اصفهان رتبه دوم کشوری را در حوزه بیماری دیابت دارد

مدیر عامل خیریه بیماران دیابت در اصفهان گفت: اصفهان بعد از یزد رتبه دوم کشوری را در حوزه بیماری دیابت دارد.

 احمد نیلفروشان در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت:  اصفهان بعد از یزد رتبه دوم کشوری را در حوزه بیماری دیابت دارد.

وی در ارتباط با بیماری دیابت اظهار داشت: ۱۲ درصد مردم اصفهان مبتلا به بیماری دیابت هستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ درصد آمار مراجعین بیماری دیابت به خیریه، افزایش یافته است، ادامه داد: بیماری دیابت یک بیماری شایع مزمن و سیستماتیک است که آمار ابتلای جوامع شهری به این بیماری بیشتر اشت.

مدیر عامل خیریه بیماران دیابت در اصفهان تصریح کرد: استان یزد اول و استان اصفهان دومین رتبه کشوری را در ابتلا به بیماری دیابت دارد.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند و از این منظر در خیریه دیابت، از تخصص مشاوران و روانشناسان استفاده کردیم، ادامه داد: عوامل زیادی در بروز دیابت نقش دارد از جمله کم تحرکی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و استرس است.

نیلفروشان فیزیولوژی بیماران دیابت ۱۰ تا ۲۰ سال پیرتر از سن واقعی آنها است، ادامه داد: بیماری دیابت به مرور زمان تمام شریان های حیاتی بدن را درگیر میکند.

وی با اظهار اینکه در خیریه درمانگاه تخصصی دیابت را داریم و از توان رابط سلامت، متخصصین تغذیه و کارشناس تربیت بدنی و غیره استفاده می کنیم، اضافه کرد: بیماری زمینه ای مثل دیابت، بیمار را بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می دهد و از این جهت بدنبال شیوع کرونا بیشتر شاهد افزایش جمعیت بیماران شدیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =