فعالتر شدن شوراهای حل اختلاف روستایی، در احیای بیشتر صلح و سازش

اولین نشست راهبردی شوراهای حل اختلاف استان به منظور برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ با ریاست دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، اولین نشست راهبردی شوراهای حل اختلاف استان به منظور برنامه ریزی سال ۱۴۰۰ با ریاست دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.
در این نشست دکتر نگین تاجی با اظهار اینکه یکی از برنامه‌های سند تحول قضایی گسترش فعالیتهای شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش می باشد، گفت: در راستای بخشنامه ریاست قوه قضاییه در احیای بیشتر و گسترش فرهنگ صلح و سازش شوراهای حل اختلاف روستایی فعال‌تر می‌شوند.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در مناطق روستایی تازه‌های انتظامی می تواند منشاء ایجاد صلح و سازش در حوزه انتظامی خود باشند نشستی را با نیروی انتظامی در این زمینه برگزار خواهیم کرد.
دکتر نگین تاجی در پایان اظهار داشت به منظور هماهنگی در حوزه‌های قضایی با شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی هرماه یک نشست در یکی از آن روزها برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست معاون قضایی رئیس کل و رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه ۲۹ درصد از پرونده‌های ارجاعی دادگاه‌ها به شورای حل اختلاف، با مصالح مختومه شده است.
 سید محمد ابراهیم ساجدی افزود: میزان صلح و سازش پرونده‌های ارسالی از دادسراهای عمومی و انقلاب استان در سال گذشته ۴۱ درصد بوده است.
وی گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸ هزار و ۳۸۱ پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب استان به شوراهای حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش بین اصحاب پرونده ارسال شده بود که ۲ هزار و ۴۲۵ فقره از آنها با سازش مختومه شده است.
وی افزود: این تعداد در دادگاه های عمومی و انقلاب ۷ هزار و ۲۲۳ فقره ارجاعی با ۲ هزار و ۸۹۷ فقره سازش همراه بوده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با اظهار اینکه در ابتدای سال ۱۳۹۹ موجودی پرونده های مانده از سال‌های قبل ۷۸۸ پرونده بوده است، گفت: در سال گذشته تعداد ۴۶ هزار و ۶۷۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و در مدت یاد شده ۴۶ هزار و ۷۶۴ پرونده مختومه شده که ۸۶ فقره پرونده مانده از سال های گذشته نیز، کسر شده است.
رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان بیان داشت: در سال گذشته از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در استان تعداد ۹ هزار و ۴۸۴ پرونده با مصالحه مختومه شده است.

فعالتر شدن شوراهای حل اختلاف روستایی، در احیای بیشتر صلح و سازش

فعالتر شدن شوراهای حل اختلاف روستایی، در احیای بیشتر صلح و سازش

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =