استاندار همدان: سرعت انتشار کرونا بالا رفته است

استاندار همدان گفت: حضور ۵۰۰ نفره در عروسی ها و حضور پُر تعداد مردم در طبیعت به مناسبت ۱۳ فروردین از نشانه های کاهش حساسیت مردم نسبت به این ویروس و افزایش تعداد مبتلایان است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، کاهش حساسیت مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی را عامل شیوع کووید ۱۹ در این استان دانست و گفت: شاهد گسترش ویروس کرونا و ایجاد موج چهارم با وسعتی بسیار بیشتر از موج های قبلی هستیم چرا که شاخص سرایت پذیری این ویروس نیز نسبت به یکسال گذشته بی سابقه شده است.

استاندار همدان که در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا سخن می گفت، خاطرنشان کرد: سرعت انتشار بالا رفته و آمار مبتلایان، مراجعان سرپایی و فوتی ها هم افزایش یافته است.

وی با عنوان اینکه هفته گذشته به محض اوج گرفتن کرونا جلسه اضطراری تشکیل شد، اضافه کرد: برگزاری این جلسه فوق العاده و کارهای صورت گرفته از سوی فرمانداری‌ها، علوم پزشکی و مراکز بهداشتی این استان بسیار موثر و امیدوار کننده در کنترل ویروس کرونا بوده است. 

شاهرخی افزود: نتیجه عادی انگاری این ویروس شکل گیری موجی وسیع و بزرگ در استان و کشور بوده است بنابراین باید حساسیت ها نسبت به کووید ۱۹ را بالا برد.

استاندار همدان ادامه داد: جدیت مسئولان برای مقابله با کرونا نباید کمرنگ شود بلکه نظارت جدی بر اجرای پروتکل های بهداشتی، تشدید بازرسی ها، شناسایی افراد متخلف و معرفی آن به مرجع قضایی مورد تاکید است.

شاهرخی اضافه کرد: عده ای همچنان خطر شیوع کرونا را باور نداشته و جسورانه به دستورالعمل های بهداشتی بی اعتنایی می کنند که این افراد باید شناسایی و به عنوان تهدید کنندگان سلامت جامعه به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی ادامه داد: برخورد قهری با افراد متخلف باید در اولویت های بعدی باشد و ابتدا باید گفت و گو با مردم در برنامه مدیران بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی بر اساس نوع و حوزه مسئولیتی قرار گیرد و اقناع سازی نیز به عنوان تاثیر گذارترین مولفه در اولویت قرار گیرد.

استاندار همدان منشا ابتلای ۴۲ درصد بیماران به ویروس کرونا را شرکت در اجتماعات و ۵۶ درصد را حضور در دورهمی خانوادگی دانست و خواستار جلوگیری از تشکیل اجتماعات شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =