پس از انتشار اعتراف صریح رییس پیشین موساد به «احمقانه بودن حملۀ نظامی به ایران»، ظاهراً رژیم صهیونیستی در صدد است با نمایش توان «دفاعی» خویش، در ابعاد داخلی و خارجی به ترمیم وجهۀ خود بپردازد.

به گزارش خبرآنلاین، رونمایی از یک سامانۀ جدید ضدّ هوایی و برگزاری بازدید برای خبرنگاران خارجی از پایگاه‌های نظامی بخشی از این تلاش است.

بر اساس گزارش وب‌سایت «نیویورک‌تایمز» روز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران خارجی اجازه داد تا از پایگاه شدیداً حفاظت شدۀ «مدیترانه» در جنوب تل‌آویو دیدن کنند. 

«نیویورک‌تایمز» مدعی شد در این پایگاه نظامی مسؤولان ارتش پیشرفت‌های تکنولوژیک در زمینۀ دفاع هوایی را به نمایش گذاشته و بر تهدیدات ناشی از راکت‌ها و موشک‌ها تأکید کردند. 

عکس: نیویورک تایمز 
این روزنامۀ آمریکایی نوشت: این دعوت به مدت کوتاهی پس افتتاح سامانۀ دفاع موشکی ضدّ راکت «(قلّۀ پولادی) Iron Dome» صورت گرفت.
 
«نیویورک‌تایمز» مدعی است: برای نخستین بار به خبرنگاران اجازه داده شد تا به یکی از پایگاه‌های داخلی دسترسی پیدا کنند مرکز کنترل سامانۀ «آرو» که برای انهدام موشک‌های بالستیک کشورهایی مانند ایران و سوریه طراحی شده است.
   
 
آسوشییتدپرس نیز نوشت: اسراییل سپری چند لایه‌ای طراحی کرده تا راه را بر راکت‌ها و موشک‌های مهاجم ببندد، موشک‌هایی که ممکن است از راه‌های نزدیک مانند نوار غزه یا دوردست مانند ایران حمله‌ور شوند، امری که منعکس‌کننده این نگرانی است که در منازعات آینده مراکز جمعیتی غیرنظامی اسراییل هدف قرار گیرد.  

این خبرگزاری افزود: «آرو» برای مقابله با موشک بالستیک شهابِ ایران طراحی شده، که قادر است کلاهک هسته‌ای حمل کند و بُرد آن 1 هزار و 250 مایل (معادل 2 هزار کیلومتر) است، که اسراییل را در تیررس ایران قرار می‌دهد. 

/17216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =