۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال ۱۹۷۱، آغاز دوران ارتباطات مدرن است. این پیام در نگاه اول چیز خاصی نبود، مجموعه‌ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام، اما تاثیر این پیام بسیار عمیق بود.

امروز هر کدام از ما روزانه چندین ایمیل مرتبط با کمپین‌های بازاریابی کسب و کارهای مختلف را دریافت می‌کنیم که ممکن است برخی از آن‌ها خوشایند هم نباشند، اما هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر یک ایمیل و پیام اصولی بر روی فروش وبسایت شما باشد.

پایه ایمیل مارکتینگ چیست؟

ساخت یک لیست ایمیل به عنوان اساسی‌ترین قسمت شروع بازاریابی ایمیلی شناخته می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی مختلف معمولا این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند چه نوع محتوایی را به مخاطب نشان دهند، حال آنکه شما می‌توانید در خبرنامه ایمیلی خود براساس علاق مخاطب محتوا را شخصی سازی کرده و سپس آن را ارسال کنید. همین کار ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی که فروش بیشتر است نزدیک‌تر کند. و مطمئنا نرخ مشارکت به طرز باورنکردنی افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونه می‌توان یک لیست ایمیل ساخت؟

لیست ایمیل کاربران یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید. داشتن این لیست به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید مستقیما با گروه بزرگی از مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. آیا می‌دانید چیزی حدود ۸۲ درصد از خریداران محصولات هر روز ایمیل‌های شخصی خود را چک می‌کنند؟ این آمار حیرت انگیز است! پس وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید. اگر ایمیل کاربران را داشته باشید هنگامی که بخواهید پست جدیدی برای وبلاگ منتشر کنید، فروش یک محصول جدید را اعلام کنید، با آخرین اخبار برندتان را به اشتراک بگذارید کار بسیار راحتی خواهید داشت. مشترکان ایمیل شما به احتمال زیاد خریداران محصول شما هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ

ایده‌های جذاب پیدا کنید

چرا مردم باید ایمیل خود را در اختیارتان قرار دهند؟ آن‌ها ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهند اگر و فقط اگر چیزی جذاب برای دریافت داشته باشید. ایده‌هایی که می‌توانید به کمک آن ایمیل کاربران را دریافت کنید کم نیستند اما باید خلاق باشید و محتوای ارزشمندی را ارایه کنید تا چنین اتفاقی بیافتد. کتاب الکترونیکی، وبینار رایگان در حوزه علاقه‌مندی‌های کاربر، ارایه پیشنهاد جایزه و … هرچقدر این موضوع جذاب‌تر باشد بانک ایمیل شما پر و پیمان‌تر خواهد شد.

فرم ثبت را در جای مناسب قرار دهید

حالا که ایده جذاب برای ثبت نام ایمیل پیدا کردید، باید برای قرارگیری فرم ثبت نام در جایگاه مناسب تحقیق کنید. قرار گرفتن فرم در انتهای مطالب جایگاه مناسبی است. البته می‌توان یک فرم در سمت چپ وبلاگ هم قرار داد. با این حال انجام A/B تست بهترین روشی است که به شما توصیه می‌کنیم. هر جایی که بیشترین نرخ را برایتان به همراه داشت را انتخاب کنید و به جمع آوری ایمیل بپردازید.

از فرم پاپ آپ استفاده کنید

استفاده از فرم پاپ آپ بهترین روش برای افزایش لیست ایمیل شماست، البته به شرطی که به درستی از آن استفاده شود. به عنوان مثال هنگامی که کاربر در ابتدای متن وبلاگ با چنین فرمی مواجه شود، مطمئنا ایمیل خود را ثبت نکرده و پنجره را خواهد بست. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از مطالعه نیمی از محتوا، چنین پنجره‌ای برای کاربر باز شود تا ایمیل خود را وارد کند. البته از ابزارهای مختلف برای بررسی رفتار کاربر استفاده کنید. بهترین ابزار هاتجر است که به شما کمک می‌کند متوجه شوید که تجربه کاربری چگونه بوده است. اگر کاربر هنگام مواجه با چنین فرمی زود وب‌سایت را ترک کرد باید در نحوه قرارگیری آن تجدید نظر کنید.

چرا سرویس ایمیل مارکتینگ سندر را انتخاب کنم؟

علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506925