۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
تعمیرات و نگهداری موتورخانه با بهترین روش

شما از نگهداری موتورخانه ساختمان خود چه می‌دانید؟ اگرچه امروزه برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی آپارتمان‌های مدرن از سیستم پکیج و رادیاتور بهره می‌برند، اما هنوز هم ساختمان‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که تامین گرمای آن به واسطه موتورخانه و شوفاژ صورت می‌پذیرد.

عموماً ساکنین آپارتمان‌هایی که موتورخانه گرمایشی دارند از اصول نگهداری موتورخانه کاملاً غافل هستند، این در حالی است که مراقبت از موتورخانه مسئله‌ای بسیار حساس و مهم تلقی می‌شود. البته ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه خواهد بود، پس برای یافتن بهترین روش نگهداری موتورخانه ادامه‌ی این مطلب را با دقت مطالعه بفرمایید.

موتورخانه چیست و چه کارآیی دارد؟

موتورخانه برای ساختمان‌هایی که گرمایش آن به واسطه موتورخانه تعبیه می‌شود، حکم قلب ساختمان را دارد. موتورخانه که در واقع مرکز سیستم تاسیسات ساختمان است وظیفه‌ی تامین گرمای شوفاژهای داخل خانه و آب گرم مصرفی داخل منازل را بر عهده دارد. به همین جهت اگر به هر دلیلی موتورخانه عملکرد درستی نداشته باشد افراد در منازل خود دچار مشکلات بسیاری خواهند شد، البته این در حالیست که اتفاقاً اهالی منازل تا زمانی که مشکلی بروز پیدا نکند به فکر نگهداری موتورخانه یا تعمیر آن نمی‌افتند. از آنجا که هر ساختمانی دارای مدیر یا هیئت مدیره است، می‌بایست نگهداری موتورخانه به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیر ساختمان لحاظ شود تا همواره اهالی ساختمان بتوانند از سیستم گرمایشی تولید شده توسط موتورخانه بهره‌مند شوند.

اصول نگهداری موتورخانه را بدانید!

طبیعتاً در اذهان شما این سوال ایجاد شده است که چگونه می‌توان اصول نگهداری از موتورخانه را آموخت؟ در پاسخ لازم است بدانید که هرگز افراد بدون تجربه درباره مرکز تاسیسات ساختمان نمی‌توانند نسبت به نگهداری یا تعمیر آن اقدام درستی انجام دهند. نگهداری موتورخانه مانند نگهداری از یک شی در خانه نیست که افراد بدون علم در این زمینه هم بتوانند از عهده آن بر بیاییند. به عبارت ساده‌تر نگهداری موتورخانه به معنای مراقبت و سرویس به موقع آن خواهد بود که تنها افراد متخصص در این حوزه می‌توانند برای سرویس یا تعمیر موتورخانه به شما کمک کنند.

چه زمانی موتورخانه ساختمان نیازمند تعمیرات می‌شود؟

همانطور که گفته شد، بهتر است مدیران ساختمان‌ها در فواصل زمانی مشخص برای چک کلیه‌ی قطعات موتورخانه با فردی تعمیرکار و متخصص برای نگهداری موتورخانه تماس حاصل نمایند تا به صورت دقیق و اصولی تاسیسات ساختمان را بررسی کنند. همچنین در مواقعی که در قسمت تاسیسات ساختمان مشکلات زیر را مشاهده کردید می‌بایست حتماً با تعمیرکار متخصص و زبده تماس حاصل نمائید:

تعمیرات و نگهداری موتورخانه با بهترین روش

  • در مواقعی که مشعل روشن نمی‌شود و یا به صورت مداوم روشن و خاموش خواهد شد.
  • زمانی که دیگ موتورخانه سوراخ شده و آثار نشت آب مشاهده شود.
  • در مواقعی که پمپ موتورخانه از کار می‌افتد.
  • همچنین در صورتی که صداهای غیرعادی از موتورخانه خارج شود یا میزان گرمایش آب گرم یا شوفاژهای داخل خانه کم شده باشد.

با وجود اینکه 4 مورد فوق از شایع‌ترین علل خرابی موتورخانه به شمار می‌رود، اما تعمیر و نگهداری موتورخانه می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. دلایلی مثل رسوب بالا یا فرسوده شدن کلی موتورخانه که تشخیص آن تنها از عهده افراد متخصص بر می‌آید. بنابراین می‌بایست برای نگهداری موتورخانه یک فرد زبده و متخصص در این زمینه را بشناسید تا در مواقع نیاز با او تماس بگیرید.

تعمیرکاران موتورخانه چه قابلیت‌هایی دارند؟

برای آنکه بتوانید بهترین تعمیرکار موتورخانه را پیدا کنید، می‌بایست با خصوصیات بهترین تعمیرکار در این زمینه آشنایی داشته باشید. به طور کلی یک فرد متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری موتورخانه می‌بایست ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. فرد تعمیرکار می‌بایست به علوم و فنون روز دنیا در این زمینه تسلط کافی داشته باشد و با شناخت دقیق قطعات موتورخانه در محل حاضر شود.
  2. شناخت ابزار و استفاده درست از ابزار تعمیرات موتورخانه نیز از دیگر ویژگی‌های یک تعمیرکار ماهر به شمار می‌رود.
  3. سرعت عمل و قدرت عیب یابی درست موتورخانه نیز از دیگر ویژگی‌های تعمیرکار موتورخانه محسوب می‌شود.
  4. در دسترس بودن و دریافت مبالغ متعارف به عنوان مزد تعمیر هم می‌بایست در فرد تعمیرکار وجود داشته باشد.

بنابراین شناخت بهترین تعمیرکار برای تعمیر و نگهداری موتورخانه کار خیلی سختی محسوب نمی‌شود، پس نسبت به مراقبت از موتورخانه ساختمان خود بی‌تفاوت نباشید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برای یافتن یک تعمیرکار زبده بهترین راه جستجو در گوگل است، اگر در گوگل عبارت بهترین تعمیرکار موتورخانه را جستجو کنید، تنها با یک نام رو به رو خواهید شد.

به فیکس، مجموعه‌ای از بهترین تعمیرکاران موتورخانه

تعمیرات موتورخانه و عیب یابی درست سیستم تاسیسات ساختمانی تخصص مجموعه به فیکس است که پس از سال‌ها تجربه کاری از سال 1397 اقدام به معرفی خود در بستر اینترنت نمود. این مجموعه با بکارگیری مهندسین و متخصصین زبده توانسته است تیمی مجرب و کارآزموده را گردهم آورد تا بهترین خدمات را به هم‌وطنان ارائه کنند. در واقع آنچه که موجب بهترین بودن به فیکس شده، کادر مجرب آن می‌باشد، اما این تنها مزیت مجموعه‌ی به فیکس محسوب نمی‌شود. خدمات گرفتن از این مجموعه مزایای دیگری نیز دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مجموعه دارای وبسایتی با خدمات رسانی 24 ساعته است که کارشناسان آن به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات انلاین مشتریان به فیکس می‌باشند.
  • تیم حرفه‌ای مجموعه‌ی به فیکس برای آنکه اطمینان خاطر به مشتریان خود بدهند پس از تعمیر و نگهداری موتورخانه گارانتی تعمیر به مشتری تقدیم می‌کند. به همین جهت مشتری می‌تواند با خیال راحت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کند.
  • لازم به ذکر است که تعمیرکاران این مجموعه فقط از لوازم اورجینال استفاده می‌کنند و تمام تلاش خود را برای تعمیر قطعات می‌گذارند.
  • مشاوره تلفنی کارشناسان به فیکس نیز کاملاً رایگان است تا مشتریان با خیال راحت بتوانند سوالات را مطرح نمایند.

تعمیرات و نگهداری موتورخانه با بهترین روش

کلام آخر

اگر مایلید همواره موتورخانه‌ای سالم داشته باشید یا فردی متخصص مامور به نگهداری موتورخانه ساختمان شما یاشد، بهترین انتخاب مجموعه به فیکس است. با کمک این مجموعه که بالاترین خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند بدون پرداخت هزینه‌های گزاف می‌توانید نسبت به تعمیر موتورخانه یا سرویس آن اقدام نمائید. تعمیرکاران به فیکس همواره تلاش می‌کنند موتورخانه شما را به گونه‌ای تعمیر کنند که به خوبی روز اول کار کند تا آسایش و راحتی ساکنان ساختمان‌ها فراهم شود. پس با انتخاب برتر یعنی به فیکس به خود و همسایگانتان لطف خواهید کرد...

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503253