سرزمین فرصت‌های شغلی، جذابیت‌های فرهنگی و اقتصاد پویا

استرالیا کشوری است مملو از مناظر دیدنی و جالب مانند مناطق دور افتاده و بکر و سواحل جذاب و همچنین فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در شهرهایی مانند سیدنی، بریزبن، آدلاید، پرت و ملبورن وجود دارد. فرهنگ این کشور نیز بسیار متنوع است زیرا جمعیت این کشور ترکیبی چند قومی عالی‌ای است. تمام اعتبارات. و امکانات یک جامعه به تعداد زیادی از مهاجران نیز تعلق می‌گیرد که هر ساله به استرالیا می روند. بنابراین، اگر قصد دارید به زودی به هر کشور خارجی مهاجرت کنید، استرالیا گزینه بسیار عالی است.

بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۱

شاید با مقدمات گفته شد این سوال مهم در ذهن شما نقش بندد که " بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۱ چیست؟ " در ادامه  با بررسی چند مورد از بهترین روش‌ها برای دریافت ویزا سعی شده تا به صورت خلاصه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

ویزای کار استرالیا؛ راهی عالی برای اقامت استرالیا

یکی از راه‌های مطمئن برای دریافت اجازه اقامت در این کشور، از طریق مشغول به کار شدن در استرالیا است. خوشبختانه انواع ویزاهای کاری برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که افراد با شرایط مختلف بتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند. برای دریافت این نوع ویزاها یک جدول امتیازدهی که به Point Based System  شهرت دارد و توسط دولت و مسئولین این مناطق تهیه شده است. شرایط فرد طبق این جدول سنجیده می‌شود و در صورت داشتن صلاحیت‌های لازم راه برای ورود به خاک کشور استرالیا باز است. با توجه به ساب کلاس‌های این نوع ویزا شرایط سنی و صلاحیت‌های فرد متفاوت است و نیاز به بررسی کامل و آگاهی از قوانین دارد.

ویزای استعداد درخشان استرالیا؛ یک فرصت ویژه

استرالیا در سالهای اخیر دولت  اقدام به اجرای یک برنامه جدید کرده است که به نام ویزای استعداد درخشان یا  Global Talent Independent program شهرت دارد. این برنامه به افرادی اختصاص می‌یابد که در زمینه فعالیت خود به عنوان یک فرد برجسته شناخته می‌شوند. این نوع ویزا خود زیر مجموعه ویزاهای کلاس ۱۲۴ و ۸۵۸ به شمار می‌رود که گزینه مناسبی برای اقامت دائم در استرالیا به شمار می‌رود.

سرزمین فرصت‌های شغلی، جذابیت‌های فرهنگی و اقتصاد پویا

افراد خواهان این نوع ویزا باید در زمینه‌های چون فناوری کشاورزی، فناوری پزشکی، فناوری اقتصادی، امنیت سایبری، فناوری انرژی و معدن، فضا و تجهیزات پیشرفته و کوانتوم، دیجیتال پیشرفته، علوم داده و فناوری اطلاعات دارای استعداد خاص باشند. شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا به صورت خلاصه عبارت است از:

  • تسلط به زبان: فرد متقاضی برای دریافت این نوع ویزا باید دارای تسلط به زبان انگلیسی بوده و حداقل امتیاز ۴.۵ از آزمون آیلتس یا معادل آن را کسب کند.
  • داشتن یک معرف: فردی که خواهان ویزای استعداد درخشان است باید یک معرف داشته باشد. این معرف می‌تواند یک فرد با اقامت دائم یا تابعیت استرالیا باشد یا یکی از سازمان‌های معتبر در زمینه‌های گفته شده از وی حمایت کند.
  • دیگر شروط: داشتن سابقه فعالیت، برخورداری از سلامت جسمی، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارکی مبتنی بر داشتن و یا پتانسیل دریافت حقوقی برابر با ۱۴۸۰۰۰ دلار استرالیا نیز از دیگر شرایطی است که فرد باید آن را دارا باشد.

ویزای تحصیلی استرالیا؛ تجربه بهترین کیفیت آموزش در کلاس جهانی

استرالیا با داشتن پنج شهر از بهترین شهرهای دانشجویی جهان، سومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی در جهان است. امکانات موجود در دانشگاه‌های استرالیا نیز چشمگیر است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا استرالیا مقصدی شناخته می‌شود که دارای تحصیلات عالی در سطح جهانی است. اما قبل از اینکه بتوانید سفر تحصیلی خود را به استرالیا آغاز کنید، باید در مورد آنچه برای دریافت ویزای دانشجویی انجام دهید به شرحی است که در ادامه آمده است.

سرزمین فرصت‌های شغلی، جذابیت‌های فرهنگی و اقتصاد پویا

  •  انتخاب یک دانشگاه و دریافت پذیرش: به سایت یک دانشگاه استرالیا مراجعه کنید و با ارائه مدارک مورد نیاز نامه قبولی خود را دریافت کنید.
  •  تعیین وقت سفارت و مصاحبه: بعد از دریافت پذیرش باید برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید و مدارک لازم برای این کار هم آماده کنید. همچنین نامه پذیرش خود را هم فراموش نکنید.
  •  مرحله آخر نیز دریافت ویزا و انجام امور لازم برای مهاجرت به کشور استرالیا و آغاز تحصیل است. در طول تحصیل امکان کار پاره وقت را دارید. بعد از آن هم می‌توانید برای کار درخواست داده و اقامت دائم دریافت کنید.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا؛ اقامت و حفظ ارزش پول به صورت توامان

بسیاری به دنبال حفظ ارزش پول و سودآوری از طریق سرمایه‌گذاری خارجی هستند. در این میان استرالیا یکی از گزینه‌های بسیار مناسب به شمار می‌رود. دلیل این امر را می‌توان در سطح کیفی بالا زندگی، جامعه مرفه، اقتصاد پویا و ثبات اقتصادی خلاصه کرد.

راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد، از سرمایه‌گذاری ۱ میلیون دلاری گرفته، ویزای کارآفرینی و ثبت شرکت. هر کدام از این موارد دارای شرایط خاص و پیچیده‌ای هستند برای اطلاع از شرایط هرکدام و جلوگیری از ریجکت شدن درخواست برای سرمایه‌گذاری بهتر از مشاوره‌های موسسه صبا پلن در این زمینه کمک بگیرید.

روش‌های دیگر برای مهاجرت به استرالیا

در کنار روش‌های گفته شده جا دارد به مواردی چون دریافت ویزا از طریق ازدواج نیز اشاره کرد. فردی که با یک تبعه استرالیا ازدواج کند، مجوز ورود به خاک این کشور را دارد. البته باید گفت دولت این کشور برای جلوگیری از تخلفات و ازدواج صوری شرایط خاصی برای این نوع ویزا را در نظر گرفته و ابتدا اقامت موقت به فرد داده می‌شود. در صورت تداوم ازدواج فرد برای اقامت دائم اقدام کند.

همچنین برای افرادی که به دنبال گذراندن دوران بازنشستگی خود در این کشور هستند، امکان دریافت ویزای تمکن مالی نیز وجود دارد. البته باید فرد اثبات کند دارایی لازم برای این امر را دارد. همچنین در کنار آن باید بتواند ثابت کند درآمد ماهیانه لازم برای مخارج زندگی خود را دارد.

سرزمین فرصت‌های شغلی، جذابیت‌های فرهنگی و اقتصاد پویا

سخن پایانی

در این مطلب راه‌های مختلف و در واقع بهترین روش‌های مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۱ را بررسی کردیم. هرکدام از این روش‌ها نیازمند بررسی دقیق شرایط است، همچنین توصیه می‌شود که از طرف یک موسسه مهاجرتی مطمئن مانند موسسه ویزاپیک، کارهای مهاجرت خود را پیگیری کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506897