ارزیابی سفیر چین در ایران نسبت به امضای توافق بین تهران و پکن

سفیر پکن در تهران با اشاره به امضای سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، دو کشور را شرکای استراتژیک جامع توصیف کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، «چانگ هوآ» سفیر چین در ایران در رشته توییتی نوشت: چین و ایران شرکای استراتژیک جامع هستند.

این دیپلمات چینی در توییتی دیگر سفر وزیر خارجه کشورش به تهران را دیداری مهم و موفقیت‌آمیز خواند. 

سفیر چین در توییتی دیگر با اشاره به گشوده شدن نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، نوشت: اسناد مربوطه شاهدی بر تاریخ مبادلات دوستانه بین چین و ایران است.

هوآ همچنین روابط دو کشور را بر پایه دوستی و همکاری توصیف کرد.

گفتنی است که سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله بعدازظهر امروز (شنبه) در تهران به امضای وزیران خارجه ایران و چین رسید.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    ان شاء الله با موفقیت
  • ایران IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    مرگ بر چین
  • عرش طالقانی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    فروپاشی نظام آمریکا، فرسودگی و وارفتگی تاریخی آمریکا و اروپا، مقاومت بیهوده و نومید آنه حاکمان آمریکا برای جلوگیری از فروریزی ساختمان غیر قابل بازسازی حکومت آمریکا..... چشم انداز..... ابتدا و انتها....... چرخه تاریخ... دور نما....
  • kian US ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام. کار درست یعنی این نمیدونم چرا مسوولان ما هنوز نشستن که آمریکا هی مدل جمله ای که عنوان میکنن رو به شکل‌های مختلف که همش یک معنی داره. ما حاضریم به برجام برگردیم امااول ایران فلان.... که بچه ها هم دیگه از حفط شدن رو مدام تکرار میکنن اروپاییها هم یک مدل دیگه به نوبت هر دو سه روز جاشون عوض میشه حرفها تکراری دیکته شده همین روزهاست که شهردارهاشون هم تکرار کنن. آقایون هم هی جواب میدن ولشون کنین به همین سادگی این برجام اون موقع تا حدودی بد نبود که این گرفتاریها و این مشکلات بعدش نبود حالا که با چنگ دندان و تحمل گاو رو رسوندیم به دمش دنبال چی میگردی بر فرض که انجام بشه تا اون زمانی که بخوان این پدر سوخته ها کاری انجام بدن ما خودمون کاملا به نتیجه رسیدیم تازه خیلیم جلوتر این نامردا باز زمانی این جلسات رو میزارن که ما نتونیم با روسیه و چین قراردادهای درست ببندیم آقایون هواسشون باشه اینجا مونده و اونجا رونده نشیم که اینها همچین فکرهایی تو سرشون هست که خوشبختانه رهبری با اون نامه ای که به پوتین داد کار رو قطعی کردند
  • علی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    کار درستی نیست به این چشم بادامی ها اعتمادی نیست
  • رسول IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    انشاالله این سند استارت سند چشم انداز 1404 باشه