رفع موانع صادرات شیرخشک

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بر ضرورت رفع موانع صادرات شیرخشک تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رفع موانع پیش رو، به سرعت توان صادرات کشت و صنعت مغان در این حوزه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اسدالله محسن‌زاده اظهار کرد: با تلاشی که مدیریت جدید کشت و صنعت مغان در ماه‌های اخیر انجام داده،‌ سعی بر افزایش توان تولید در بخش‌های مختلف است که در تولید شیر این اهداف و برنامه‌ریزی‌ها تحققی عینی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از مجموعه‌های موفق کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر بخش دامپروری و تولید محصولات لبنی بوده به طوریکه تولید شیر در این بنگاه اقتصادی در یک سال گذشته به بیش از ۱۹۲ تن در ماه رسیده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان متوسط تولید شیر را ۳۳ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: پیش از این، این متوسط تولید ۲۷ کیلوگرم بوده که با تلاش و توان مضاعف نیروهای کشت و صنعت مغان افزایش تولید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها رقم خورده است.

محسن‌زاده یکی از دلایل افزایش تولید شیر را تأمین نهاده‌های دامی و همچنین تأمین آسایش گله‌های دام اعلام کرد و افزود: در سایه فراهم شده این بستر تولید ارگانیک شیر و فرآوری آن را به شکل مناسب با آرم مغانه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر در کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان انواع محصولات لبنی از ماست و کره گرفته تا شیرهای پاکتی تولید و برای مصرف شهروندان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

محسن‌زاده اضافه کرد: بخش عظیمی از شیر تولید شده در این کارخانه به شیر خشک تبدیل شده تا زمینه صادرات آن به کشورهای دیگر نیز فراهم آید.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم با رفع موانع پیش رو در صادرات شیر خشک، به سرعت توان صادرات کشت و صنعت مغان در این حوزه افزایش پیدا کند تا ارزآوری بیشتر و در کنار آن تنوع تولید و عرضه محصولات با کیفیتی را در سطح بین‌المللی شاهد باشیم.

محسن‌زاده ادامه داد:‌ قطعا با تقویت تولید و رفع موانع پیش رو در همه بخش‌ها و پشتیبانی‌هایی که مسئولان انجام خواهند داد، کشت و صنعت در سالجاری مسیر پرتوانی را در تولید محصولات متنوع سپری خواهد کرد که امیدواریم در سال مورد تاکید مقام معظم رهبری در افزایش تولید با پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بتوانیم اهداف و برنامه‌ریزی‌های مطلوب و مناسبی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: مجموعه کشت و صنعت مغان با تمام نیروها و تصمیم‌گیران خود سعی می‌کند تا در این بنگاه عظیم اقتصادی به تقویت تولید اهتمامی جدی داشته باشد تا با حل مشکلات و موانع زمینه کارآفرینی، سودآوری و اقتصاد مولد در منطقه فراهم آید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =