تهیه‌کننده «احضار»: اگر می‌خواستیم ترسناک بسازیم، کاری می‌کردیم بزرگترها هم قالب تهی کنند!

تسنیم نوشت: محمودرضا تخشید در واکنش به هجمه‌ها تأکید کرد اگر می‌خواستیم سریال "احضار" ژانر وحشت باشد روح محسن را طوری نشان می‌دادیم که بزرگترها هم قالب تهی کنند.

بخش‌هایی از صحبت‌های محمودرضا تخشید تهیه‌کننده «احضار» را بخوانید.

بگذارید از سر و صدا و هیاهوی انتشار لوگو و تیزر سریال "احضار" شروع کنیم. آیا این هجمه‌ها هدفمند بود؟

به نظرمن ناشی از عجله‌ای بود که قبل از اینکه کار را ببینند قضاوت و ارزیابی را شروع کردند. حتی کار به جایی رسیده بود، ذهن‌خوانی می‌کردند، این‌ها می‌خواهند جنّ و ارواح خبیثه نشان دهند. تا اینجای کار که به نمایش درآمد بحثی به نام جنّ مطرح شد! این قضاوت‌هایی بود که صورت می‌گرفت. یا می‌نوشتند که این چشمِ درون لوگو، چشم شیطان و فراماسونری است و این‌ها می‌خواهند این نشانه‌ها را در سریال‌شان ترویج بدهند و حتی عوارض دارد. با خودشان فکر نمی‌کردند سازمان صداوسیما که کلی ممیزی دارد و آدم‌های مختلفی متن را می‌خوانند چطور اجازه می‌دهند چنین اتفاقی رخ بدهد؟ یک مقدار هیاهوهای اولیه ناشی از عجله و قضاوت زودهنگام بود. 

* یک نکته درباره درجه‌بندی سنی وجود دارد که با زیرنویس شبکه یک هنگام پخش سریال هم بر این نکته تأکید می‌شود در زمان پخش سکانس‌های حساس و اصطلاحاً دلهره‌آور و ترسناک از درجه‌بندی (+۱۴) استفاده خواهد شد. حاشیه‌ها آن‌جایی بیشتر شکل گرفت که در آن قسمت مربوط به احضار روح از این درجه‌بندی خبری نشد. چرا این اتفاق افتاد و اصلاً چه زمان‌هایی باید درنظر گرفته شود؟

در واقع ما از ابتدا قرارمان این بود در تمام صحنه‌ها مثل آن صحنه قسمت ششم (همان قسمت مربوط به احضار روح) این درجه‌بندی سنی را بگذاریم در قسمت اول این درجه‌بندی را داشتیم و در قسمت چهارم هم به هنگام رویا و کابوسی که مائده می‌بیند هم این +۱۴ درج شد. اما بعد از این موارد، بازخوردی داشتیم که می‌گفتند وقتی این درجه‌بندی سنی را می‌گذارید آن‌قدری که هشدار می‌دهید این سکانس دلهره‌آور و ترسناک نیست.

چرا صحنه احضار روح، +۱۴ نشد؟

در مورد آن صحنه خاص که شما اشاره کردید باید بگویم، واقعاً احساس می‌کردیم این صحنه احضار روح، مثل فیلم‌هایی که میز تکان می‌خورد، پرده می‌افتد و یا موسیقی رعب‌برانگیزی دارد، نیست. یعنی خود سکانس طوری طراحی نشده بود بیننده را بخواهد بترساند. در صورتیکه آن فیلم‌ها که اصطلاحاً نام‌شان را فیلم ترسناک و ژانر وحشت می‌گذارند، هدف این است که بیننده بترسد اما ما چنین طراحی نداشتیم و برای احضار، طراحی ساده‌ای داشتیم.

پیش از این صحنه گفتیم که پشتِ این اتفاق شیادی در میان است و اصلاً احضار روحی در کار نیست. گوشی طرف را هک می‌کنند و اطلاعاتش را می‌گیرند در نتیجه طرف را شوکه می‌کنند روح این اطلاعات را می‌رساند. بنابراین از ابتدا گفته بودیم که آن‌جا فضای کلاهبرداری است و هیچ فضاسازی ترسناکی نکرده بودیم و همه‌چیز رئال بود؛ وقتی روح "محسن کامرانی" ظاهر می‌شد یک ظهور خیلی عادی بود. یک صداگذاری عجیب و غریب و ترسناکی استفاده باشد، خیلی ساده بود حتی مائده می‌ترسید و او را آرام می‌کردند.

به جای اینکه تمهیداتی را درنظر بگیریم بیننده به سمت ترس برود اتفاقاً سعی کردیم بیننده را به سمت قصه ببریم. با بازخوردی که گرفته بودیم از درجه‌بندی که برای دو صحنه قبلی زده بودیم، برخی معترض این درجه بندی بودند به نظرمان می‌آمد که اینجا دیگر به این درجه‌بندی سنی نیاز ندارد. ظاهراً بعد از پخش، عده‌ای گفتند این تمهیدات را داشتید که این کلاهبرداری است اما ممکن است برخی از کودکان بترسند که باز به نظرمن این امکانی است که برخی به ذهن‌شان می‌آورند و معلوم نیست چقدر در واقعیت این اتفاق ترسناک رخ داده باشد. 

* در ادامه سریال باز هم از این صحنه‌های ترسناک و اتفاقات عجیب و غریب داریم؟

یکی از مشکلاتی که ما داریم با برخی از مخاطبین خاص‌مان پیدا می‌کنیم اصلا هدف این سریال، ژانر ترسناک نیست. همان‌طور که اول سریال می‌نویسد "احضار" ژانر معرفتی و ماورایی است. وقتی "اغما" و "۵ کیلومتر تا بهشت" پخش می‌شد مخاطب با همین روح و شیطان و ماجراهایی از این دست روبرو می‌شد اما آنجا +۱۴ درج نمی‌شد. به نظرمان می‌آید اینجا بیشتر هدف بحث ماورایی و معرفتی است تا بحث دلهره ایجاد کردن و بیننده را ترساندن! 

در نتیجه صحنه‌های این شکلی تا آخر کار در جای جای سریال خواهد بود. اماتصور نمی‌کنم این صحنه‌ها برای ژانر وحشت است اگر این ژانر وحشت باشد و می‌خواستیم چنین طراحی داشتیم همان وجود روح محسن به گونه‌ای در داستان قرار می‌گرفت، آنقدر وحشتناک و ترسناک باشد که بزرگترها هم قالب تهی کنند. اما سعی کردیم همه‌چیز را معمولی و به شکلی اجرا کنیم که بیننده ما از هر قشر و گروه سنی است زیاد دستخوش ترس و لرز نشود.

بیشتر نگاه‌ و توجه‌مان به درام و قصه و حرف مان است تا اینکه بخواهیم بترسانیم. در نتیجه به نظرمان می‌رسد مثل بقیه سریال‌هایی که در این ژانر ساخته و پخش شد مثل اغما و بقیه سریال‌ها +۱۴ نداشتند این سکانس‌هایی هم که تا آخر سریال خواهیم داشت خیلی ضرورتی نمی‌بینیم و حالا اگر دوستان شبکه به این جمع‌بندی برسند که باید این درجه‌بندی سنی درج شود، +۱۴ دوباره گوشه تصویر دیده می‌شود. باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود و به ما چه ابلاغ می‌شود. 

* کرونا را در سریال دارید؛ کاراکترهایتان ماسک می‌زنند. حتی در قسمتی پدر یکی از این دختران، به علت ابتلای به کرونا قرنطینه شده است. از شرایط کرونایی بگویید و اینکه شما هم عوامل و یا بازیگران‌تان مبتلا شدند و تصویربرداری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

خواستیم ما هم هشدار داده باشیم و به وظیفه اجتماعی‌مان عمل کرده باشیم. دکتر و پرستار مخصوص سرِ پروژه داریم که روزانه چک می‌کنند. این بیماری به گونه‌ای شده سر پروژه هم نمی‌گیرند آثاری می‌بینیم از فرد می‌خواهیم به قرنطینه برود. بازیگران و عواملی داشتیم که به کرونا مبتلا شدند اما ما یک روز پروژه را تعطیل نکردیم.

لوکیشن‌های مربوط به آن بازیگر را تغییر دادیم و صحنه‌های دیگر را گرفتیم تا قرنطینه آن فرد تمام شود. از بازیگرهایمان آرش مجیدی و آدرینا صادقی (نقش مائده) مبتلا شدند. 

فیلمبرداری ادامه دارد، امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم کار را به پایان برسانیم. قسمت‌های پایانی تصویربرداری می‌شوند و ما تا ایام بعد از شب‌های قدر را هم دست‌مان داریم و امیدوارم با سلامتی همه بچه‌های گروه کار به زودی تمام شود. 

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    65 26
    فیلم خوبی بود فقط بایدخیلی بیشتر از این ها ترسناک باشه
    • محمدرضا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      65 13
      داداش فیلم ترسناک میخوای ی سر بزن بازار قیمتا رو ببین
    • PL ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      14 19
      خیلی چرت و مسخره است، حیف پول برقی که تلویزیون باهاش روشن باشه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    نمی‌تونید واگرنه میساختید
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      26 8
      عزیزم شما که از خط قرمزهای صدا وسیما و حتی اطلاع نداری همینجوری یه چیزی نگو واسه خودت.که اگر نبود و دست کارگردانهای ایرانی کاملاً باز بود(مثل همۀ دنیا) اونوقت بهت میگفتم.
  • Marjan IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    24 99
    همین الان هم از شدت مستهجن بودن و منزجر کننده بودن این سریال قالب تهی کردیم ....
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      9 2
      مستهجن... تو اصلا معنی و مفهموم مستهجن رو میدونی الکی فقط حرف میزنی مسخره. برو یه سر پیش روانپزشک درمان شی
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      5 5
      روح رفته اون دنیا، بعد دلش می خواد بیاد این دنیا، یه دل سیر دختری را که باهاش نسبت نداره ببینه ،ما چقدر بدبختی که می شینیم خزعبلات ذهن بقیه را می بینیم،آدم عاقل فیلم نمی بیند.والسلام
  • مصطفی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    گنده تر از خودت مارو نترسونده الکی ادا آدم گنده هارو در نیار ، یعنی از فیلم احضار خارجیا میخوای ترسناک تر درست کنی ، برو دلتو با سینمای ایران خوش کن ، وسلام
  • Mahsa IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    69 12
    خب اینطور فیلم ها رو معمولا کسانی می‌بینند که به فیلم ترسناک علاقه دارند خب طبیعیه وقتی ببینن ترسناک نیس دیگه علاقه ای به دیدنش ندارن بقیه هم که علاقه به فیلم ترسناک ندارند وقتی ببینند اسم این فیلم احضاره فکر می‌کنند ترسناکه نمیبینن بنابراین طبیعیه این فیلم بیننده نداشته باشه
    • محمد سجاد IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      4 2
      منطقی بود
  • NL ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    نکشیمونن آلفرد هیچکاک ایران با فیلم های ترسناکت خخخخ بابا هیچکاک ، بابا جان کارپنتر ، بابا جورج رومرو ، .... ! تروخدا ترسناک ترش نکن ، من میترسمممم خخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    37 5
    تو ایران هنوز فیلم ترسناک جا نیفتاده
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      19 5
      فیلم ترسناک نمیشه با بچها نگاه کنیم
  • هانیه IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    48 76
    واقعا فیلم خیلی قشنگی واقعا از تون ممنونم بابت ساختن این سریال قشنگ
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      10 12
      کجاش خوبه مثل اینکه اعصابت خیلی راحته
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    14 1
    این حضراتی که که به این سریال میگن ژانر وحشت یا واقعا در طول عمرشون فیلم ترسناک ندیدن یا میخوان انتقادای الکی بگیرن و عوام فریبی کنن.اخه کجاش ترسناکه؟
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      2 0
      میخواییدبگیدمثلا ما نمیترسیم وفیلمهای واقعاترسناک دیدیم نترسیدیم.چه ملتی.اون یکی هنوز نمیدونه فیلم چی میخوادبگه واظهارنظرمیکنه، هنوزنمیدونی که اون روح،شیطانه نه اون مرحوم😄
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    6 2
    خوب اگه فیلم رو درست وبر مبنای اسمش میساختین چی میشد
  • ستاره رویا IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    8 1
    این سریال را میپسندم و واقعا من از فیلم ترسناک میترسم اما دارم کاری میکنم که باهاش کنار بیام درسته این فیلم ب. یای فیلم های خارجی نمیرسه اما بعضی از چیز ها را برای ما روشن میکنه و من با این فیلم تونستم ترس خود را کنترل کنم
  • آگاه بر علوم غريبه IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    9 1
    خيلي سريال كمدي هست مخصوصا براي كسي كه از بدر تولد ارتباط با اجنه داشته. ملت خيلي زندگي شادي تجربه كردند كه پيام پخش ميكردن تو را خدا احضار نبينيد انرژي منفيه و ترسناك!!! حتي فيلمهاي روح و جن هاليوود هم زياد ژانر وحشت نيست چه برسه ورژن ايراني! فقط ايراد فيلم اينه كه گفته روح ميشه احضار كرد! تمام كسانيكه واقعا در اين كار هستند و كتب اسلامي و احاديث دانا هستند ميدانند كه جلسه احضار همان جلسه احضار همزادهاي شيطاني فرد متوفي هست كه بر اعمال و گذشته او اگاه بودند بخاطر همين احضار روح افراد بدذات دردسر زياد داره چون همزادهاي شيطاني قوي تر و مضر بيشتري دارند كه به افراد زنده در جلسه صدمه وارد ميكنند كلا اين كار در رده جادوگري و گناه كامل است. چون روح انسان در زمين نميمونه به برزخ ميره اما همزادهاي شيطانيش در زمين باقي ميمانند و در سپاه شيطان خدمت ميكنند.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      4 4
      چقدر چرت و پرت نوشتی
    • حورا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      3 1
      داداش كسي ميگه چرت و پرت كه اندك سواد بر كتب علوم غريبه ندارد كه هيچ و سواد اسلامي و احاديث هم ندارد ايشان كاملا درست گفتند.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    6 0
    سریال نسبتا جالبیه ... اما اصلا در ژانر ترسناک قرار نمی گیرد به خصوص در دوران فضای مجازی ... قبلا سریالهایی ترسناک تر پخش میشد ...
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    7 7
    بی معنی ترین فیلم
  • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 10
    مذخرف ترین فیلم و بی محتوا ترین منفی ترین فیلم با اون بازیگراش
  • حمید IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    17 6
    خیلی فیلم مزخرفیه حیف پول که خرج این فیلم کردن فیلم ترسناک رو من از نزدیک دیدم اون هم تو میدون تره بار وصف مرغ که بدون فاصله اجتماعی تو هم بودن حالا احضارروح ترس داره یا کرونا برو داداش من پی کارت ترسناک زندگی کارگر هست که حقوقش دهم ماه تموم میشه مرگ بر امریکا
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    5 6
    چرته
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    10 1
    سلام سریال خوبی باید صبر داشته باشیم ببینیم در ادامه چطور پیش میره و اینکه مگه قرار بوده این سریال ترسناک باشه
  • عمار US ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    8 6
    سریال خیلی قشنگ و جذابی هست واقعا ممنونم از دست اندرکاران این سریال پرهیجان و جذاب خیلی عالی هست
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    2 5
    من درکل بگم‌الان وقت این سریال نبود مردم اعصابشون الان خوب نیس هزار تا مشکل دارن کرونا هم از یه طرف این سریال هم ازیه طرف اعصاب ها رو داغون میکنه
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    4 10
    اره مردم کم استرس کرونا ونبود واکسن وترس مرگ عزیزان دارند سریال ترسناک هم نگاه کنن زندگی در ایران به خودی خود ترسناک هست احتیاج به چنین سریالای مزخرفی نداره
  • محمد رضا IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    8 7
    ی سریال مزخرف دیگه یا مشت بازیگر صفر کیلومترو بنجل ک حتی تو ادای جمله هام ب شدت مصنوعی بازی میکنن من فقط کشته مرده ماشین سواری اون دختره ام ک جاده می‌پیچید این فرمونو حتی یکم تکون نمی‌داد اینطور ک این دست فیلمارو میسازن اصن لیاقت نگا کردن ندارن ادم بره فیلمای داغوز اباد بنگلادشو ببینه سنگین تره واقعا ب چیه این فیلم بعضیا میگن خوب ی فیلم مزخرف دیگه ک جای هیچ دفاعی نداره
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    10 9
    احضار فیلمی خیلی زیبا و جذاب هست . ممنون از بازیگران عزیز و کارگردان و تهیه کننده و.....
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    8 9
    احضار فیلمی خیلی زیبا و جذاب هست . ممنون از بازیگران عزیز و کارگردان و تهیه کننده و.....
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    5 7
    خییلی چرته
  • mahdi IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    2 3
    اگه نمی خواستیدترسناکش کنیدپس چرایک جوری فیلم رونشون میدیدکه آدم سکته کندویک چیزدیگه توی سریال اغماشیطان باعث همه این کارهامیشدامااینجوری که شماتواین فیلم نشون میدیدکه آدم فکرمیکنه این روحه دست شیطان هم بااین کاراش ازپشت بسته
    • آریو IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      این جور چیزا واقعا ترسناک نیست و ترسناک براتون تعریف نشده. افراد علاقه مند به سریال های ترسناک با دیدن این نوع فیلم ها در بدنشون آدرنالین ترشح میشه و سیستم دفاعی بدن تقویت میشه در کل حس ترس حسی مفیده. اگه میترسید نگا نکنید ولی خدایی اصن هیچ صحنه ترسناکی نداره ها🥴 درکل اگه ذهنیت افراد از اینجور مسائل یه سری موجودات خفن و وحشتناک زشت و فلان باشه خب امکان تاثیر در روان فرد با دیدن فیلم ترسناک وجود داره.
  • محمود IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    3 2
    اصلا این مهم نیست که فیلم ترسناکه،ماورایی یا هر چیز دیگه ای که ادعای کارگردانه ،مهم اینه که نه بازیگرا بازی بلدند نه هم فیلم جذابیتی داره و صحنه و تصویر و قصه و بازیگرای فیلم اینقدر اماتور و بدون تکنیکن که اصلا فقط باید کانال رو عوض کنی
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      بازیگر نقش فرهاد و مینو استادن تو بازیگری
  • دلوین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 1
    اخه اینم شد فیلم ترسناک ، سریال احضار کجاش آخه ترستاکه آنابل که +۱۸ بود من که ۱۲ سالمه نگاه کردم هیچیم نشد و نترسیدنم بعد شما میاین میزنین +۱۴ یه جوری +۱۴ میکنین انگار فیلم آن یا نفرین شده هستش آهای آقای کارگردان برو فیلم آن رو نگاه کن بهم فیلم ترسناک به چی میگن بعد بیا فیلم ترسناک بساز من خودم که عاشق فیلم های ترسناک هستم و زیاد دیدم به نظر من اصلا ترسناک نیست
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    6 3
    شما اول مشکل تصویربرداری با اون نور غیر حرفه ای و تابلوی داخل خودرو رو حل کن بعد بیا شاخ و شونه بکش . بقیه ضعفهاتونم پیشکش
  • هومن نصیری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 1
    اقا شما فیلم ترسناکتو بساز ترسناک باید ترسناک باشه شما نگران بیننده نباش خواست میبینه خواست نمیبینه. بعدش یه فیلم ژانر وحشت بیننده که دور از جون نمیخواد سکته کنه.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 1
    خیلی مسخرس اصلا ترسناک نیست نمی دونم چرا اسمشو گذاشتن فیلم ترسناک یه آهنگی میزارن که راهبه به اون ترسناکیش نذاشته بود
  • رضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 3
    خوب سلام بر دوستان گرامی اگه میخوان فیلم ترسناک ایرانی رو ببینید برید فیلم آن شب که شهاب حسینی بازی کرده رو ببینید نسبتا ترسناک و خوبه
  • عصر جدید IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 9
    با عرض تاسف باید بگویم شما خیلی نادان هستید که چنین سریالی را می سازید و نادان تر از شما کسانی هستند که این سریال را تبلیغ و پخش میکنند همانطور که در قرآن گفته شده جن و انس نمی‌بایست در امورات همدیگر وارد شوند همچنین صحبت کردن واشاراه به این موجودات منجر به جذب آنه در زندگی انسانها میشود لطفا این حماقت رو کوتاه کنید و از پخش این سریال پرهیز کنید . و منتظر بمانید و ببینید عوارض روحی و روانی این سریال چگونه گر یبان سازندگان آن را می گیرد
  • مهدی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 3
    سلام. چی چرت و پرت رفتین ساختین بجاش میرفتین یک فیلم سینمایی کمدی مثل گشت ارشاد می‌ساختین یا سریال میساختین کمدی رفته احضار ساخته درسته زیاد ترسناک نیست اما یکی ترسناک دوست داره نگاه میکنه یکی نه نگاه نمیکنه ولی اگه کمدی می‌ساختین همه نگاه میکردن...... من جای صدا و سیما بودم اجازه پخش این فیلم رو نمی‌دادم. وسلام
  • یه بنده خدا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    کجای این فیلم ترسناک است که عده ای گفتند که سکته کردیم و... این فیلم از نظر من 9 ساله اصلا ترسناک نیست
  • علی شیراز IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    به وضوح مشخصه قرار بوده این یه سریال ترسناک یا لااقل دارای صحنه های ترسناک باشه اما بعد از یکی دو قسمت و دیدن بازخورد بیننده ها منفی هست و به فیلم خرده گرفتن و شروع کردن به توجیه. دلیلش هم اینها هست: اگه فیلم ترسناک نیست چرا تیتراژش ترسناکه؟ چرا با دیدن تیزر همه مطمئن شدن با یه فیلم ترسناک روبرو هستن؟ فیلم معرفتی +14 داره؟ آدم عاقل اسم فیلم غیر ترسناک رو میذاره احضار؟ ژانر ترسناک تو ایران فقط یه بار با شب بیست و نهم البته برای 33 سال پیش درخشید وسلام. «او یک فرشته بود» و «یادآوری» هم تو سریال ها کمی راضی کننده بودن. اما « احضار» با یه عالمه شخصیت که باعث سردرگمی بیننده میشه و ماجراهای خاله زنکی، بیننده فیلمبین رو نا امید کرد علیرضا افخمی عزیز، شما که استعدادشو داری بیشتر دقت کن
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 2
    بی محتوا متاسفانه
  • بنده خدا RO ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    3 0
    سریال خوبیه وهمینکه خانوادهارو۱ساعتی دورهم جمع میکنه خوبه.اگه خیلی ترسناک بودنمیشدباخانواده دید.
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 2
    خدایی با این بازیگرا و این سناریو چرت ترسناک تر میساختی حتماا همینشم جمع کن برنامه کودک بزار جاش حداقل یه بچه نگاه کنه
  • استنلی کوبریک IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 4
    حیف پول بیت المال ک خرج این سریالای چرت صدا و سیمای میلی میشه. سه تا سریال اوردن دوتاش تکرار مکررات یکیشم داغون از هر لحاظ. متاسسسفم
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    ببین اصلا فیلم اجتمایی هست اگه میترسی و سوسولی تلویزیون رو خاموش کن اگه مشکل داری
  • مینا IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    یعنی هنوز فیلمبرداری تموم نشده؟
  • فرهاد IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    جلسه اول مادرم گفت از فردا صبح ها نگاه میکنم ولی امشب گفت دیگه نمیترسم . چون متوجه شده سریال چه هدفی را دنبال میکند. تشکر میکنم . تونستین منو جذب تماشای قسمت به قسمت این سریال کنین . ممنون عالیه. چقدر بازیگرها راخوب انتخاب کردین. منم فرهادم و 40 سال و مجرد
  • علیرضا US ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    خیلی ممنونم بابت این سریال و اینکه به مردم یاد میده که پیش این آدمایی که دعانویس و رمالن و با نیرنگ هاشون کلاه سر مردم میزارن و این که راه این موجودات ماورایی شیاطین به زندگی باز میکنن نرن و عبرت بشه واس آدما که بجای این کارا مستقیم به خدا پناه ببرن و از قادر مطلق کمک بخوان
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    بجای این حرفها اونچه که شبانه روز روی مخمونه پیام بازرگانی هاس که انگار هیچ کارشناسی نداره . پنیر درحد لالیگا . چای تو قشم جایی ک اب نیس. فرانچسکو و تبرک . مغزمون با چرت و پرت های اونها که از سررقابتن همش نه معرفی کالا.دنبال خلاصی هستیم که وقتی احضار پخش شه یه نفس راحت میکشیم.
  • Mm IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    فیلم خوبی است ولی حیف که نماد های فراماسونری داره ای کاش که نماد چشم جهان بین داخلش نبود
  • Ff DE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    تو این فیلم پراز علامت های شیطان پرستی مثل گوزن وچشم جهان بین و ستاره شش پری که تو اون اتاق بود و اون مثلثی که چشم توشه و یکم هم شبیه انابل است اونجاش که هی اون قاب عکس میزاره تو کشو باز خودش میاد بیرون
  • 1871005485 IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 0
    خیلی سریال خوبیی اما باید ترسناک تر می ساختین
  • ف دایی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    1. مرکز ترک اعتیاد او برج مسکونی نمیشه 2. رستوران ایتالیایی کافی شاپ نمیشه 3. حک با موبایل نمیشه لب تاپ میخواد 4. دیدن روح یکی ببینه دوتا کنارش نمیشه . 5 مایده تو یه جلسه عاشق نمیشه 6. کامرانی انقدر بخشنده نمیشه 6. شوهر برادرزاده مینو مهره مار داره . مردم یه جور نظر میدین قلب من جای سازندگان سریال درد گرفت .
  • ف دایی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    6 0
    اسرار ازل را نه تو دانی و نه من حل این معما نه خوانی و نه من هست در پس گفتگوی من و تو گر پرده بیفتد نه تو مانی و نه من
  • احسان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    شیطان