۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ویلای مدرن آجری در غرب تهران

امروزه با رشد روز افزون شهر ها و افزایش ساختمان سازی ها کمتر پیش میاید تا فضا ها و ساختمان هایی دل نشین را در سطح شهر ببینیم. بسیاری از ساختمان ها بدون نظارت مناسب طراحی و اجرا میشوند و سیمای شهر را روز به روز آشفته تر از هر زمان دیگری میکنند.

در این بین همچنان میتوان معماران و طراحانی را یافت که زیبایی سیمای شهر و حس و حال فضایی محیط برایشان دغدغه هست و در این راستا میکوشند.

زمانی که از آجر صحبت میکنیم معمولا ما را یاد خانه های قدیمی و حس و حال ساختمان های سنتی میاندازد که امروزه در خانه هایمان آن ها را از دست داده ایم. اما به راستی آیا دیگر فضا سازی ها و حالات خوش خانه های قدیمی را نمیتوان دیگر در خانه های امروز داشت؟

 خانه خشت باف در شهرک غرب از جمله خانه های هست که معماران و طراحان خوش ذوق آن سعی کرده اند که حس و حال خانه های سنتی را در عین برقراری زندگی مدرن امروزی دوباره زنده کنند .

ویلای مدرن آجری در غرب تهران

ویلای خشت باف در شهرک غرب

ویلای خشت باف در یکی از مناطق ویلایی تهران یعنی شهرک غرب قرار گرفته است. این ویلا دارای زیر بنایی حدود 910 متر مربع میباشد که در چهار طبقه ساخته شده است. طراحی ویلا در سال 1396 توسط دفتر معماری ایماژ انجام شده و در سال 98 به بهره برداری رسیده است.

این ویلا دارای دو واحد مسکونی ، یک طبقه پارکینگ ، یک طبقه استخر و باغ بام میباشد که همه این فضا ها در کنار یکدیگر محیطی دلنشین و مهیج را برای ساکنین به ارمغان میاورد.

در ویلای خشت باف به طرز هنرمندانه ای از آجر به صورت لعاب دار استفاده شده است و سعی شده تا حس و حال خانه های سنتی را برای ساکنین ایجاد کند. همچنین طراحان این ویلا به فکر زندگی مدرن و امروزی افراد نیز بودند و با ایجاد طرحی بر روی نمای این ساختمان ضمن الگو برداری از فخر و مدین طرحی مدرن و امروزی را در نمای ساختمان ایجاد کرده اند.

استفاده از الگو های سنتی

درطراحی و ساخت ویلا همانطور که گفته شد از مصالح ، رنگ ها و الگو های معماری سنتی ایران به وفور استفاده شده است. یکی از الگو هایی که شاخصه اصلی این پروژه است تبدیل الگوی فخر و مدین به یک الگوی امروزی در نمای این ویلا میباشد. استفاده از این الگو در نمای این ویلا در راستای کنترل تابش نور خورشید و همچنین ایجاد محرمیت در فضای خانه و راحتی ساکنین انجام شده است. به این صورت که ساکنین ضمن داشتن دید مناسب به فضای بیرونی دارای یک فضای شخصی و خصوصی در خانه نیز هستند .

همچنین در رنگ بندی این خانه به وفور از آجر های لعاب دار استفاده شده است که بیش از هر چیز حال و هوای خانه های قدیمی را به ما میدهد. بخش های مختلف این ساختمان از فضا های بیرونی تا فضا های داخلی آجر به گونه ای هنرمندانه استفاده شده است و تا جای امکان سعی شده استفاده از آجر و رنگ های سنتی در بخش های مختلف خانه دیده شود که همین موضوع زیبایی هماهنگی را در نقاط مختلف این خانه بوجود آورده است.

ویلای مدرن آجری در غرب تهران

سخن آخر...

خانه هایی همانند ویلا خشت باف که به فکر سیمای شهری و کیفیت فضایی برای ساکنین باشد در تهران کم نیستند اما تعداد آن ها باید بسیار بیشتر از چیزی که هست باشد. ساخت خانه های جدید و حتی بازسازی خانه باید با دقت بالایی انجام شود چرا که خانه ها سر پناه های نهایی ما هستند و باید دارای کیفیت های خاص معماری باشند تا بتوانند کیفیت زندگی ما را افزایش دهند. دفتر معماری این وظیفه را دارد تا با خلق خانه هایی زیبا و ساختمان هایی کارامد کیفیت زندگی افراد را بالا ببرد و شادی را در زندگی ساکنین به ارمغان بیاورد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504742