۳۵ نفر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
سوءاستفاده از آوینی کافی است!

عبدالجواد موسوی، سردبیر خبرگزاری خبرآنلاین، در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با حسین معززی‌نیا، به بررسی و تحلیل مستند پُرحاشیه «آقامرتضی» خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعبدالجواد موسوی در این باره در اینستاگرام نوشت: «این تیتر را سی آبان ۹۹ کار کردیم. در خبرآنلاین. به مناسبت میزگردی که در کافه خبر برگزار کردیم. موضوع نشست کتاب ارزشمند جنگ در دل جنگ بود. نویسنده کتاب یک خانم فرانسوی به نام آینس دوویکتور است و مترجم محترم آن آقای محمد مهدی شاکری که در عکس هم مشاهده می فرمایید.

خانم مریم امینی همسر بزرگوار شهید آوینی هم لطف کردند و آمدند.

از همه مهم تر این که دکتر داوری نازنین از سر  کرامت و درویشی لطف کرد و نامه ای فرستاد که در آغاز نشست آن را خواندم. نامه ای که همه مارا به وجد آورد. پیرمرد کتاب را با چنان دقتی خوانده بود که حقیقتا رشک برانگیز بود.

سرتان را درد نیاورم. تیتر این گفت و گو را با الهام از جمله ای که خانم امینی در مقدمه کتاب آورده بود زدم. خانم امینی در مقدمه کتاب آورده بود که فکر می کنم دوره استفاده ابزاری از آوینی به سر آمده است و حالا باید کارهای اساسی تری درباره آوینی صورت بگیرد. مثل کاری که این خانم فرانسوی انجام داده است.

خب، زمان زیادی لازم نبود تا همه ما بفهمیم که ماجرای سیاست زدگی کماکان ادامه دارد. مستند آقا مرتضی را اگر ندیده اید حتما وصفش را شنیده اید و سر و صدای حواشی اش به گوشتان رسیده. امروز بعد از ظهر سه شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۶ با حسین معززی نیا در این باره حرف خواهم زد. در لایو اینستاگرام خبر آنلاین. آدرسش هم این است: Khabaronlinee

خوشحال می شوم آن جا زیارتتان کنم.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • با عرض هزاران هزار معذرت !!! IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    23 23
    مرتضی آوینی خیلی صریح و بی پرده و با اسناد محکم از فروپاشی تمدن غرب و جایگزینی یک تمدن نوین که شدیدا هم امیدوار بود که تمدن جایگزین براساس اسلام ناب محمدی باشد سخن گفته است ..... عاشق انقلاب اسلامی و امام رحمت الله علیه و تاکیدا مقام معظم رهبری بوده اند .... کسانیکه با این مسائل مشکل دارند و هنوز غرب گرفتار و اسیر در کرونا را اتوپیای خود می دانند با مستند آقا مرتضی مشکل خواهند داشت و مثل همیشه با قیافه و پوزیشن حق به جانبی !!!!! خون آوینی با خون شما عجین بشو نیست .
    • چ IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      6 7
      الان مد شده طرف یه تیکه به صداوسیما میندازه. بعد میشه روشنفکر!!!
    • ایرانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      4 0
      شهید آوینی بر آرمان های خودش ایمان داشت و بر همان اساس نیز رفتار می کرد اما مردم را خودی و غیر خودی نمی کرد ابن گونه برنامه ها چهره ای کاریکاتوری را از ایشان نشان می دهد و آبی از آن برای سازندگانش گرم نخواهد کرد.خواهش می کنم بیش از مردم و بویژه خانواده گرامی ایشان را آزرده نکنید.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 5
    اونی که با آوینی از اول مشکل داشته و هنوزم داره بروکراسی حاکم بر ایران، از جمله در صدا و سیما است. این سیستم فارغ از اینکه راسش کیه، روش آوینی رو نه می‌فهمه نه تحمل می‌کنه. سیستم افراد مطیعی میخواد که چرخهاشو بچرخونن و در صدا و سیما، آنتن رو پر کنن. اما برای اینکه به نام آوینی نان بخوردند، خودشون رو آوینی زنده میدونن. وقتی در اولین جشنواره آوینی، صفار هرندی وزیر وقت ارشاد علنا از آوینی به عنوان روشنفکر واقعی مسلمان نام میبره، جلیلوند که آوینی رو مونتوری می‌دونه که لیاقت اظهار نظر در مورد سینما رو نداره میشه مجری مراسم، و اون وسط یادی هم از میرحسین موسوی میکنن، معلومه که اوضاع در همه جناح ها همینه. برای همه حضرات آوینی خوب آوینی مرده است که میراثی برای تصاحب داره.
  • حمید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    21 7
    شما هم دنبال سو استفاده آوینی را دستمایه بغض درونی و کاسب کاری حرفه ای تان قرار داده آید اگر راست میگویید از نوشته های آوینی بگویید و بنویسید جسم او تمام شده الان نوشته های اورا عمل کنید و در خبرگزاریتان تبلیغ کنید اگر راست میگویید
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    11 9
    مستند که ما دیدیم مشکلی نداشت ظاهرا بعضی از اعضای خانواده و نیز رسانه های مخالف شهید آوینی هم که احیا و بزرگداشت نام شهید آوینی آزارشان میدهد بدون طرح دقیق اشکال برنامه آقا مرتضی فقط بصورت کلی نقد می کنند .لااقل بگویید کجای برنامه مشکل داشته تا ما هم بدونیم.استناد مکرر به صرف گفته های همسر شهید آوینی هم نمی تواند دلیل رد برنامه باشد .کم نداشتیم در تاریخ اسلام و انقلاب افرادی که با بزرگان زیستند و چه بسا کاملا مخالف و یا متفاوت با ایشان بوده اند ،همسر امام حسن(ع)، حسن خمینی،علی مطهری و همسر تعدادی از شهدای معروف دفاع مقدس که بعدها و پس از ازدواج با برخی دگراندیشان مخالف و یا زاویه دار با نظامند و اگر با آنها باشد نام شهیدشان را هم از بزرگراهها باید برداریم.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 3
      احسنت عالی گفتید
  • س، ن IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 11
    خبر آنلاین فازت چیه که دائما دنبال اشکال گرفتن از این مستندی ؟ الانم که رفتی سراغ خانم امینی و معززی نیا ، دست به دست هم تصمیم گرفتین این مستند رو به حاشیه بکشونید و مردم رو از مطلب اصلی دور کنید ، آوینی هر تفکری هم داشته باشه بازم تو جبه ی امثال شما نیست
  • یونس IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    7 13
    مستند اقا مرتضی اب پاکی را روی دل و دست روشنگری تان پاشید و نمیدونید چکار کنید... شهید اوینی متعلق به انقلاب است ...
  • دکتر محمدعلی محمدی م.ریحان IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    دوستان او هم دچار حیرت شدند. حالا ورق برگشته و این نام دیگر کاربردی برای حضرات ندارد و مزاحم اسم های جدیدی است که می خواهند به عنوان نماد انقلابی بودن برجسته کنند. پس با این فیلم سعی می کنند یک تیر و دو نشان بزنند. هم مرتضی را از اهمیت می اندازند و به حاشیه می رانند؛ هم آخرین استفاده را از اسم او برای زدن این و آن می کنند.