۷کالا با نشان استاندارد جعلی در قزوین شناسایی شد

در سال گذشته ۷کالا با نشان استاندارد جعلی در استان قزوین کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ در سال ۱۳۹۹ از ۸هزار و ۷۹۴واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمد که منجر به کشف و شناسایی  ۷کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده های مایع سفید کننده با نام تجاری وایت و مرجان، مایع زعفران با نام تجاری سارای چاشنی، سیم بند تخت با نام تجاری  بابل، هواکش با نام تجاری ایران خزر فن، سیم برق با نام تجاری الوند خراسان و قارچ بسته بندی با نام تجاری چتر سفید انجام شده است که کالاهای مذکور از سطح بازار جمع آوری شد.

با توجه به اینکه  جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می شود، طبق تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده کند به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم می شود.

همشهریان گرامی جهت اطمینان از صحت علامت استاندارد، می توانند کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت مراتب را به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد برخورد حقوقی انجام گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =