دستگیری دونفر متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در دو عملیات جداگانه در منطقه حفاظت شده هلن و مناطق آزاد شهرستان اردل، دو نفر متخلف شناسایی و تحویل مراجع قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان،  مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در جریان گشت وکنترل شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده هلن شدند. این متخلف که قصد قاچاق چوب جنگلی را داشت در حاشیه منطقه حفاظت شده دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد. 

در عملیات دیگری، مأموران حین گشت و کنترل در مناطق آزاد شهرستان اردل به متخلفانی برخورد کردند که متواری شدند و از آنان دو قبضه اسلحه غیر مجاز شکاری کشف و ضبط شد. تحقیق برای شناسایی متخلفان درحال انجام است و درجریان این عملیات هم اکنون یک متخلف به دستگاه قضایی معرفی شده است. 
 
شهرستان اردل با عنایت به وضعیت توپوگرافی خاص، شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی، دارای مناظر چشم نواز شامل رودخانه‌های پرآب، آبشارها و جنگل‌های بلوط است. مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست در این شهرستان شامل بخشی از منطقه حفاظت شده قیصری(۹۴۱هکتار)، قسمتی از منطقه حفاظت شده جنگلی هلن(۱۴۰۵۸هکتار) و ۲۵۲۷۸ هکتار از منطقه شکار ممنوع خداآفرین است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =