نشست شورای امنیت درباره کره شمالی بی‌حاصل به پایان رسید

ایسنا نوشت:شورای امنیت سازمان ملل در حالی در پی آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی نشستی را با هدف رسیدگی به این مساله برگزار کرد که هیچ‌گونه اقدام فوری در قبال آن انجام نداد. این در حالی است که آمریکا گفته بود این شورا اقدامات تازه‌ای را مدنظر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از این نشست نیم‌ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد، نه شورای امنیت و نه کشورهای اروپایی هیچ یک بیانیه‌ای صادر نکردند. این در تناقض با اتفاق سال گذشته میلادی قرار دارد که در طی آن پنج کشور اروپایی، آزمایشات موشکی کره شمالی را "تحریک‌آمیز" خواندند و محکوم کردند.

یک دیپلمات اظهار کرد طی نشست روز سه‌شنبه اکثریت اعضا ابراز نگرانی کرده‌ و مجدداً خواستار خلع سلاح شده‌اند، گرچه هیچ بیانیه‌ای صادر نشده است.

کره شمالی این جلسه را که برگزاری آن به درخواست انگلیس، استونی، فرانسه، ایرلند و نروژ انجام شده بود، محکوم کرد.

"جو چول سو"، مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور KCNA منتشر شد، شورای امنیت سازمان ملل را به در پیش گرفتن "استاندارد دوگانه" متهم کرد و گفت کشورهای جهان "در حال شلیک انواع پرتابه‌ها هستند. "

کره شمالی هفته گذشته دو موشک پرتاب کرد که طبق برآورد آمریکا و دیگر کشورها، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد هستند. این موشک‌ها بنا بر قطعنامه‌های شورای امنیت، ممنوع هستند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =