در حالی که استاندار تهران می گوید تغییر ساعت کاری ادارات تهران از حجم ترافیک و آلودگی هوا کاسته است رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا معتقد است که طرح دورکاری و تغییر ساعت کارادارات تاثیری در کاهش ترافیک تهران نداشته است.

گویا بین مسئولین شهر تهران برسر تغییر ساعت کاری و تاثیرآن بر ترافیک حسابی اختلاف افتاده است در حالی که استاندار تهران می گوید تغییر ساعت کاری ادارات تهران از حجم ترافیک و آلودگی هوا کاسته است.سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا معتقد است که  طرح دورکاری و تغییر ساعت کارادارات تاثیری در کاهش ترافیک تهران نداشته است.

مرتضی تمدن به ایسنا گفته است که  با تغییر ساعت کاری ادارات تهران، ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی کاهش یافت و تا حدودی از آلودگی هوا کاسته شد.والبته این در حالی است که چند روز پیش رئیس پلیس ترافیک شهری راهور در گفت وگو با خبرآنلاین گفته بود : هرچند با اجرای این طرح و طرح کاهش ساعات کار شاهد توزیع ترافیک در ساعات مختلف هستیم اما در تهران و شهرهای بزرگ  با اجرای چنین طرح هایی ترافیک کاهش پیدا نمی کند زیرا یکی از معضلات در کلانشهر ها ازدیاد جمعیت و فراوانی خودروهاست . وتغییر ساعت نمی‌تواند تاثیر زیادی در کاهش ترافیک داشته باشد، بلکه باید برای کم کردن ترافیک به توسعه حمل و نقل عمومی ، اصلاح فرهنگ رانندگی و آموزش توجه بیشتری شود.

سرهنگ مهرایی در مورد کمک وسایل نقلیه عمومی به کاهش ترافیک بیان کرد : وسایل نقلیه مطابق با نیاز مردم نیست و به همین دلیل میل به استفاده از  وسیله نقلیه شخصی  افزایش پیدا می کند و به بار ترافیکی نیز اضافه می شود.

البته استاندار تهران امروز در مورد اختلاف سازمان بازرسی کل کشورو استانداری در مورد کاهش ساعت کاری هم اشاره کرده بود و گفته بود رأی دیوان عدالت اداری در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات رسماً اعلام نشده است اما شواهد و قرائن حاکی از این است که دیوان عدالت اداری، نظر استانداری را برای تغییر ساعت کاری تأیید کرده است.

4545

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =