بازار سرمایه در فاز احساسی / شاخص مستعد ریزش بیشتر است؟

به دلیل این که بازار شدیدا احساسی شده، با برداشتن دامنه نوسان شاهد ریزشی بسیار بیشتر از چیزی که در حال حاضر رخ میدهد خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین بورس تهران امروز نیز روند ریزشی خود را از سر گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 9635 واحد به رقم یک میلیون و 233 هزار و 723 واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هموزن امروز با کاهش 1121 واحد به رقم 433 هزار و 336 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 927 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 141 هزار نوبت معامله و به ارزش 1520 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد و سیمان داراب با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بازار سرمایه در فاز احساسی / شاخص مستعد ریزش بیشتر است؟

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس امروز اعلام کرد که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت ۶ و منفی ۳ افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: پیش‌تر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می‌کند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره افت پی‌درپی بورس گفت: بازار ما شدیدا نیاز به منابع نقدینگی دارد. این مصوباتی هم که تا امروز بوده تاثیری بر بازار نداشته است.

وی افزود: از طرفی مسئله برجام اصلا روشن نیست و همه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. هرچه مسئله برجام کشدارتر شود به ضرر بازار سرمایه و اقتصاد است. اگر این دو مسئله حل شود بازار جان می‌گیرد.

صفاری گفت: برخی از کارشناسان می‌گویند برای بهبود بازار باید دامنه نوسان نامتقارن را برداشت ولی چنین اقدامی اشتباه محض است. بخاطر این که بازار شدیدا احساسی شده است با برداشتن این دامنه نوسان شاهد ریزشی بسیار بیشتر از چیزی که در حال حاضر رخ میدهد خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =