۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
نحوه نصب بازی ps5 چگونه است؟

تنها چند ماه از معرفی کنسول جدید پلی استیشن گذشته است و در این مدت سوالات زیادی در مورد چگونگی نصب بازی ps5 پرسیده می شود. طبق اطلاعاتی که سازندگان این کنسول بازی ارائه کرده اند، نصب بازی ps5 از قابلیت تنظیم بیشتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار می باشد. در این نسخه از پلی استیشن، بازیکنان می توانند، قسمت هایی از بازی را که نیاز دارند، دانلود نمایند.

به عنوان مثال حالت یک نفره و چند نفره یک بازی به صورت جداگانه دانلود می شود. حتی بازیکنان این امکان را دارند که کل بازی را دانلود کنند و سپس تصمیم  بگیرند که مبارزات تک نفره را حذف نمایند و مبارزات چند نفره را نگه دارند. بدین ترتیب می توانند فضای ذخیره سازی بیشتری برای نصب بازی های دیگر روی کنسول خود داشته باشند.

آیا دیسک های بازی در ps5 هنوز نیاز به نصب دارند؟

پاسخ این سوال مثبت است. نصب بازی ps5 برای دیسک های فیزیکی، لازم است که انجام پذیرد. البته این بدان معنا نیست که شما می توانید بدون دیسک ها، بازی را اجرا کنید، بلکه همچنان باید از آن ها استفاده نمایید تا در صورت خرید نسخه فیزیکی، ps5 بتواند لایسنس بازی را تایید کند. اما در نسخه PS5 Digital Edition به هیچ وجه قادر به اجرای دیسک های فیزیکی نیستید، زیرا دستگاه فاقد درایو نوری است و همه چیز به طور مستقیم بر روی حافظه SSD کنسول دانلود می شود.

چگونگی نصب بازی ps5 از PlayStation Store

در این قسمت می خواهیم نحوه نصب بازی ps5 را از فروشگاه پلی استیشن به شما آموزش دهیم.

  • وارد حساب کاربری خود در Playstaion.com شوید.
  • از قسمت Game Home وارد بخش Game Library گردید.
  • از بخش purchased game بازی مورد نظر را انتخاب نموده و روی گزینه دانلود کلیک کنید.
  • بازی به صورت خودکار شروع به نصب می کند. بسته به بازی مورد نظر، ممکن است بتوانید بخشی از آن را کپی کرده و بلافاصله بازی کنید.

نحوه نصب بازی ps5 چگونه است؟

نصب بازی ایکس باکس وان

مایکروسافت سومین نسل کنسول های بازی خود را با نام ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. این کنسول رقیب PS4 به حساب می آید و توانست ظرف مدت کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کند. نصب بازی ایکس باکس وان، شاید برای برخی افراد گیج کننده باشد. جهت یادگیری و تسلط بیشتر، در ادامه با نحوه نصب بازی ها بر روی این کنسول محبوب، آشنا خواهید شد. خواه یک دیسک بازی بخرید یا آن را از Microsoft Store یا Xbox Game Pass تهیه کنید، باید قبل از اجرای بازی، آن را بر روی هارد دیسک کنسول خود نصب نمایید. در هنگام نصب بازی ایکس باکس وان معمولا به طور خودکار بهترین نسخه از آن را دریافت خواهید کرد.

نحوه نصب بازی ایکس باکس وان از روی دیسک

وقتی دیسک بازی را وارد دستگاه کردید، کنسول بررسی می کند که آیا بازی قبلا نصب شده است یا خیر. اگر پاسخ منفی باشد، از شما می خواهد تا بازی را نصب نمایید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا قبل از انجام بازی، یک بروز رسانی انجام دهید. توجه داشته باشید که برخی از مدل ها، درایو نوری ندارند.

چگونگی نصب بازی ایکس باکس وان از Microsoft Store یا Xbox Game Pass

وقتی یک بازی را از Microsoft Store یا Xbox Game Pass دانلود می کنید، به طور خودکار نصب می شود. هنگامی که بازی در حال دانلود و نصب شدن است، در قسمت My games & apps در بخش Manage ظاهر می گردد. اگر گزینه «بعدا نصب شود» را انتخاب کردید. هر زمان که آمادگی داشتید به قسمت All owned games در Full Library بروید و گزینه «نصب همه» را فشار دهید.

نحوه نصب بازی ps5 چگونه است؟

خرید ps5

کنسول بازی جدید شرکت سونی یعنی ps5 دارای قدرت حیرت انگیزی است. این شرکت همیشه تلاش کرده تا در کورس رقابت از قافله عقب نیفتد و بتواند با نوآوری های شگفت انگیز خود، بخش قابل توجهی از بازار کنسول های بازی را از آن خود سازد. نصب پردازنده AMD در کنار حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و استفاده از یک پردازنده قوی، باعث شده تا برای خرید ps5 هیچ شک و شبهه ای باقی نماند. این کنسول بازی جذاب با قدرتی برابر با ۱۰.۳ ترافلاپس با خدمات کاربر پسند و بازی های متنوع، توانسته خود را به عنوان برنده این نسل از کنسول های بازی معرفی کند. برای افزایش سرعت بارگذاری و اجرای بازی ها، شرکت سونی در تولید ps5 از حافظه SSD بهره برده است. این اقدام باعث شده تا مدت شروع به کار دستگاه نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با خرید ps5، فضایی یک ترابایتی در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید تعداد زیادی از بازی های مورد علاقه خود را بر روی آن ذخیره سازی نمایید.

دوال سنس یک تحول بزرگ!

همچنین یکی از جذابیت های دیگر خرید ps5 می تواند کنترلر جدید آن که دوال سنس نام گذاری شده باشد. سونی برای تولید این کنترلر نوعی سنت شکنی انجام داده و ظاهر دسته بازی را کاملا عوض کرده است. اندازه این کنترلر در مقایسه با کنترلر قبلی، کمی بزرگتر می باشد که موجب افزایش وزن آن گردیده است. اما اگر این کنترلر را در دست بگیرید، متوجه می شوید که حس بهتری را به دستانتان منتقل می کند و حالت ارگونومیک تری نسبت به دسته های قبلی دارد. نکته قابل توجهی که در دوال سنس وجود دارد این است که نوع لرزش دسته در هنگام شلیک با سلاح های سبک و سنگین متفاوت است.

برای خرید ps5 دو انتخاب دارید. زیرا ps5 در دو نسخه معمولی و دیجیتال ارائه شده است. فرق نسخه دیجیتال با معمولی این است که بر روی آن درایو نوری نصب نشده است. اگر دوست دارید تا آرشیوی از دیسک های بازی برای خود ایجاد کنید یا امکان دانلود بازی های با حجم زیاد برایتان فراهم نیست، بهتر است نسخه ای که دارای درایو نوری است را انتخاب نمایید. اما اگر علاقه مند به خرید بازی ها به صورت دیجیتال هستید و سرعت اینترنتی که دارید در حد مطلوبی قرار دارد، خرید ps5 دیجیتال می تواند یک انتخاب درست باشد، زیرا قیمت آن نسبت به مدل دارای درایو نوری کمتر است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506902