خراسان جنوبی رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: ذخایر و ظرفیت‌های عظیمی در استان وجود دارد که آن را را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

 به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی  :حمید ملانوری  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری طبس اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند و پر از ذخایر و منابع مختلف است که همین ذخایر و ظرفیت‌ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به مستعد بودن خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: با توجه به محورهای توسعه ای استان در زمینه‌های مرز، گردشگری، معدنی، کشاورزی و صنعتی، هرکس که بخواهد به سوددهی خوبی در سرمایه برسد، می‌تواند در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: علیرغم ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، خراسان جنوبی، اولین رتبه امنیت سرمایه گذاری را در کشور دارد و کسانی که در حوزه‌های دولتی، خصوصی از گذشته، پیش قراول سرمایه گذاری در استان هستند دست آنها را می فشاریم. 

ملانوری بهره مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسیار ارزشمند خواند و گفت: اعتقاد ما این است که سرمایه گذاری که به تولید ورود می‌کند و در اشتغالزایی نقش دارد،بهترین خیر است و باید برای او فرش قرمز پهن کرد. 

وی با اشاره به مشکلاتی که در برخی واحدهای تولیدی استان وجود دارد، اظهار داشت: برخی از این مسائل و موانع به جهت عدم صلاحیت افرادی است که به تولید ورود کرده اند و ما درصدد هستیم، منابع استان را از دست افراد فاقد صلاحیت خارج کرده و در اختیار سرمایه گذارانی قرار دهیم که اهلیت و توانایی لازم را دارند. 

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:برای واحدهایی که به جهت ناملایمات موجود، تهدید، تحریم، مشکلات بازار و... دچار اشکال شده اند، با همکاری و تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، موانع موجود را رفع می کنیم. 

ملانوری تأکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی مشکل دار هم باید به میدان بیایند و با جدیت به رفع موانع همت گمارند. 

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: قدردان استاندار خراسان جنوبی هستیم که در اولین روزهای انتصاب به طبس سفر کرده و صنایع کانسرام و سیمان و کک را مورد بررسی قرار داد و امروز هم به منظور رفع مـوانع به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان اهتمام کرد.

 حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: ظرفیت‌های موجود سرمایه عظیمی است که نباید به دلیل غفلت و اختلافات داخلی ضربه بخورد که متاسفانه این چند مجموعه به نمادی از ناکارآمدی تبدیل شده که متاسفانه در فردوس هم چنین بود که شمش منیزیوم دوباره احیاء شد.

 عضو شورای عالی معادن استان خراسان جنوبی تاکید کرد: مشکل کانسرام، سیمان و کک تامین منابع مالی نیست و نیازمند دستور و کار حاکمیتی و مدیریت جهادی است که براساس نقشه راه اگر مجموعه مدیران و سهامداران فعلی می توانند ادامه کار بدهند و اگر توان ندارند با درایت مدیران استان و استاندار خراسان جنوبی تعیین تکلیف و بازستانده شوند و دیگر مجموعه‌هایی که توان راه اندازی و بهره برداری دارند، وارد عمل شوند.

نصیرایی از برخی کارشکنی‌ها گلایه کرد و گفت: براساس قرارداد تنظیم شده با زغالسنگ پروده مقرر بوده که تا ۲۵ سال مواد اولیه کک تامین شود اما اکنون بهانه آورده می‌شود و نیازمند بازنگری است چون فقط حقوق مردم و توسعه شهرستان مطرح است.

وی بیان کرد: در کشور دست‌هایی در کار است که نمی خواهند انحصار تولید کک را از دست بدهند و نیاز است نهادهای نظارتی و امنیتی ورود کنند.

شایان ذکر است: در این جلسه مشکلات سه واحد کانسرام، سیمان و کک بررسی شد و راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات آنها ارائه شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =