حوادث ترافیکی در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد افزایش یافت

رئیس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حوادث ترافیکی و تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر محمد حیدری در ویژه برنامه زنده تلویزیونی آرنگ بهار از شبکه استانی سیمای جهانبین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز بهار طبیعت اظهار داشت: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.
مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در این مدت حوادث ترافیکی و همچنین میزان مصدومین ناشی از سوانح رانندگی در مقایسه با سال گذشته در چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد افزایش یافته است.
دکتر حیدری از مردم خواست: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و وجود ویروس کرونا، همچنان از رفتن به مسافرت های غیرضروری بپرهیزند و به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.
وی با بیان اینکه اورژانس یکی از سازمان‌های امدادی حیاتی به شمار می‌رود ادامه داد: اورژانس در حفظ جان و سلامتی مردم به عنوان بالاترین و ارزشمندترین دارایی افراد، نقش موثری ایفا می کند.
دکتر حیدری یادآور شد: برای عملیات اورژانس ۱۱۵ زمان بسیار مهم است به طوری که گاهی ثانیه ها در نجات جان افراد نقش آفرینی می کنند.
وی مزاحمت‌های تلفنی را به عنوان یکی از دردسرهای اورژانس ۱۱۵ عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری برقرار شد که از این تعداد ۳۰ هزار تماس مزاحم تلفنی بوده است.
دکتر حیدری افزود: همچنین از ۲۵ اسفند ۹۹ تاکنون، قریب به ۱۰ هزار تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری برقرار شده که نزدیک به ۲ هزار مورد آن مزاحمت بوده است.
وی اضافه کرد: لذت بخش ترین عملیات در نوروز ۱۴۰۰ مربوط به بیمار مشکوک به کرونا ویروس در یکی از مناطق صعب العبور شهرستان اردل بود که به علت نامساعد بودن شرایط جویی امدادرسانی هوایی انجام نشد و امداد رسانی از طریق جاده در مسیر خطرناک و صعب العبوربا مأموریت ۱۲ ساعته انجام شد و خوشبختانه بیمار با انتقال به مرکز بهداشتی از خدمات تخصصی درمانی بهره مند شد.
دکتر حیدری از امداد خواهان خواست: در صورت بروز حادثه و نیاز به خدمات اورژانسی در تماس با ۱۱۵ خونسردی خود را حفظ کنند و به سوالات کارشناسان پرستاری با دقت جواب دهند.
وی یادآور شد: مردم تنها در مواقع ضروری با ۱۱۵ تماس حاصل نمایند و به توصیه کارشناسان برای ارائه خدمات بهتر و اثر بخش تر توجه کنند.
دکتر حیدری در پایان از مردم خواست: هنگام مواجه با سوانح رانندگی از تجمع در محل حادثه بپرهیزند و برای جلوگیری از فوت وقت، مسیر را برای امدادگران اورژانس ۱۱۵ باز کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =