حدود ۳ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی قشم انجام شد

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: حدود ۳ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طرح تشدید بازرسی نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا روز ۵ فروردین ماه توسط کارشناسان بهداشتی در شهرستان قشم بازدید شد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، حمیدرضا بهزادی ادامه داد: حدود یک هزار و ۳۵۰ مورد از بازرسی های انجام شده با کمک سایر دستگاه های درگیر در ستاد سفرهای نوروزی قشم انجام شده است.
وی تصریح کرد: در این بازرسی ها حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش مواد غذایی با دستگاه های پیشرفته اندازه گیری فوری انجام و بیش از یک تن مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم همچنین خاطرنشان کرد: در این بازدیدها بیش از ۱۰۰ مورد با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شدند و بیش از ۳۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز تعطیل شده است.
بهزادی با بیان اینکه در این مدت ۱۳۵ مورد اخطاریه موارد بحرانی و بیش از ۱۴۵ مورد اخطاریه موارد غیربحرانی نیز صادر شده است، افزود:  همچنین حدود یک هزار ۷۰۰ مکان عمومی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان قشم بازدید شد و ۱۰ واحد تعطیل و برای ۴۵ واحد نیز پرونده قضایی تشکیل شد.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ۲۰۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی خبر داد و تصریح کرد: حدود ۳۰ مورد نمونه برداری و بیش از ۶۴۰ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی جزیره نیز حاصل تلاش‌های شبانه روزی همکاران شبکه بهداشت و درمان قشم است که در همین مدت انجام شده است.
بهزادی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی توسط ساکنان و گردشگران در جزیره قشم، گفت: این روزها علاوه شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، خبرهایی مبنی بر انتشار ویروس جهش یافته این بیماری با عنوان کرونای هندی نیز شنیده می شود که برای جلوگیری از پخش سریع آن نیازمند دقت بیشتر شهروندان در مراقبت های بهداشتی هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به اینکه افزایش مسافرت ها یکی از عوامل انتقال سریع تر ویروس کروناست، اضافه کرد: همزمان با افزایش سفرهای نوروزی، شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و امیدواریم که مردم در نیمه دوم تعطیلات سال جدید از سفر خودداری کنند.
رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی سفر قشم در پایان از مردم خواهش کرد که از هر نوع سفر غیرضروری جلوگیری کنند، و تاکید کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری، مردم برای سلامتی خود و خانواده از سفر غیرضروری، هرگونه تجمع و دید و بازدید پرهیز کرده و در خانه بمانند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =