صدور ۱۴۵ هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان

مسعود مرامی مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از صدور ۱۴۵ هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مرامی گفت : به دنبال اجرای طرح کاداستر ، از ابتدای سال ۹۹ امسال تا پایان  آن سند مالکیت برای ۴۲ پلاک ثبتی به  مساحت ۱۴۵۰۰۰/۵۸۵۸ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر گشت که می توان از پلاک های ثبتی شیلک چشمه، قیطک، تلیستان، شاهوران، نوکلاته، میان دره بالا و پایین، تلیستان و .... نام برد.
وی افزود: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان قرار گرفته است که با همکاری اداره ثبت  اسناد و املاک سمنان سند مالکیت اراضی ملی در این شهرستان صادر می گردد.
همچنین مرامی گفت : حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می شود و اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح های عمرانی خواهد داشت . ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین خواری و جعل اسناد می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم ( شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود.
مرامی در خاتمه افزود: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در سالجاری نیز در دست اقدام است و امید است تا پایان سالجاری برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ صورت پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =