۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

فارس نوشت:

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه گفت: در بخش مدیریت ایمنی راهها 22 وزارتخانه سهیم هستند، متوسط مرگ های ترافیکی در ایران 3 برابر جهان است و طی 10 سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار نفر در این حوادث معلول دائم شدند.

اصر پورمعلم در مراسم رونمایی از نماد حواث ترافیکی اظهار داشت:‌ سال 2010 تا 2020 در جهان دهه ایمنی نامگذاری شده است.

وی افزود: در خصوص ایمنی راهها دو موضوع مهندسی ایمنی و مدیریت ایمنی مطرح است که در زمینه مهندسی ایمنی متولی آن 100درصد وزارت راه و ترابری است اما در بخش مدیریت ایمنی 22 وزارتخانه سهیم هستند که سهم وزارت راه 8 درصد است.

پورمعلم با بیان اینکه در سال 89، حدود 23 هزار کشته و 750 هزار مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی وجود داشت، تصریح کرد: سال 83، حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان و سال 86، حدود 18 هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات بود که حدود 60 درصد این تصادفات برون‌شهری و مابقی درون‌شهری بود.

معاون آموزش تحقیقات و فناوری وزارت راه خاطرنشان کرد: مهار وضع موجود، ایجاد یک صندوق مشترک تفکر، هدفمند کردن ایمنی، زمینه‌سازی جهت مشارکت بخش خصوصی در ایمنی و نگاه ویژه به بخش زنجیره تأمین آموزش،‌تحقیقات و فناوری از پیشنهادات مهم کنترل وضع موجود است.

وی ادامه داد: مهمترین گام در بهبود مؤثر و مستمر ایمنی راه وجود یک برداشت مشترک و همصدایی در بین دستگاههای مسئول است و باید در نظر داشت که منشأ تصادفات صرفاً مسائل حمل‌ونقل نیست بلکه فاکتورهای اقتصادی، فاکتورهای انسانی، سیستم آموزش، میزان بازدارندگی جرایم و سیستم عملیات نجات نیز در این زمینه مؤثر است.

پورمعلم خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته 235 هزار کشته و 3 میلیون 650 هزار نفر مجروح ناشی از تصادفات وجود داشتیم که 2 میلیون و 300 هزار نفر آنها دچار معلولیت دائم شدند.

معاون آموزش تحقیقات و فناوری وزارت راه اضافه کرد: جایگاه ایران در سال 2008 طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی 32 کشته به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است در حالی که متوسط جهانی 13.8 کشته است.

وی گفت: متأسفانه برای کمیسیون ایمنی راهها اعتباری در نظر گرفته نشده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =