین در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش با هدف تشدید نظارت ها بر اجرای دقیق ضوابط بهداشتی در این منطقه برگزار شد.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه بر اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ابلاغی از سوی شورای سلامت کیش تاکید کرد و گفت: کمیته نظارتی ستاد بحران سازمان منطقه آزاد کیش با تشدید نظارت ها بر اجرای دقیق ضوابط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه گام های موثری برداشته است.

آهنگران با اشاره به این که حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه از اولویت های سازمان و شورای سلامت کیش است گفت: عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی کسب و کارهای مختلف تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با بیان این که روند شیوع ویروس کرونای انگلیسی سرعت ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد اظهار داشت: حفظ برند جزیره کیش و وضعیت کنونی حاکم بر این منطقه مستلزم رعایت دقیق ضوابط بهداشتی میان تمام ساکنان کیش و ادامه فعالیت کسب و کارها در این منطقه است.

به گفته آهنگران بی توجهی به ضوابط بهداشتی سبب اعمال محدودیت های سخت گیرانه در جزیره کیش خواهد شد از این رو چرخه اقتصادی این منطقه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به منظور مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت تمام ساکنان جزیره کیش بین محدودیت و ممنوعیت؛ شورای سلامت کیش با اعمال محدودیت ها نسبت به این مهم اقدام کرده است.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز با بیان این که مسافرت زمینی به مقصد کیش در ایام نوروز ممنوع اعلام شده است گفت: کرونای انگلیسی سلامت اقشار مختلف جامعه را تهدید می کند و باید ضوابط بهداشتی با جدیت تمام رعایت شود.

خانزادی تاکید کرد: قبل از این که کرونای انگلیسی سبب ابتلای گسترده ساکنان و گردشگران در سطح جزیره کیش شود باید اقدامات پیشگیرانه با یک انسجام مثال زدنی میان تمام ساکنان کیش تحقق یابد.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز بر سرعت بخشیدن به روند اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی بر عموم جامعه از خطرات ناشی از بیماری کرونای انگیسی تاکید کرد و اظهار داشت: با چاپ ونصب برشورها و بنرهای تبلیغاتی در اماکن عمومی از جمله بازار ها و مراکز خرید نسبت به اطلاع رسانی این بیماری خطرناک که سلامت تمام افراد جامعه را تهدید می کند اقدام شود.

آخوندی تصریح کرد: اطلاع رسانی و آموزش به صورت مستمر در زمان های مشخص می تواند به عنوان یک اقدام موثر و کار آمد در کنترل بیماری کرونا میان مردم موثر باشد.

سعید پورعلی دبیر شورای سلامت کیش هم در ادامه این جلسه با بیان این که ستاد اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش با رویکرد جدیدی برگزار شده است افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی از سوی ستاد ملی کرونا جزیره کیش در وضعیت زرد قرار گرفته بود.

پورعلی با اشاره به این که بر اساس شاخص بصری اعلام شده از ستاد ملی کرونا؛ هم اکنون جزیره کیش در وضعیت آبی قرار گرفته است اظهار داشت: ستاد ملی کرونا، مناطق مسافر پذیر استا های گلستان، مازندران، گیلان و شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، قشم و کیش را در روزهای نوروز و تعطیلات رسمی زرد اعلام کرده است.

وی با تاکید بر این که با نظارت های حداکثری بر اجرای دقیق ضوابط بهداشتی در تلاش هستیم تا رنگ بندی این منطقه را حفظ کنیم گفت: نرخ ابتلا در جزیره کیش از دو روز گذشته از ۸ نفر به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

دبیر شورای سلامت کیش اظهار داشت: بر اساس گزارش های ارائه شده سن ابتلا به بیماری کرونا در جزیره کیش کاهش یافته است.

سعید پورعلی در ادامه تصریح کرد: خوشه های شناسایی شده تحت نظارت و در قرنطینه هستند و با علائمی که مشاهده شده است ابتلا به کرونا انگلیسی حتمی است.

پورعلی خاطر نشان کرد: تا کنون ضوابط منطقه زرد رعایت شده است و تلاش بر این است با پایداری همین رنگ وضعیت حاکم بر جزیره ادامه داشته باشد و تحقق این مهم با هماهنگی و انسجام مضاعف جامعه امکان پذیر است.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان این که در ده روز منتهی به یکم فروردین با سکانس گیری ۲۰ نمونه ارسالی به هرمزگان ۱۶ مورد کرونای انگلیسی شناسایی شده است گفت: در این ایام روزانه با شناسایی ۵ نفر مبتلا ، آمار بستری بیمارستان کیش در دو هفته به ۱۷ نفر افزایش یافت.

رضانیا افزود: تا کنون ۳۴۶۴بیمار مثبت شناسایی و ۱۶۰۹۶تست کرونا در سطح جزیره کیش انجام شده است و در حال حاضر نیز ۳ نفر در بیمارستان کیش بستر ی هستند و دو نفر در نقاهتگاه و تعداد ۷۱ نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی بر افرایش ورود مسافر کیش و تراکم بیش از حد جمعیت این منطقه اشاره کرد و افزود: ویروس کرونای انگلیسی چه در فضای باز و سر پوشیده با سرعت بیشتر نسبت به انواع دیگر ویروس کرونا انتقال می یابد.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با تاکید بر این که روند مبتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است و در ۵ روز گذشته کودکان نیز به این بیماری مبتلا شدند اظهار داشت: با تلاش کادر درمان و مرکز توسعه سلامت کیش شرایط مطلوبی در بیمارستان این منطقه حاکم است.

نادعلی نژاد گفت: بی توجهی به ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش سبب گسترش بیماری کرونا در سطح جامعه خواهد شد و بی تردید کنترل این بیماری به راحتی محقق نخواهد شد.

علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش شرایط حاکم بر جزیره کیش را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دغدغه سلامت ساکنان کیش سبب نظارت های حداکثری بر اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح این منطقه خواهد شد.

مقدس زاده جزیره کیش را یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری در سطح کشور برشمرد و گفت: آمار ارائه شده در حوزه های نسبی با سایر استان های کشور در شرایط خوبی قرار دارد و این نتیجه هماهنگی و انسجام مثال زدنی تمام دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =