۱۰ دلیل قانع‌کننده برای اینکه حتما از وان و جکوزی خانگی استفاده کنید

علاوه بر اینکه سپری کردن وقت در وان و جکوزی بسیار سرگرم‌کننده است، فواید زیر بر روی سلامتی باعث می‌شود شما همین لحظه بخواهید در وان دراز بکشید!

به نظر نمی‌رسد که لذت درازکشیدن در وان و جکوزی روزی برای کسی عادی شود. خصوصاً در شرایط فعلی جهان و کرونا که مدت‌هاست افراد امکان استفاده از استخرهای عمومی را نداشته‌اند. شواهد علمی جدید نشان می‌دهد که آب‌درمانی احساس سلامتی را پرورش می‌دهد، در حقیقت علم نشان می‌دهد که درازکشیدن در وان حمام می‌تواند از فشارخون گرفته تا سیستم ایمنی را بهبود دهد. مزایای بسیاری را در استفاده از وان و جکوزی خانگی می‌توان برشمرد که در این مقاله به‌صورت مختصر عنوان می‌کنیم.

۱جکوزی خواب راحتتری را برای شما به ارمغان میآورد

استفاده از جکوزی و وان حمام در شب، به‌منظور آماده‌شدن برای خواب شگفت‌انگیز است. گزارش شده است که استراحت در وان در پایان یک روز سخت برای بهبود کیفیت خواب تأثیر بسیاری خواهد داشت. گرمای آب باعث بالارفتن دمای بدن می‌شود و این امر عضلات بدن را شل کرده و باعث آرامش بدن خواهد شد.

بزرگ‌ترین مزیت آب‌درمانی با جکوزی خانگی، استراحت و آرامشی است که به ما می‌دهد. استرس که باعث ایجاد بیماری‌های زیادی می‌شود، بهترین درمان برای خلاصی از آن، درازکشیدن در وان و جکوزی است.

 

۲وان و جکوزی باعث کاهش استرس میشود

آرامش برای سلامتی شما مهم است. در حقیقت برای همهٔ عناصر سلامتی (جسمی، ذهنی، احساسی، اجتماعی و روحی) ضروری است. یادگیری شیوه‌های رسیدن به آرامش، کمک می‌کند که علاقه و اشتیاق به زندگی را کشف کنید. متأسفانه فشار کار و زندگی به سلامتی شما آسیب می‌رساند. شرایط پر از استرس منجر به مشکلات مختلف از اضافه‌وزن و بیماری گرفته تا نارضایتی و افسردگی می‌شود. نشستن در آب گرم جکوزی می‌تواند استرس را تا میزان قابل قبولی کاهش دهد. کاهش استرس می‌تواند در سلامت روان و جسم شما پیشرفت‌های مثبتی داشته باشد و می‌تواند احساس «بهتر زندگی‌کردن» را ارتقاء بخشد.

 

۳- سلامت قلب و عروق شما را بهبود میبخشد.

طبق گفته پزشکان، قرارگرفتن بدن در زیر آب، بخصوص در جکوزی یک تمرین قلبی برای شما محسوب می‌شود. دلیل این امر این است که ماساژی که جت‌های جکوزی به بدن شما وارد می‌کند باعث افزایش حجم قلب می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، هنگامی‌که شما در آب هستید، قلب شما بهتر کار می‌کند و به سلامت آن کمک می‌کند.

 

۴به کاهش درد کمک میکند

استفاده منظم از وان و جکوزی در طول هفته باعث تسکین دردهای ناشی از آسیب‌های ورزشی مانند کشش عضلات و یا حتی آرتروز می‌شود.

۱۰ دلیل قانع‌کننده برای اینکه حتما از وان و جکوزی خانگی استفاده کنید

۵وان و جکوزی میتواند به کاهش فشارخون کمک کند

گرمادرمانی، مانند درازکشیدن در وان به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر، می‌تواند با افزایش و بهبود جریان خون از و به قلب، به ایجاد ثبات فشارخون کمک کرده و به سلامت کلی قلب کمک کند. (به طور بالقوه فشارخون و کورتیزول را کاهش می‌دهد که در نهایت شما را از داخل به آرامش می‌رساند).

۶جکوزی به دیابت و کاهش وزن کمک میکند

بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که مبتلا به دیابت هستند و به طور مرتب از حمام آب‌گرم یا جکوزی استفاده می‌کنند می‌توانند قند خون خود را کاهش دهند.

در صورت همراه شدن با عوامل مهم کاهش وزن شامل رژیم‌های غذایی، ورزش و تمرین سبک زندگی سالم، شناکردن در وان و به‌طورکلی با داشتن احساس بهتر، می‌توانید شانس خود را در رسیدن به کاهش وزن افزایش دهید. مزایایی که می‌توانید از استفاده وان و جکوزی به دست آورید فقط کمک به کنترل وزن نیست بلکه سلامت کلی خود را افزایش می‌دهید.

در نهایت ممکن است فقط با استفاده کردن از وان یا جکوزی، کاهش وزن قابل‌توجهی را مشاهده نکنید اما با این وجود، مزایایی که برای سلامتی و تناسب‌اندام دارد به شما در رسیدن به کاهش وزن و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

۷- وان و جکوزی باعث پاک‌سازی بدن میشود

گرمای جکوزی، منافذ پوست شما را باز می‌کند و این امر می‌تواند باعث شفافیت، پاک‌سازی و دفع سموم پوست شود. با این کار یک حس تازه شدن با پوستی به‌مراتب تمیزتر، با نشاط و شاداب به شما دست می‌دهد.

۸ذهن شما بعد از بیرون آمدن از وان و جکوزی احساس هوشیاری بیشتر و قوی‌تری خواهد داشت

آرامش و گرمای جکوزی می‌تواند باعث باز شدن رگ‌های خونی شود که این امر منجر به کاهش فشار در سر و تسکین سردرد می‌شود.

اندام‌های شما نه‌تنها پس از استحمام احساس درد کمتر و آرامش بیشتری می‌کنند، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که استحمام به شما کمک می‌کند خستگی ذهنی کمتری را نیز تجربه کنید. احتمالاً از قبل می‌دانید که ریلکس کردن در وان استرس را کاهش می‌دهد.

۹- حمام کردن در وان یا جکوزی میتواند تأثیرات مشابه ورزش بر روی بدن شما داشته باشد

اشتباه نکنید، به این معنی نیست که جکوزی می‌تواند جایگزین ورزش باشد، فیزیولوژیست‌ها دریافته‌اند که به علت افزایش دمای بدن در حین حمام کردن در وان، می‌تواند تأثیرات مشابه ورزش روی بدن شما به وجود بیاید. در یک مطالعه محدود، محققان دریافته‌اند که یک ساعت حمام کردن می‌تواند تقریباً ۱۴۰ کالری در فرد بسوزاند (که تقریباً معادل همان تعداد کالری است که طی نیم ساعت پیاده‌روی سوزانده می‌شود). علاوه بر این، غوطه‌وری همه اندام‌ها در گرمای زیاد نیز می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

۱۰ دلیل قانع‌کننده برای اینکه حتما از وان و جکوزی خانگی استفاده کنید

۱۰جکوزی میتواند عزتنفس و اعتمادبهنفس شما را بهبود بخشد

وقتی احساس خوبی دارید، افکار خوبی دارید. ازآنجاکه استفاده از آب گرم جکوزی می‌تواند همه این کارهای شگفت‌انگیز را برای شما انجام دهد، فواید ذهنی کاملاً ملموس است. وقتی احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، احساس اطمینان بیشتری می‌کنید. یک حمام داغ با جکوزی قبل از یک رویداد بزرگ می‌تواند به شما در آرامش، اعتمادبه‌نفس بیشتر و آمادگی ذهنی کمک کند.

از کجا وان و جکوزی خانگی تهیه کنیم؟

فارس‌وان به‌عنوان تولیدکننده نمونه جکوزی، وان و محصولات حمام در کشور، همواره سلامت جامعه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تست‌های مختلف، کیفیت و ایمنی محصولات را در اولویت قرار داده است. فارس وان با ارائه تنوع بالایی از محصولات جکوزی خانگی و وان حمام، محصولات ایرانی باکیفیت مطابق استانداردهای ایزو ارائه کرده است. جهت مشاهده لیست قیمت وان و جکوزی خانگی، همچنین خرید وان و جکوزی می‌توانید مدل‌های مختلف محصولات را در وب‌سایت فارس وان به نشانی www.FarsvanCo.com مشاهده کنید، از نظر ابعاد و قیمت بررسی و با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

کلیه محصولات وان و جکوزی فارس وان دارای ضمانت بی‌قیدوشرط ۵ ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله هستند. ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب مناسب‌ترین مدل با توجه به ابعاد حمام توسط کارشناسان فروش فارس‌وان همواره صورت می‌گیرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506798