۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
چگونه از گوگل ادز درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد از بازدید سایت شیرین و دلپذیر است؛ اما چگونه ممکن می‌شود؟ آیا قرار دادن هر بنری در سایت می‌تواند مفید باشد؟ قطعا نه! بسیاری از کاربران به تبلیغات بنری و Pop-up واکنش منفی نشان می‌دهند و شاید سایت را ترک کنند. اما گوگل راه حلی برای این مشکل اندیشیده است. راه حلی که با آن، صاحبان سایت به درآمدزایی از بازدیدها رسیده و مخاطبان خود را هم دلسرد نخواهند کرد.

این راه حل، گوگل ادسنس (Google Adsense) یا به طور مخفف گوگل ادز نام دارد. حالا سوال اینجا است چگونه از گوگل ادز درآمد کسب کنیم. با آموزش گوگل ادز مکتب‌خونه همراه ما باشید.

معرفی سرویس گوگل ادز

گوگل ادز سرویس تبلیغات هدف‌دار گوگل است که مشکل قدیمی تبلیغات بنری را حل می‌کند. اگر دقت کنید بیشتر بنرهایی که آزاردهنده می‌شوند، سایز بسیار بزرگی داشته و به موضوع سایت ربطی ندارند. گوگل برای حل این مشکل، کوکی‌های کاربران را بررسی کرده و در هر سایت، تبلیغاتی متناسب با موضوع همان سایت منتشر می‌کند. یعنی شما به‌عنوان یک صاحب سایت اگر سایت خود را برای درآمدزایی در اختیار سرویس تبلیغات گوگل قرار دهید، نیازی به نگرانی در مورد ریزش بازدید خود ندارید.

چگونه از گوگل ادز درآمد کسب کنیم؟

برای شرکت‌هایی که به تبلیغ نیاز دارند هم، گوگل ادز یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ  و حتی تا حدی نورومارکتینگ به حساب می‌آید. چرا که مطمئن خواهند بود تبلیغاتشان در محل درست و با حالتی درست نمایش داده می‌شود. الگوریتم‌های گوگل کاری می‌کنند که تبلیغات فقط به مشتریان بالقوه همان محصول یا خدمت نشان داده شود. این یعنی مثل روش‌های دیگر تبلیغات، دیگر هزینه شرکت برای کسانی که ممکن نیست خرید کنند هدر نخواهد رفت.

بهترین راه برای درآمدزایی از گوگل ادز

درآمدزایی از گوگل ادسنس یا همان گوگل ادز، با یک ثبت نام ممکن می‌شود. اما نکته مهم اینجا است که چقدر روی سایت خود کار کرده‌اید؟ وب‌سایتی با ده بازدید در روز، شانسی برای موفق شدن در گوگل ادز نخواهد داشت. برای همین، قبل از ثبت نام در این برنامه، به فکر تبدیل سایت خود به یک مرجع مهم باشید. اما این کار چگونه ممکن می‌شود؟ از راه‌های زیر:

  • کار روی سئو:

SEO یا Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) یعنی کلیه اقداماتی برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل انجام می‌شود. بات‌های گوگل هر روز در حال گشت‌وگذار در فضای وب بوده و به وب‌سایت‌ها بر اساس کیفیت و کاربردی بودن محتوا، امتیاز می‌دهند. بالا رفتن امتیازات تنها با فعالیت مستمر (تولید محتوا بدون توقف) و باکیفیت ممکن می‌شود.

معمولا سایت‌ها با کار روی بخش وبلاگ خود برای بهتر شدن رتبه گوگل تلاش می‌کنند. از ابتدایی‌ترین نکات سئو می‌توان به توزیع کلمه کلیدی در متن اشاره داشت. اگر کلیدواژه‌ای را انتخاب کرده و آن را در دو درصد متن (برای هزار کلمه پنج بار) تکرار کنید، مطلب شما برای آن کلیدواژه دسته‌بندی (Index) شده و در جستجوهای بعدی کاربران نمایش داده می‌شود. برای همین اگر کلیدواژه‌هایی را پیدا کنید که سایت‌های معروف و پربازدید از آن‌ها غافل بوده‌اند، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. توجه داشته باشید که معیارهای گوگل در طول زمان تغییرات بسیاری کرده است و دیگر تنها به کلمه کلیدی یا لینک‌های درون متن دقت ندارد.

در حال حاضر متن شما باید کاربردی باشد و تمام ویژگی‌های مربوط به کلمه کلیدی، لینک داخلی و خارجی را رعایت کنید تا از گوگل امتیاز خوبی بگیرید. اگر کاربران مدام سایت شما را بدون خواندن مطلب ترک کنند، گوگل این را به‌معنای کاربردی نبودن متن قلمداد کرده و امتیاز منفی به شما می‌دهد.

چگونه از گوگل ادز درآمد کسب کنیم؟

  • استفاده از ترافیک پولی:

اصلی‌ترین و بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت، کار روی جذب ترافیک ارگانیک از طریق کار روی سئو است. اما این کار همیشه ممکن نیست و گاهی نیاز به بازدید بیشتری وجود دارد. در این مواقع می‌توان از جذب ترافیک پولی یا خرید ترافیک استفاده کرد. برای این کار بنر مربوط به سایت خود را با روش پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-Click) در سایت‌های دیگر قرار می‌دهید. در اجرای این روش باید به این نکته دقت کرد که قرار دادن بنر در هر سایتی درست نیست. بهترین راه استفاده از سرویس‌هایی است که تبلیغات شما را به صورت هدف‌دار و در سایت‌های مرتبط با موضوع سایت شما قرار می‌دهند. با تبلیغ هدف‌دار، شانس کلیک کردن کاربر روی بنر سایت شما به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

  • استفاده از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال:

گاهی هم می‌توان روی ارائه پیشنهادات ویژه به کاربران کار کرد تا برای وارد شدن به سایت شما انگیزه پیدا کنند. برای مثال می‌توان برای اولین خرید از سایت، تخفیف ویژه‌ای قرار داد و این را در بنر تبلیغاتی اعلام کرد. همچنین می‌توان در ازای ثبت نام کاربر در سایت، یک جایزه در اختیار او قرار داد. این پیشنهادات ویژه همان کمپین‌های بازاریابی هستند که مخاطب را به حضور در سایت جذب می‌کنند.

  • استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی محلی برای ارتباط گرفتن با افراد از طریق انواع و اقسام محتوا به حساب می‌آیند. کارشناسان سوشال مدیا به شما کمک می‌کنند با بهره گرفتن از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، لینک وبسایت خود را به تعداد زیادی از افراد نشان داده و آن‌ها را برای بازدید از سایتتان قانع کنید.

کلام آخر؛ گوگل ادز برای درآمدزایی خوب است یا بد؟

این سوال پاسخ مشخص و قطعی ندارد. باید قبل از هر چیزی، شرایط و اهداف سایت خود را در نظر بگیرید. گوگل ادز می‌تواند بازدیدهای سایتتان را به درآمد تبدیل کند اما به شرطی که بازدید قابل توجهی داشته باشید و مشتریانتان با این روش کنار بیایند.

برای افزایش بازدید سایت باید تولید محتوایی دقیق، درست و متناسب با معیارهای گوگل داشته باشید. برای این کار هم بهتر است از کارشناسان سئو و تولید محتوا کمک بگیرید. چرا که این افراد در زمینه تولید مقالاتی که باعث بالا رفتن بازدید سایت شود، تخصص داشته و با معیارهای گوگل آشنایی کامل دارند.

 جدا از این کار می‌توانید با ارائه پیشنهادات ویژه از طریق بنرهای تبلیغاتی و قرار دادن آن‌ها در سایت‌هایی متناسب با موضوع وبسایت خودتان، مخاطب جذب کنید. راه دیگر بهره گرفتن از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی با کمک کارشناسان سوشال مدیا است. استفاده از تمام این روش‌ها زمانی موثر واقع می‌شود که برنامه‌ریزی جامعی در راستای اهداف و نیازهای سایت انجام شده باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504387