محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله با آتش سوزی ها ی احتمالی جنگل و مرتع دست به‌کار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ایجاد و احیاء آتش برها تجلیل از نیروهای مردمی فعال در مهار آتش سوزی های سال گذشته و نشست با دامداران حاشیه مناطق از جمله این اقدامات است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛ به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – سید اسدالله هاشمی در هجدهمین روز از فروردین ماه ۹۹ از آغاز عملیات این اداره کل برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل و مرتع در سال جاری خبر داد و گفت : بررسی‌ آتش سوزی های سنوات گذشته  نشان می‌دهد ،عوامل متعددی در آتش‌سوزی‌ها دخیل بوده و نمی‌توان علت همه این حوادث را یک یا ۲ مورد دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود:  آتش‌سوزی عمدی، صاعقه، خطای انسانی، گرمای هوا و افزایش علوفه خشک از علل آتش‌سوزی‌ها در جنگل و مرتع عنوان شده است. 
وی به موانع موجود برای مهار آتش‌ در مناطق عمدتا" کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: بررسی و تجربه آتش سوزی های سال گذشته نشان می دهد ، به دلیل وسعت زیاد آتش، صخره‌ای و صعب‌العبور بودن منطقه، شیب بالای ۷۰ درجه و عدم برخورداری سازمان‌های متولی از امکانات مناسب برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن، همه ساله صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد و منجر به سرایت آن به سایر مناطق می شود.
هاشمی به ضرب المثل علاج واقعه قبل از وقوع اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که امسال نیز آتش سوزی هایی درسطح استان داشته باشیم به همین  خاطر ، ضرورت دارد قبل از وقوع  بفکر راهکاری برای به حداقل رساندن خسارت و آتش باشیم . 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بررسی راه های جلوگیری از گسترش آتش نشان داد که،  آتش برها نقش بسزایی در مهار و خودکنترلی آتش ها در سنوات گذشته داشتند. به همین علت امسال قبل از هرگونه اتفاقی اداره کل  حفاظت محیط زیست استان درسطح مناطق تحت مدیریت  خود اقدام به احیاء و ایجاد آتش برهای جدید کرده است . 
هاشمی تصریح کرد: درهمین راستا از نیروهای مردمی که سال گذشته در مهار آتش سوزی ها فعالانه در کنار محیط زیست استان بودند تجلیل شد . 
وی گفت : نشستی نیز با دامداران حاشیه مناطق حفاظت شده داشته ایم و توصیه ها و رهنمودهای لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است . 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : امیدواریم که امسال با کمک مردم و همکاری خوب تشکل های زیست محیطی در سطح استان گزارشی از آتش سوزی جنگل ها و مراتع نداشته باشیم .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =