بررسی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در «نظم جهانی به سبک چینی‌ها»

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با نمایش مستند «نظم جهانی به سبک چینی‌ها» قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین را مورد بررسی تحلیلی قرار می‌دهد.

بیست و دومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «نظم جهانی به سبک چینی‌ها» (The Chinese World Order) روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «نظم جهانی به سبک چینی‌ها» با نگاهی به رشد اقتصادی در چین عوامل این قدرت‌گیری را به زبانی ساده بیان کرده است. مخاطب این مستند می‌بیند که چین چگونه در حال تبدیل‌شدن به یکی از قدرت‌های اول اقتصاد دنیاست و با ایجاد چه زیرساخت‌هایی موفق شده اقتصاد آمریکا را به چالش کشیده و به رقیبی جدی برای آمریکا و کشورهای اروپایی تبدیل شود.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور مهدی پورصفا، روزنامه‌نگار و پژوهشگر برگزار می‌شود و ابعاد مختلفی از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این قرارداد که در روزهای اخیر با حواشی زیادی همراه بوده، در به اضافه مستند به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۵ فروردین ساعت ۹ و جمعه ۲۷ فروردین ساعت ۱۴ است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 3
    کاش اقتصاد ما هم طوری بود که در نظم دهی به جهان سهمی داشت
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 2
    خیلی بده که ما باید در اقتصاد نیازمند خارجی ها باشیم. ما می باید الان یک قدرت اقتصادی باشیم
    • م IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 0
      آمریکا و چین و روسیه هم نیازمند دیگر کشورها هستن! لطفا قبل از کامنت تا حدودی! اطلاعات کسب کنید!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    74 0
    چین در حال تبدیل شدن به اقتصاد اول دنیاست. بیشتر هم از طریق کپی کردن تکنولوژی های به روز دنیا و اغلب بدون پرداخت کپی رایت، بهره برداری از فرصتهایی مثل خرید ارزان نفت از ایران، ماهیگیری ترال از آبهای ایران و... در ازای حمایت از ایران در سازمان ملل کا هیچ هزینه ای برایش ندارد.
    • کشور تناقض ها IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 55
      ماهیگیری ترال از ایران باعث شده که چین قدرت اول اقتصادی بشه!!! من برم تو افق!