۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
گردوی ایرانی ارزان‌تر شد!

با فرارسیدن ماه رمضان و ساعت‌های طولانی روزه‌داری، بدن بیشتر از هر وقت دیگری به مواد مغذی و نیروزا نیاز بیشتری دارد. البته باتوجه‌به توصیه‌ها درباره‌ی پرهیز از پرخوری و خوردن مداوم و یکباره‌ی غذا، باید در نظر داشت که تا جای ممکن، از مواد غذایی سبک و مغذی استفاده کرد. یکی از این مواد غذایی، مغزها هستند که اتفاقاً تأثیر بسیاری در احساس سیری نیز دارند.

شاید با وجود اوضاع اقتصادی کنونی، قدرت خرید مغزها کمتر از گذشته شده باشد؛ اما باید بگوییم دست‌کم درباره‌ی گردو می‌شود کمی با اغماض رفتار کرد. گردو چون از قدیم در سفره‌ها بوده، پرکاربردترین مغز است. برای همین، در سفره‌ی افطار هم قطعاً سهمی دارد و همراه با نان و پنیر، وعده‌ی مقوی و سبکی است.

در ادامه، مصاحبه  آقای مهدیان، مدیر فروشگاه اینترنتی پوست‌کاغذی که در زمینه عرضه‌ گردوی تویسرکان فعال است،   درباره‌ی وضعیت قیمت گردو در روزهای اخیر می‌خوانید.

گردوی ایرانی کجا، گردوی خارجی کجا!

طبق گفته‌های آقای مهدیان، چند سالی است که با ورود گردوهای خارجی، بازار گردوی ایرانی کیفیت سابق را ندارد. ازآنجاکه این گردوها ارزان‌تر هستند، فروشندگان با ترکیب آن‌ها با گردوی ایرانی، سود بیشتری می‌برند. وی با تأکید بر دقت مصرف‌کنندگان هنگام خرید، به تفاوت‌های گردوی ایرانی و خارجی اشاره کرد و گفت: «گردوی ایرانی چرب‌تر و خوشمزه‌تر از گردوی خارجی است. گردوهای خارجی عموماً مزه‌ای ندارند و مغزشان هم به‌اندازه‌ی گردوی ایرانی چرب و مرغوب نیست. رنگ پوسته‌ی چوبی گردوی خارجی نسبت به ایرانی روشن‌تر و مایل به زرد است. پوست چوب گردوی ایرانی رنگ تیره‌تری دارد و مایل به قهوه‌ای روشن است. یکی دیگر از راه‌های تشخیص گردوی خارجی، اندازه‌ی گردوست. گردوهای خارجی یک‌اندازه و یکدست هستند و به‌صورت کلی، ار گردوهای ایرانی بزرگ‌ترند.»

گردو را با پوست بخریم یا مغز

ایشان با بیان اینکه گردو را باید باتوجه‌به نیاز و مقدار مصرف خرید، گفت: «خرید گردو با پوست به کسانی توصیه می‌شود که قصد خرید مقدار زیادی گردو دارند و می‌خواهند برای مدتی نسبتاً طولانی آن را نگه دارند. در غیر این صورت، بهتر است مطابق با نیاز، مغز تازه‌ی گردو بخریم تا مانده و فاسد نشود و طعم خود را حفظ کند.» وی درباره‌ی چگونگی نگهداری هرکدام از این دو نوع گردو نیز گفت: «گردوی با پوست باید در جای تاریک و دور از زمین یا دیوار نگهداری شود. بهترین کیسه برای آن هم کیسه‌های نخی یا توری است که امکان جابه‌جایی هوا در آن باشد. مغز گردو هم بهتر است در یخچال و در ظرف دربسته باشد تا بوی مواد غذایی یخچال را به خود نگیرد.»

گردوی ایرانی ارزان‌تر شد!

چگونه خریدی مطمئن داشته باشیم؟

اما چطور مطمئن باشیم گردویی که می‌خریم ایرانی است؟

  «روش‌های مختلفی برای تشخیص گردوی ایرانی وجود دارد اما حتی ما هم که سال‌هاست در این کار هستیم و از خانواده باغدار هستیم، نمی‌توانیم ۱۰۰درصد دقیق یک بار را ارزیابی کنیم. بهترین راه تشخیص گردو خوب و ایرانی شناخت باغدار و فروشنده آن است.

به همین دلیل ما از چندسال پیش شروع به شناسایی باغدارهای معتبر تویسرکان و سرکان کردیم و الان با اطمینان خوبی می‌توانیم گردوی تویسرکان با کیفیت را به مشتریانمان عرضه کنیم.»

همانطور که در ابتدا اشاره شد، به دلیل اتفاقاتی که در بازار می‌افتد، اعتماد مشتریان به محصولات و فروشندگان کم شده است اما فروشگاه پوست کاغذی برای حل این مشکل راه‌حل جالبی را در پیش گرفته است:

«ما برای جلب رضایت مشتری‌ها، امکان برگشت بی‌قیدوشرط گردو را  فراهم کردیم. یعنی اگر مشتری به هر دلیلی محصول را نپسندید، می‌تواند با را برگشت بزند و ما نته تنها کل پول را بر می‌گردانیم، هزینه پست برگشت بار را هم متقبل می‌شویم.»

 به نظر می‌رسد این اقدام در کنار وجود نماد الکترونیک و همچنین خدماتی مانند ارسال رایگان محصولات، روش مناسبی برای جلب رضایت و آرامش خاطر مشتری‌ها باشد. اما امسال قیمت گردو چقدر است

قیمت گردو امسال

در یکی دو ماه اخیر قیمت گردو سیر نزولی داشته و الان نسبت به اول پاییز، گردو حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر شده است که با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان برای خریداران می‌تواند خبر خوبی باشد. البته اگر افزایش قیمت سایر محصولات را در نظر بگیریم، به طور کلی قیمت گردو نسبت به پارسال افزای a ش مورد انتظار را نداشته و باغدارها آن‌طور که باید نتوانستند بهره مالی لازم را ببرند.

در حال حاضر قیمت گردو با پوست تویسرکان از کیلویی ۱۱۰ هزارتومان تا ۱۴۰ هزارتومان  است و قیمت مغز گردو از کیلویی  ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزارتومان است. برای دیدن قیمت روز گردو و خرید گردوی تویسرکان به لینک زیر بروید:

خرید گردوی تویسرکان

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504746