لیبی خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاکش شد

ایرنا نوشت: رییس شورای ریاست جمهوری لیبی از آنکارا خواست تا نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند.

 رادیو بین‌المللی فرانسه روز شنبه گزارش کرد: پس از پاریس و قاهره، « محمد یونس المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی روز جمعه به آنکارا سفر و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد؛ دیداری که آناتولی از آن به عنوان ملاقات همکاری برای گفت و گو و بحث در خصوص روابط ریشه‌دار دو طرف در چندین زمینه یاد کرده است.

به گزارش رسانه فرانسوی، در این دیدار رسما از رئیس جمهوری ترکیه خواسته شده که نیروهای سوری و همچنین کارشناسان نظامی ترک حاضر در طرابلس تا پایان ماه می خاک لیبی را ترک کنند. به گفته یک منبع دولتی لیبی، این درخواست پیشتر و ۱۰ روز پیش در طرابلس به ماموران اطلاعاتی ترکیه ارسال شده است.

بنا به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، آنکارا به دنبال حفاظت از منافع اقتصادی خود در خاک لیبی است. طرابلس و آنکارا دو توافق نظامی و اقتصادی با یکدیگر امضا کرده‌اند. به نظر می‌رسد ترکیه در صورت حفظ منافع اقتصادی خود در لیبی، آماده بازنگری در توافق نظامی است.

از سوی دیگر، رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی هم خواهان حفظ توافق اقتصادی با آنکارا است تا از سهم عظیم از ذخایر گازی بهر ه‌مند شود.

به گزارش ایرنا، این درخواست به دنبال آن صورت می‌گیرد که حدود سه هفته پیش ، عبدالحمید دیبیبه نخست‌وزیر لیبی اعلام کرد، کشورش در سایه توافق‌نامه امضا شده با ترکیه، از حق خود در ذخایر گازطبیعی در مدیترانه شرقی سهم خوبی گرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =