عدم توسعه یافته گی لرستان فقر و بزه را در لرستان افزایش داده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در دیدار رییس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم لرستان گفت : عدم توسعه و عقب ماندگی لرستان فقر و بزه را در لرستان افزایش داده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت‌الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از رییس دستگاه قضا و همکاران وی در سفر به لرستان گفت :تلاش رییس دستگاه قضا در رسیدن به آرمانهای انقلاب و امام و  خدمات رسانی به مردم ستودنی است و موجب مسرت مردم و خوشحالی آحاد ملت است .

وی افزود: دلاور مردی ها و ایثار مردمان لرستان در دفاع از انقلاب قبل و بعداز انقلاب همچنین سرکوب نیروهای ضد انقلاب داخلی توسط مردم و رشادت های نیروی های نظامی استان از جمله لشگر ۸۴ خرم‌آباد و تیپ ۵۷ ابوالفضل و گروه ۲۴ بعثت و سایر نیروهای نظامی و همچنین تقدیم ۶۳۰۰ شهید به انقلاب خود گواهی بر وفاداری مردم لرستان به آرمانهای امام و انقلاب می باشد .

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه رییس دستگاه قضا اشراف کامل به مشکلات و ظرفیتها و موانع برون رفت از چالش‌ها دارد اظهار داشت : از مدتها قبل که بحث سفر جناب رییسی به استان مطرح شده بازرسان و کارشناسان و نمایندگان ویژه دستگاه قضا مسائل استان را رصد و پیگیری کردند و شخص بنده اخیرأ طی جلسه ۴ ساعتی راهکاری پیشنهادی را ارائه نمودم و قطعا تصمیمات موثری در جهت رفع موانع اتخاذ خواهد شد .
حاج آقا شاهرخی با اشاره به توانمندی‌های لرستان تصریح کرد: زمینهای حاصلخیز، استان پنجم پربارش کشور، مقام نخست تولید محصولات باغی ،رتبه چهارم کشور در تولید انار ، رتبه یک معادن سنگ و وجود ۲۸ درصد سنگهای تزیینی کشور در استان تنها گوشه ای از استعدادها و توانمندی‌های لرستان در حوزه های مختلف است و نظام مقدس در این ۴۲ سال خدمات ارزشمندی به استان ارائه نموده است .

وی با انتقاد از عدم توسعه یافته کی استان گفت : علی رغم توجهات و خدمات مناسب نظام به استان اما لرستان همچنان از عدم توسعه یافتگی و برخی مشکلات رنج می برد و باعث افزایش بزه ، اعتیاد،طلاق،سرقت،خودکشی، قاچاق ،تکدی گری و ....... شده است .

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تعطیلی حجم زیادی از صنایع و کارخانجات استان را باعث افزایش بیکاری و بزه های اجتماعی دانست و ابراز داشت : همچنین عدم وجود صنایع تبدیلی برای سه میلیون تن محصولات باغی ،۷۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارده سیل به استان در بخش صنعت کشاورزی و خدمات ، و مهمتر  اینکه عدم تخصیص کافی و بموقع آب از سوی وزارت نیرو به استان از جمله مشکلات استان هستند که در این سفر انتظار می رود بررسی و چاره اندیشی شوند .
دکتر سید احمد رضا شاهرخی در پایان افزود : انشالله با هم افزایی که در درون استان شکل می گیرد و همت والای رییس دستگاه قضا که هر جا ورود کردند مایه برکت بوده شاهد حل بخش زیادی از موانع توسعه استان باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =