۶۳مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین رسیدگی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۳مورد ساخت و ساز غیرمجاز در نوروز امسال در اراضی کشاورزی استان قزوین شناسایی شد و برای سیر مراحل قانونی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این مطلب گفت: از این تعداد ۱۲مورد مربوط به شهرستان آبیک، ۱۷مورد شهرستان البرز، ۱۶مورد شهرستان تاکستان، ۱۰مورد شهرستان قزوین، ۶مورد شهرستان آوج و ۲مورد مربوط به شهرستان بویین زهرا بوده است.

 او با بیان اینکه برای شناسایی این بناهای غیرمجاز از ۳۷تیم گشت و نظارت استفاده شده بود، گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز، ۳۷تیم گشت و نظارت متشکل از کارشناسان این سازمان و همچنین یگان حفاظت امور اراضی به صورت شبانه روزی وظیفه شناسایی این تخلفات را برعهده داشتند.

 خمسه تصریح کرد: تیم‌های گشتی در این مدت ۶هزار و ۴۶۴کیلومتر در سطح اراضی کشاورزی استان قزوین گشت زنی داشتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: بیشتر این ساخت سازها شامل دیوارکشی، فنس کشی و ساخت بناهای غیرمجاز است که با اقدام به موقع از ادامه کار آن‌ها جلوگیری شد.

او تاکید کرد: معمولا هر ساله سودجویان و فرصت‌طلبان سعی می‌کنند از تعطیلات نوروز برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استفاده کنند که در همین راستا تیم‌های گشتی ویژه ایام نوروز تعبیه شد و امسال با تشدید نظارت‌ها، شاهد کاهش تخلفات یاد شده بودیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی و ملی استان قزوین، موضوع را به سامانه ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و ۱۵۰۴یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =