ابتلای ۴۰ نفر به کرونا در دو عروسی / آذربایجان‌غربی در آستانه وضعیت کامل قرمز کرونایی

۴۰ نفر در ۲ مراسم عروسی در میاندوآب به کرونا مبتلا شدند ضمن اینکه استان آذربایجان‌غربی در آستانه شرایط کامل قرمز کرونایی است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: به دنبال برگزاری ۲ مراسم عروسی پشت سرهم و به فاصله ۲ روز در یک طایفه، حدود ۴۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند.
حیدری با بیان اینکه در این ۲ مراسم عروسی ۴۰۰ نفر حضور داشتند اظهار داشت: از این تعداد افراد مبتلا هفت نفر در بیمارستان عباسی بستری هستند و یک نفر از آنها نیز که یک خانم حدود ۳۵ ساله بود روز گذشته  جان خود را از دست داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت: طی ۱۸ روز گذشته فشار وارد شده بر مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلای شهروندان به کرونا بسیار افزایش یافته و تعداد بستری شدگان نیز ۳۳۷ نفر بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: از کل بستری شدگان، بیماران تحت مراقبت های ویژه نیز با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ابتدای سال به رقم ۱۸۴ نفر رسیده و بیماران تحت ونتیلاتور هم با رشد ۸۸ درصدی به ۴۷ نفر افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که حدود یک پنجم این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند.
آقازاده اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار دیگر در پنج شهرستان بزرگ استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۸۱۳ تن رسید.
آقازاده گفت: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۰۵ نفر نیز در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =