۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شدند

رییس کل دادگستری لرستان از منجر شدن ۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد رزم  در دیدار قضات استان با رییس قوه قضاییه در حضور سید ابراهیم رییسی گفت : دستگاه قضایی استان دارای ۱۴ حوزه قضایی بخش ، ۲۶۴ شعبه ، ۲۴۷ قاضی و ۱۰۴۵ کارمند اداره میشود .

محمد رزم گفت : خوشبختانه قضات دادگستری های استان از قضات مستقل،متعهد،مقتدر.توانمند و شجاع ، عادل و ولایتی  بوده و با اخوت و برادری نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام می کنند .

وی افزود : سال گذشته دو رای صادره از قضات دادگستری استان بعنوان رای وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی صادر و منتشر گردید ،

رزم با اشاره به عملکرد دادگستری های استان اضافه کرد : تلاش جهت ایجاد صلح و سازش ، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلی ، معتمدین ، ملاقات عمومی با شهروندان ، خدمات رسانی آسان به مردم ،در دسترس بودن ، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با ارازل و اوباش بخشی از اقدامات دادگستری استان است که با افتخار ،مجموعه قضات و پرسنل این مهم را در اولویت‌های خود قرار دادند .

رییس کل دادگستری از  ابتلای ۴۰۰ قاضی و کارمند دادگستری استان به بیماری کرونا خبر داد و گفت : این تعداد ابتلا از دادگستری استان نتیجه تلاش و در میان مردم بودن جهت خدمت رسانی به شهروندان و مراجعین به دستگاه قضاست که تلاشهای پرسنل و قضات استان  مورد تقدیر معاون اول دستگاه قضا قرار گرفت 

رزم تشکیل ۲۵ کمیته با مسئولیت معاونین دادگستری استان را در راستای عمل به سیاستهای رییس قوه قضاییه دانست و اظهار کرد : این تعداد کمیته جهت اجرای سیاست‌های قضایی رییس قوه تشکیل و در حال فعالیت هستند .
رییس کل دادگستری استان تعداد پرونده های دادگستری را در ابتدای مسئولیت خود بیش از ۵۶ هزار پرونده اعلام کرد و بیان نمود : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران  در این ایام حدود ۲۷ هزار پرونده تقلیل داشتیم و مدت زمان رسیدگی به دعاوی باتوجه به تاکیدات مکرر رییس قوه بسیار کاهش یافته است همچنین ۴۸ درصد کاهش موجودی پرونده در دادگستری استان را شاهد هستیم .

رزم با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه افزود : با عنایت به بخشنامه جناب آیت اله رییسی در خصوص ارجاع پرونده به شوراهای حل اختلاف با دقت نظر و حساسیت خاصی  بیش از ۴۸ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع گردید که تعداد  ۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شورا  منجر به صلح و سازش گردید .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =