خسارت به  برخی از منازل قدیمی در زلزله ۵.۹ ریشتر گناوه

استاندار بوشهر با اشاره به خسارت به واحدهای مسکونی در زلزله امروز گناوه گفت: در زلزله ۵.۹ ریشتر گناوه برخی از منازل قدیمی که استحکام لازم نداشتند دچار خسارت شدند که در حال ارزیابی است.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر : عبدالکریم گراوند در بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده گناوه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زمین لرزه به بزرگی ۵.۹ ریشتر در گناوه اظهار داشت: شدت زلزله در گناوه به حدی بود که حتی استان‌های همجوار استان بوشهر آن را احساس کردند و با تماس‌های گوناگون خواستار کمک‌رسانی شدند.

وی کانون زلزله را بخش مرکزی گناوه دانست و بیان کرد: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی در پی نداشت و ۴ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکلات زیرساختی برطرف شد گفت: اکنون مشکل بخش برق‌رسانی در شهرستان گناوه در حال برطرف شدن است.

گراوند، با بیان اینکه برخی از منازل قدیمی که استحکام لازم نداشتند دچار خسارت شدند تصریح کرد: اکنون تیم‌های از هلال احمر، ستاد بحران و فرمانداری گناوه در منطقه در حال ارزیابی منازل خسارت دیده هستند.

وی، با اشاره به خسارت برخی منازل و ترک خوردگی سقف و دیوار افزود: تا فردا ارزیابی تیم‌های اعزامی جمع‌بندی و پس از آن برآورد خسارت انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به شدت زلزله و احساس شدن آن در بیشتر شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: در شهرستان دیلم که همجوار گناوه است خوشبختانه آسیبی به مردم وارد نشده و قطعی برق سریع برطرف شد و در دیلم هم وضعیت آسیب‌های زلزله در حال بررسی است.

گراوند با اشاره به استحکام بناهای ساخته شده توسط بنیاد مسکن بیان کرد: بناهایی که بنیاد مسکن ساخته و منازل که مقاوم سازی شده، استحکام ساختمان‌ها به‌گونه‌ای بوده که زلزله صدمه‌ای به آن وارد نکرده است.

وی، بیشترین آسیب زلزله در گناوه به بناهای قدیمی و بافت‌های فرسوده دانست و خاطر نشان کرد: این ساختمان‌ها در چندین زلزله‌هایی، استحکام لازم ندارند که در این راستا تمام روستاهای دیلم و گناوه تیم‌های اعزامی در حال بررسی خسارت‌ها و آسیب‌ها هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =