آغاز طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اجرای طرح نظارتی وِیژه ماه مبارک رمضان در استان قزوین از امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزالله افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اعلام این خبر، بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تأمین برخی از کالاها، به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در این ایام، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در این ایام، تاکیدکرد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سطح استان آغاز شده است.

افضلی همچنین تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: اقلام نظارتی مورد تاکید در این طرح شامل خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی‌های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی است.

او با تاکید بر ضرورت همکاری همه صنوف با بازرسان در اجرای این طرح، اظهار داشت: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها و صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح می‌باشد که همه صنوف ملزم به رعایت آن هستند.

افضلی گفت: در طرح مذکور برنج وارداتی هندی به نرخ ۱۸۵هزار ریال، برنج وارداتی تایلندی به قیمت ۱۲۵هزارریال، شکر خانوار بسته بندی یک کیلوگرمی ۸۷هزارریال، گوشت قرمز منجمد ۸۰۰هزار ریال و روغن نباتی مطابق نرخ مصوب برای تنظیم بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطر نشان کرد: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خود را از طریق شماره تلفن۱۲۴ ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =