یک نماینده مجلس معتقد است:اگر بخواهیم مراحل ادغام را در مدت یکماه انجام بدهیم کاری غیر منطقی خواهد بود چرا که باید با انجام کار کارشناسی لازم با ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو یک وزارتخانه با یک برنامه و سیاست های مشخص تشکیل دهیم که این قطعا کار یکماه و یا دوماه نیست.

براساس اظهارات یک عضو کمیسیون انرژی، با ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو با یکدیگر باید به دنبال یک مدیریت واحد در بخش انرژی باشیم که به نظر می رسد در شرایط کنونی این امر به طور کامل مورد نظر قرار نگرفته است.

سیدحسن دهدشتی در گفت وگو با خبرآنلاین، بااشاره بر اینکه فلسفه ادغام وزارتخانه ها کوچک کردن دولت و واگذاری بخشی از فعالیت های این قوه به بخش خصوصی است، تصریح کرد:متاسفانه در شرایط فعلی اصل 44 چندان مورد توجه دولت قرار نگرفته و همچنان وزارتخانه ها با همان اعتبارات گذشته مشغول به انجام وظایف خود هستند.

وی متذکرشد: در مورد ادغام وزارت نفت و نیرو باید یک مدیریت واحد انرژی ایجاد شود اگر ادغام این دو وزارتخانه با همین شرح و وظایف موجود صورت بگیرد کار بیهوده ای است و نتیجه آن یک از هم گسیختگی جدی دردولت خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره بر اینکه کاهش تصدی گری دولت به معنای واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی است تاکید کرد: در این راستا وظیفه دولت باید بحث های نظارتی و حاکمیتی باشد و باید اصل ادغام بر پایه همین سیاست بنا شود.

به گفته او، اگر بخواهیم مراحل این اقدام را در مدت یکماه انجام بدهیم کاری غیر منطقی خواهد بود چرا که باید با انجام کار کارشناسی لازم با ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو یک وزارتخانه با یک برنامه و سیاست های مشخص تشکیل دهیم که این قطعا کار یکماه و یا دوماه نیست. دهدشتی با تاکید بر اینکه این ادغام باید با حساسیت های ویژه و کارشناسی صورت بگیرد،افرود:ادغام وزارتخانه نفت در نیرو بدین معنی نیست که باید تمام بخش های این دو وزارتخانه در هم ادغام شود بلکه باید بخشی از این وزارتخانه ها در دیگر نهادها و وزارتخانه ها ادغام شوند./221/ 39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =