هشدار؛ این موج کرونا از قبل خطرناک‌تر است/ باید تعطیل کنیم وگرنه دو هفته...

ایرنا نوشت: متخصص عفونی گفت: وضعیت بسیار خطرناکی از نظر شیوع کرونا در کشور وجود دارد، این موج از موج‌های قبلی به مراتب شدیدتر است، تنها راه نجات دو هفته تعطیلی کامل کشور است، در غیر این صورت با مرگ‌های بسیار بالا و وضعیتی شبیه آمریکا و اروپا در ماههای گذشته مواجه می‌شویم.

حمید عمادی روز شنبه افزود: وضعیت کرونا در کشور از موج سوم به مراتب بدتر است، بیمارستانها پر شده، تعداد بیماران هر روز بیشتر می شود و در یکی دو هفته  آینده به مراتب بیشتر خواهند شد.

وی ادامه داد: بیماران کرونا نسبت به گذشته بدحال تر و اغلب دچار عفونت کرونای انگلیسی هستند، عفونت آنها خیلی شدید است و متاسفانه آینده تاریکی پیش روست. همه این اتفافات در شرایطی است که همه می دانستیم این اتفاق می افتد، هر کسی در کشور می توانست تشخیص دهد که با این وضعیت تردد مردم در اسفند، شلوغی بازار بعد هم سفرهای نوروز وضعیت بعد از عید، وخیم می شود.

این پزشک متخصص عفونی گفت: کسی نمی تواند بگوید غافلگیر شدیم و نمی دانستیم چه اتفاقی می افتد، اکنون به نقطه ای رسیده ایم که بی توجهی ها، آثار خود را نشان می دهد و همان بلایی که سر آمریکا و اروپا آمد و مرگ و میر کرونا بیداد کرد، در ایران شروع شده و پیش بینی می شوند که وضعیت مشابهی در ایران رخ می دهد.

وی ادامه داد: تنها امیدی که می توان داشت لطف خداست و اگر در دو هفته آینده قرنطینه و تعطیلی کامل و همه جانبه در کشور  اجرا نشود و همه مردم پای کار نباشند، اوضاع بسیار بدی پیش رو خواهیم داشت.

فوق تخصص عفونی بیمارستان امام خمینی تهران(ره) گفت: صف های خرید، مسافرت های نوروز، مهمانی رفتن های ایام عید همگی در وقوع حوادث اخیر تاثیر داشته، در کنار اینکه با ویروس کرونای انگلیسی هم در کشور مواجه هستیم و هیچ شهری از شهرهای ایران نیست که کووید انگلیسی در آن شایع نشده باشد.

عمادی ادامه داد: فقط ویروس جهش یافته انگلیسی نیست که در کشور پخش شده، ویروس های بزریلی و ویروس های جهش یافته دیگر هم در کشور منتشر شده است. همه این مسائل باعث شد که ویروس، جدی تر و با شدت بیماری زایی بیشتر در کشور جولان می دهد و پیشروی می کند.

وی گفت: تنها امیدی که وجود دارد این است که یک تعطیلی و قرنطینه همه جانبه دو هفته ای در کشور اجرا شود، علایم و شدت سرایت ویروس جدید خیلی خیلی بیشتر از ویروس ووهان است. بیماری که به این نوع ویروس کرونا مبتلا می شود تا به خودش می آید می بیند که ریه اش کاملا درگیر شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اگر قبلا دو هفته طول می کشید که بیمار بدحال شود حالا دو روزه بیمار به فاز شدید بیماری می رود. علایم بیماری تغییری نکرده اما علایم شدیدتر و با سرعت پیش روندگی بیشتر است. میزان کشندگی آن نیز به مراتب بیشتر شده است.

وی گفت: آمار مبتلایان به کرونا به شدت بالا رفته و یکی دو هفته آینده همگان مشاهده می کنند که آمار مرگ و میر این بیماری چقدر بیشتر می شود، تفاوتی که امروز با اسفند دارد این استئ که اگر یک بیمار در اسفند با این بیماری مواجه می شد، می توانست در بیمارستان تخت خالی و آی سی یو پیدا کند اما اکنون دیگر تخت خالی در بیمارستانها وجود ندارد و به اشباع ظرفیت بیمارستانها نزدیک می شویم همان بیماری که اسفند نجات پیدا می کرد امروز به علت نبود امکانات درمانی بیشتر در خطر مرگ قرار می گیرد.

موج جدید شیوع کرونا به گفته کارشناسان با دربرگیری و مرگ و میر بیشتری طی هفه اخیر در ایران شکل گرفته از همین رو از امروز (شنبه) محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می‌شود و بدین ترتیب در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت کنند و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها باید با ۵۰ درصد نیرو فعال باشند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده ۶۴ هزار و ۳۹ هموظن جان خود را از دست داده اند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 5
    چه کاریه آقاااا مملکت رو تعطیل کنیم یه نفر کمتر یه یارانه کمتر هر کی هم از کرونا نمیره قوی تر میشه . این سوسول بازیا چیه دیگه
  • بینام IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    5 0
    تمامی مشاغل درحال کار هستند ادارات خصوصا شرکتهای خصوصی در حال کار هستند فقط مشاغلی که در معرض دید عموم هستند ظاهرا باید تعطیل کنند با این وضعیت هیچ فرقی در سرایت ویروس ایجاد نخواهد شد. ظاهرا مسئولان دوباره از همان ایمنی گله ای میخواهند استفاده کنند. چرا جان آدمها ارزشی نداره برای مسئولان؟؟؟؟؟!!!! جای تعجب داره!!!!!!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    5 0
    واقعا برام سواله که چرا دو هفته کلا تعطیل نمیکنن. این مدل که الان برای تهران گذاشتن اصلا جو.ابگو نیست. همه جا بازه. ما اداری هستیم و سرکاریم الان. یکی از همکارها هم چند روز پیش کرونا گرفته و فوت کرده و خیلی ها هم کرونا گرفتن و منزل هستن
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    4 0
    ای بابا