۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
لکه بینی در بارداری نشانه چیست؟

.

لکه بینی در دوران بارداری، چه در اوایل و چه در اواخر آن می تواند نگران کننده یا خطرناک به نظر برسد. حتی گاهی تشخیص آن از ترشحات واژن در حاملگی با لکه بینی سخت است. اما لکه بینی چیست و چه رنگی است؟

لکه بینی به تعداد کمی لکه خونی گفته می شود که به رنگ قرمز، صورتی و قهوه ای است و حالت چسبنده دارد. بنابراین ترشحات قهوه ای رنگ جز لکه بینی محسوب می شوند.

آیا لکه بینی در بارداری خطرناک است؟

لکه بینی علت مختلفی دارد بخصوص در ماه های مختلف بارداری. برای مثال لکه بینی در اوایل بارداری بسیار طبیعی است و از علائم بارداری محسوب می شود اما گاهی می توانند لکه بینی خطرناک نیز باشد بخصوص زمانی که به خونریزی تبدیل شود.

گاهی لکه بینی و در نهایت خونریزی می تواند نشان دهنده سقط جنین باشد. سقط جنین به زمانی گفته می شود که جنین قبل از هفته بیستم بارداری در رحم می میرد. اگر خونریزی یا لکه بینی دارید، حتی اگر متوقف شود باید آن را با پزشک متخصص زنان در میان گذاشت.

بین ۱۰ تا ۳۰ درصد زنانی که نوزادان سالم و کامل دارند، گزارش می کنند که در دوره ای از بارداری لکه بینی داشته اند. بنابراین لکه بینی دلیل بر وجود مشکل جدی نیست.

در حالت کلی لکه بینی و خونریزی غیرطبیعی در اواخر بارداری ممکن است جدی تر باشد. مانند پارگی رحم، جفت سر راهی و...

لکه بینی و جنسیت جنین

در یک تحقیق روی ۵۰۰ هزار تولد در استرالیا مشخص شد جنسیت جنین می تواند روی عوارض باردرای مانند لکه بینی، زایمان زودرس و ... اثر داشته باشد. برای دانستن کاملتر این به مطلب تاثیر جنسیت جنین بر عوارض بارداری بروید.

لکه بینی در بارداری نشانه چیست؟

پرسش و پاسخ پزشکی در مورد  بارداری
همه ما به سوالاتی در دوران بارداری و مشکلاتی روبرو می شویم که نمی دانیم چگونه به پاسخ سوالات پزشکی و اطلاعات معتبر دسترسی پیدا کنیم. برای مثال آیا علائم خاصی مانند ترشحات قهوه ای رنگ در بارداری شما طبیعی است؟ یا ممکن است به دلیل مشکل دیگری باشد؟ و ...

 این سوالات که نیاز به ویزیت دکتر به طور اورژانسی ندارند می توانید در یک سایت معتبر مانند هلیکس سوالات خود را در این زمینه و بقیه زمینه ها به صورت رایگان بپرسید و از نظرات و کامنت های پزشکان، کاربران دیگر و ... به صورت مجانی بهره مند شوید. در این سیستم براساس نظر کاربران به یک پاسخ بهتر امتیاز داده می شود و به تایید پزشکان نظر مربوط خواهد رسید و شما به پاسخ صحیح در مورد مشکل پزشکی خود خواهید رسید.

ویزیت سریع پزشک

اگر در ابتدای بارداری هستید و خونریزی بسیار کمی (لکه بینی) دارید و هیچ علائمی دیگری ندارید، ممکن است مایل باشید تا نوبت ویزیت بعدی صبر کنید. اما بهتر است  در این زمان با یک پزشک مشورت کنید.

اما  اگر علائم دیگری همراه با لکه بینی دارید یا در اواخر بارداری هستید، احتمالا نیاز اورژانسی به یک پزشک و متخصص زنان دارید تا نوبت متخصص دریافت کنید می توانید در این زمان از اپلیکیشین هلیکس و پزشکان هلیکس کمک بگیرید.

تا در این زمان پزشک سریعا به سوالات شما در مورد دردهای شدید  یا کمردرد همراه با لکه بینی یا سایر شرایط ویژه شما در آن لحظه به سرعت پاسخ بدهد و با پزشک در مورد هر کدام گفتگو و مشورت کنید.

هلیکس علاوه بر دسترسی به هر اطلاعات پزشکی و دارویی، یک سیستم مشاوره پزشکی آنلاین دارد که به سرعت می توانید با یک پزشک خوب و مطمئن به صورت صوتی و متنی چت کنید. شما با نصب اپلیکیشین هلیکس می توانید به بهترین و ارزانترین حالت ممکن به پزشک دسترسی یابید و در انتهای مشاوره به او امتیاز دهید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508115