داوران نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی« یاد باد» در اروند معرفی شدند

دبیر نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی« یاد باد»، طی حکمی داوران این رویداد فرهنگی را، منصوب کرد.

فرشید قنبری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: به سبب انتخاب خوب موضوع و پردازش های مناسب در نگارش متون خاطره نویسی، آقایان «عبدالرضا سواعدی»، «ایمان مصطفایی» و «امین جوکار» از چهره سرشناس حوزه داستان نویسی منطقه برای داوری آثار دعوت به همکاری شد.

وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را بسیار قابل قبول دانست و افزود: به سبب استقبال خوب علاقمندان از این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا ششم اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

به گفته ی وی این جشنواره نقطه عطفی در معرفی جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره در بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون آثار زیادی از مناطق مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر نخستین جشنواره ملی خاطره نویسی یادباد، گفت: دبیر اجرایی این جشنواره تمامی آثار رسیده به دبیرخانه را برای مشخص شدن تعداد آثار وارده از مناطق مختلف کشور، در قالب جدولی درج می کند.

قنبری، یادآور شد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند ۳ اثر خود را که بایستی به یکی از زیبایی های مذهبی، طبیعی، اجتماعی، مهمان نوازی مردم و دیگر موارد مشابه اشاره دارد را از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۶۱۰۰۵۲۵۴ به دبیرخانه ارسال کنند.

وی از جذب توریست و رونق اقتصادی برای منطقه به عنوان هدف اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و افزود: خوشبختانه در بیشتر آثار رسیده به دبیرخانه ی جشنواره، تمام موضوعات مد نظر، رعایت شده است.

وی از همکاری معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت فرهنگی شهرداری آبادان و بخش خصوصی به عنوان یکی از امتیازات مهم این رخداد فرهنگی نام برد و ضمن ابراز امیدواری بر تداوم این رویدار فرهنگی در سالهای بعد، اظهار کرد: امید می رود تا این حرکت فرهنگی زمینه ساز انجام دیگر اقدامات فرهنگی با مشارکت تمامی ارگان ها در شهرهای آبادان و خرمشهر شود. حمایت فروشگاه «ادویه‌جات اصلی حاج محمد جلالی» و «مجموعه‌های خدماتی تفریحی انرژی مثبت» در کنار بخش دولتی از برگزاری این جشنواره افق های روشنی را فرا روی اقدامات فرهنگی و هنری شهر قرار داده است.

به گفته ی وی، به نفرات اول تا سوم نخستین جشنواره ملی یادباد، به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال اهدا می شود ضمن اینکه ۲خاطره‌ی تحسین‌شده (بدون اولویت) جایزه نقدی ۲میلیون و ۵۰۰هزار ریالی دریافت می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =