خبر مهم برای بازار سرمایه/ هلدینگ‌ها ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌کنند

جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه به صورت آنلاین برگزار و مقرر شد طی ۴۸ ساعت آینده ۲۴ هزار میلیارد تومان به منظور انتشار اوراق وارد بازار سرمایه شود. از همین رو شاهد ورود هوشمندانه هلدینگ ها و خرید سهام در بازار از سوی آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان کانال اصلی برای تامین سرمایه گذاری و تولید در کشور مطرح است، ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و بازار سرمایه به امری ملی تبدیل شده است.

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی تصریح کرد: در کنار آن باید توجه داشت که این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست. امید می رود با برنامه ریزی ها و اهمیت یافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهی خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بازار از درون خود توان ارتقا و توسعه دارد، ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری در سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده اند. از همین رو می توان گفت بانک و بازارسرمایه در کنار هم کار می کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند.

دکتر دهقان دهنوی با تاکید بر نقش مهم شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بر روند بازار سرمایه، ابراز داشت: توسعه فعالیت های این شرکت ها، عامل اصلی رشد اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: موانع توسعه برای این شرکت ها تامین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد. بازاربدهی در سال ۹۰ ، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان اوراق منتشر شده که نشان از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها دعوت کرد تا وارد فرایند انتشار اوراق شوند و تاکید کرد: سازمان بورس در نظر دارد فرایندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند.

در این دیدار مدیران هلدینگ های بزرگ کشور ضمن اشاره به تدوین برنامه های جدید با هدف ورود نقدینگی، بهبود فرآیند نقد شوندگی و تعادل بازار سرمایه سرمایه، دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.

دکتر دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بر اساس مباحث مطرح شده به تمامی مجموعه های نهاد ناظر بازار سرمایه ماموریت داد تا طی ۴۸ ساعت آینده، موانع پیش روی هلدینگ ها رفع و فرآیند های ورود نقدینگی به بازار سرمایه تسهیل شود.

در پایان مقرر شد شرکت‌های هلدینگ به منظور تقویت بازار، طی ۴۸ ساعت آینده حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق کنند.

یادآور می شود سازمان بورس و اوراق بهادار طی ۴۸ ساعت آینده موافقت اصولی به منظور انجام فرایند مذکور را برای متقاضیان صادر می کند. همچنین به منظور اطمینان از تخصیص منابع فوق به خرید سهام، این ارقام به صورت تدریجی به بازار تزریق می شود. این در حالی است که علاوه بر ۲۴ هزارمیلیاردتومان نهایی شده، درخواست های جدید نیز از سوی شرکت ها پذیرفته می شود.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =