۵ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
سریالی قدیمی که خیابان‌ها را خلوت می‌کرد

ایسنا نوشت: فریبا متخصص که این روزها در دو سریال «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و «افرا» ساخته بهرنگ توفیقی ایفای نقش می کند، در گفت وگویی از خاطرات سریال قدیمی «باغ گیلاس» گفته است.

متخصص در پاسخ به اینکه چقدر این شخصیت را دوست داشت و با آن همذات پنداری می کرد؟ می گوید: سریال «باغ گیلاس» دومین کار من در تلویزیون بود. آنقدر از حضور در این سریال و جلوی دوربین رفتن خوشحال بودم که اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کردم. آن سال‌ ها بازیگر جوانی بودم که در ابتدای راه قرار داشت. بسیار به کارم علاقه داشتم و دلم می خواست حضوری پررنگ و حرفه ‌ای در این عرصه داشته باشم. هم خود سریال را دوست داشتم و هم نقشم را. خوشبختانه «باغ گیلاس» به عنوان یکی از اولین تجربه های بازیگری ام در زمان پخش با استقبال خیلی خوب مردم مواجه شد و بسیار موفق بود.

«از اولین نمایش باغ گیلاس نزدیک به ۲۷ سال می گذرد. حالا که به تماشای دوباره این سریال می نشینید یا حتی اسمش را می شنوید چه احساسی دارید؟»، متخصص پاسخ می دهد: من و بعضی از بازیگران جوان سریال مثل مهران مدیری و دانیال حکیمی اولین تجربه های بازیگری مان را پشت سر می گذاشتیم. آن زمان خیلی جوان بودیم و کلی انگیزه برای کار کردن داشتیم. قصه سریال هم جدید و جذاب بود و می ‌توانست با مردم ارتباط برقرار کند و از این نظر، تماشای دوباره باغ گیلاس یادآور خاطرات خوش گذشته است و زنده کننده حس و حال آن روزها که جوان بودیم و پر از امید و انگیزه.

او درباره تجربه حضور بازیگران جوان از جمله خودش در کنار پیشکسوتان و بزرگانی چون جمشید مشایخی، اسماعیل داور فر و فخری خوروش، یادآور می شود: یکی از جذابیت های بازی در «باغ گیلاس» همین بودن در کنار بزرگانی است که از آنها نام بردید. بازی در کنار امثال مرحوم مشایخی و خانم خردمند برای ما بازیگران جوان واقعاً هم افتخار بزرگی بود و هم فرصتی به شمار می‌ رفت که از آنها بیاموزیم. انصافاً آنها هم با بزرگ منشی از هیچ کمکی به ما دریغ نداشتند. این را هم بگویم که همبازی شدن با بازیگران با تجربه سریال در عین جذاب بودن نگرانی های خاص خودش را هم داشت. به هر حال، آنها سال ‌ها در فیلم ‌ها و سریال‌های مختلف کار کرده بودند اما ما جوانانی بودیم که اولین یا دومین فعالیت‌های بازیگری مان را تجربه می کردیم.

فریبا متخصص در پاسخ به پرسشی درباره میزان استقبال مخاطبان از «باغ گیلاس» در اولین پخش تلویزیونی سریال، اظهار می کند: مردم واقعا باغ گیلاس را دوست داشتند و تماشا می ‌کردند. خاطرم هست که زمان پخش قسمت آخر سریال، خیابان ‌ها خلوت بود و همه خودشان را به خانه رسانده بودند تا به تماشای پایان قصه بنشینند.

او درباره دلایل این استقبال، حتی در بازپخش ها، می گوید: همه چیز در این سریال واقعی است. «باغ‌ گیلاس» یک سریال خانوادگی بود که همه چیز را به شکل واقعی و آنطور که بود به تصویر می کشید؛ البته خانواده ‌هایی که در این سریال حضور داشتند متعلق به سال‌ های ابتدایی دهه ۷۰ بودند، با ویژگی‌ ها و نشانه ‌های آن دوران.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    38 1
    برو بابا. اون سریال مراد برقی بود که خیابانها را خلوت می کرد
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      5 8
      معلومه نه خودتآن زمان بوده ای و نه اهل مطالعه هستی برو مطالعه کن ببین درصد خانواده های دارای تلویزیون در آن سال ها چقدر بوده است تا بعد از خلوت شدن خیابانها در آن زمان بگویی در ضمن اصولا آن زمان ها مردم زودتر به خانه می رفتند و خیابانها هم مثل الان شلوغ نبوده است بچه جان به جای قمپز درکردن در مورد دوره ای که اصلا به چشم ندیده ای برو مطالعه کن
  • رضا بشارت IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    22 3
    سلام از این خبرا نبود ، خیابانی خلوت نمی شد برادر
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    15 3
    حیف وقتی که بعضی مردم پای سیمای میلی تلف کردن و میکنن
  • ساوالان BE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    25 0
    نه دوست گرامی‌، اتفاقأ سن شما به این صحبت‌ها قد نمیده و اشتباه به عرضتون رسوندند، بروید و از بابا بزرگ و مادر بزرگ‌های خودتانن بپرسید. من با سریال مراد برقی کاری ندارم ولی آن زمان ها، تلویزیون، یخچال و سایر وسایل خانه را قسطی می‌‌دادند و آن هم بی‌ ضامن، بی‌ پیش پرداخت، بی‌ بهره و با اقساط ماهیانه نازل و در حد مفت. شاگرد فروشنده‌ها در خانه می‌‌آمدند تا بزور هم که شده یخچال و تلویزیون و چرخ خیاطی و ماشین بافندگی و ماشین لباس شویی اقساطی بفروشند. جهت اطلاع، با حقوق یک ماهه یک کارمند ساده میشد دو تلویزیون بزرگ سیاه و سفید خرید، با حقوق دو ماه یک تلویزیون بزرگ رنگی و با حقوق یک سال یک پیکان صفر کیلومتر. خواهش می‌‌کنم درج کنید.
  • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    تلویزیون خیلی وقته برنامه هاش خراب شده و هیچی برای عرضه نداره