چند درصد مردم، تلویزیون ایران را می‌بینند و چند درصد ماهواره؟

نتایج نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا» که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است، نشان می‌دهد در حال حاضر، حدود ۷۳ درصد مردم، بیننده تلویزیون داخلی هستند و ۲۹ درصد از جمعیت کشور هم ماهواره تماشا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نتایج نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا» را منتشر کرد. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و تعداد نمونه آن، ۲۱۰۳ نفر بوده است که به صورت تصادفی انتخاب شده‌­اند. در این نظرسنجی، فعالیت‌هایی نظیر فیلم‌دیدن، مطالعه کتاب، استفاده از ماهواره، مهمانی رفتن، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، سفر رفتن، تماشای تلویزیون، خریدن روزنامه یا مجله، گوش دادن به موسیقی و ورزش‌کردن مورد پرسش قرار گرفته است.

در بخشی از این نظرسنجی که مربوط به بینندگان شبکه‌های داخلی و ماهواره‌ای است، آمارها، نشان‌دهنده افزایش ساعت‌های تماشای فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به نسبت قبل از همه‌گیری کرونا است.

آمار بینندگان تلویزیون ایران

به استناد نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا»، ۳۷.۹ درصد افراد پاسخ‌گو گفته‌­اند در قیاس با دوران پیش از کرونا، بیشتر برنامه‌های تلویزیونی داخلی را مشاهده می‌کنند. میزان تماشای برنامه­‌های تلویزیونی ۲۸.۸ درصد پاسخگویان، نسبت به پیش ازکرونا تفاوتی نداشته است. ۶.۷ درصد افراد نیز در این ایام کم‌تر برنامه‌های تلویزیون را تماشا کرده­‌اند. همچنین ۲۶.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند برنامه‌­های شبکه‌های داخلی تلویزیونی را نمی‌­بینند.

افراد بدون تحصیلات دانشگاهی، نسبت به پاسخ‌گویانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، بیشتر اعلام کرده‌­اند میزان تماشای برنامه‌های تلویزیون برای آنان در قیاس با قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است. ساکنان روستاها نیز در قیاس با شهرنشینان، بیشتر برنامه‌­های تلویزیون ایران نسبت به قبل از شیوع کرونا می‌بینند.

۴۸.۱ درصد پاسخ‌گویانی که از طریق برنامه‌­های تلویزیون اوقات فراغت خود را در دوران کرونا گذرانده‌­اند (۳۵.۴ درصد کل نمونه)، مخاطب فیلم و سریال این رسانه بوده‌­اند. ۳۹.۷ درصد این دسته از پاسخ‌گویان (۲۹.۲ درصد کل نمونه) نیز پیگیر اخبار کشور از طریق تلویزیون بوده‌­اند. دیگر برنامه­‌هایی که این دسته از پاسخ‌گویان مخاطب آن برای سپری‌کردن اوقات فراغت‌شان در دوران کرونا بودند، به‌ترتیب عبارت است از مستند، برنامه‌­های علمی، برنامه‌­های مذهبی، آموزشی و میزگرد و مصاحبه شخصیت­‌ها.

زنان نسبت به مردان بیشتر مخاطب فیلم و سریال­‌های تلویزیون در دوران کرونا بوده‌­اند. جوانان نیز در قیاس با سایر گروه­‌های سنی، بیشتر فیلم­ وسریال­‌های تلویزیون را برای پر کردن اوقات فراغت، دیده‌­اند. پاسخ‌گویانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، با اختلاف اندکی نسبت به افراد بدون تحصیلات دانشگاهی، برای گذراندن روزهای کرونایی، بیشتر فیلم و سریال­‌های صداوسیما را تماشا کرده‌اند.

از سوی دیگر، مردان نسبت به زنان بیشتر مخاطب اخبار تلویزیون در روزهای کرونایی بوده‌­اند. در بین گروه‌های سنی نیز افراد بالای ۴۵ سال بیشتر اعلام کرده‌اند در این ایام، اخبار تلویزیون را برای پرکردن اوقات فراغت دنبال کرده‌­اند. همچنین پاسخ‌گویان بدون تحصیلات دانشگاهی، نسبت به افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند، بیشتر گفته‌­اند در دوران کرونا به تماشای اخبار صداوسیما پرداخته‌­اند.

آمار بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای

همچنین براساس نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا»، ۱۰.۴ درصد افراد پاسخ‌گو در دوران کرونا، بیشتر مخاطب برنامه­‌های ماهواره­ای بوده­‌اند. این در حالی است که میزان تماشای برنامه‌­های ماهواره‌­ای ۱۴.۱ درصد پاسخگویان در این ایام، نسبت به قبل تغییری نکرده است. ۲.۱ درصد افراد نیز اعلام کرده‌­اند نسبت به قبل از شیوع کرونا، کم‌تر برنامه‌­های ماهواره‌­ای را می­‌بینند. همچنین ۷۱.۹ درصد پاسخگویان این نظرسنجی بیان کرده‌­اند از ماهواره استفاده نمی­‌کنند.

۵۱.۳  درصد پاسخ‌گویانی که برای سپری‌کردن اوقات فراغت خود، برنامه‌­های ماهواره­ای را می‌بینند (۱۳.۷ درصد کل نمونه)، از این رسانه برای تماشای فیلم و سریال استفاده می ‌کنند. ۲۹.۴ درصد این دسته از پاسخ‌گویان نیز (۷.۸ درصد کل نمونه)، برای کسب خبر از شبکه‌های ماهواره­ استفاده می­‌کنند. مستند، شوهای موسیقی و برنامه ‌های مُد از دیگر برنامه‌­های ماهواره­ای مورد استفاده این پاسخ‌گویان است.

زنان نسبت به مردان بیشتر مخاطب فیلم و سریال ‌های پخش‌شده از شبکه­‌های ماهواره­ای هستند. در بین گروه‌های سنی نیز، جوانان در قیاس با سایر گروه­های سنی، بیشتر از این رسانه فیلم و سریال تماشا کرده­اند. از سوی دیگر مردها نسبت به زنان بیشتر برنامه‌­های خبری ماهواره­ای را تماشا کرده­‌اند. همچنین افراد بالای ۴۵ سال در مقایسه با دیگر گروه­‌های سنی، بیشتر از برنامه­‌های خبری شبکه‌­های ماهواره­ای برای سپری‌کردن اوقات فراغت خود در این ایام استفاده کرده‌ا­‌ند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    بستگی داره تعریف شما از «مردم» چی باشه، اگه اون اقلیتی باشه که صدا و سیما آنها را مردم میشناسد، صد در صدشون تلویزیون نگاه میکنن
    • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      روزگار عجب بد شده! هشتاد درصد یک ملت رو میگن اقلیت!!!
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      عزیزم! لطفا شما مردم را تعریف کن! ما که اطرافیان و آشنایانمان اکثر قریب به اتفاق تلویزیون می‌بینن و مگه موردی ماهواره داشته باشن. محیط و اطرافیان بر برداشت ما از واقعیت اثرگذار است
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      83 39
      حرف حساب رو زدی
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      بیش از هفتاد درصد هر دو را میبینند حالا شاید در تلویزیون فوتبال یا یک سریال خاص راببینند ولی اینکه من یک سریال در تلویزیون ببینم دلیل بر فقط تلویزیون دیدن نمیشه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      نظرسنجی درباره بیننده های تلویزیون درست مثل نظرسنجی آمار شاغلان کشور هست، اگه تو در یک ساندویچی نشسته باشی، و اتفاقی چشمت به تلویزیون روشن اونجا بیافته که تبلیغ پفک نمکی میکنه، تو جزء مخاطبانش حساب میشی، یا من اگه هفته ای یک بار فقط برای دیدن فوتبال روشنش کنم میشم مخاطب دائمی اش
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      29 63
      مشکل شما اینه که خودتون رو در مرکز همه چیز میبینید و بقیه رو در حاشیه ، وسرهمین هم هست که میگید اکثرا کسی تلویزیون نگاه نمیکنه ، دقیقا همین موضوع در مورد شهادت حاج قاسم هم اتفاق افتاد و بعضی رسانه های و کانال های تلگرامی خاص! بعد از شهادت ایشون خوشحالی کردند! ولی چون دیدن مردم میلیونی رفتن تشییع جنازه ، سریع پست هاشون رو پاک کردن. اینم مثل همونه خیلی ها تلویزیون میبینن منتهی شما و دوستانتون چون نمیبینید و همزمان توهم خوداکثریت بینی دارید ، فکرمیکنید همه مثل خودتون هستن و آمار دروغه.
    • چ IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      19 40
      آقا ما ماهواره داشتیم. دیدیم مثل سابق حال نمیده. جمع کردیم!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      27 4
      اکثریت فقط موقعی اکثریته که با شما هم نظر باشه؟؟؟
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      2 0
      چه فیلمیه همه تو کشور خودشونو اکثریت میدونن
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    صحت این آمار زیر سؤاله پشت بانها رو نگاه کنید تقریبا همه دیش ماهواره روی پشت بامها نصب کردن
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      42 95
      بعد انتظار دارید به آینده امیدوار باشید خب دشمن دشمنه. با مشتی دروغ در پی گول زدن مردمه اونا که دلشون برای ما نسوخته. الان میفهمم که چرا اکثر مخاطبای خبرآنلاین نسبت به آینده کشور ناامیدن و میگن ما رای نمی‌دیم
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      40 76
      خب عزیزم تهش همین میشه. این درسته که آدم تو لشکر امام حسین باشه ولی اخبارش رو از یزیدیان بگیره؟!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      24 59
      پشت بام عزیزم نه پشت بان.. سواد رسانه ای ماهواره عین سواد ببیندگانش هست؟؟
    • زهرا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 5
      چه ربطی داره؟ ما دوتا دیش ماهواره داریم رو پشت بوم مال همسایه ست تو آمارت حسابش نکن
  • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    علنن مشخصه که آمار اشتباه شهرها که هیچ‌روستاها هم ماهواره دارن دروغ شاخ دار خبر آنلاین‌ منتشر کن خواهشن
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      94 22
      الان چند سالی هست که ما که خونه هرکی می ریم اصلا کانالهای ایران رو ندارند.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      17 75
      خونه هم تیپ وو فکرای خودتن وگرنه ماهم خونه هرکی رفتیم خبری از ماهواره فساد آور نبوده و خانواده تو سلامت بودن
  • ایراندوست IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    کسی که با جو عمومی جامعه کمی آشنا باشه خیلی راحت میفهمه که انقدر نتیجه اعلام شده غیر واقعی و میشه گفت دقیقا برعکسه که که اصلا نیاز به ادله و سند نداره. فقط کافیه یه سر برید پشت بوم یه آپارتمان و یه دیدی به اطراف پایین تر بزنید تا بفهمید چه چه خبره؟؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      25 76
      سر زدیم خبری نیست.. اتفاقا چندتا همسایه ما داشتن ولی جمع کردن ک علت رو بی بند و باری و ب فساد کشاندن بچه ها و خانواده ها بیان کردن..
  • ایران IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    رو پشت بوما شهر و روستا ها نگاه کنید میفهمید چقدر راست میگویید البته شماها دنبال راست و دروغ نیستید مثل آمار حضور مردم در انتخابات مجلس راحت باشید که دم خروستون خیلی وقته بیرون زده
    • یه آدم عادی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      39 94
      برو عزیزم حاشیه درست نکن،ما که از اقوام هیچکس ماهواره نداره،آمار بسیار درسته،شما خودت و اقوام رو میبینی،کلی نگاه کن،ولی واقعا چیز خوبی نیست فقط باعث نزاع و اختلاف میشه
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      43 21
      بحث و آمار آدمهای نه اقوام جنابعالی
  • Amiram IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    آدرس غلت نده ب ملت دستتون روشده همش ساختگیه چیه خوشت نمیاد نمیخای منتشر بشه هه
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    ملت هر دو را نگاه میکنند ولی مرجع اصلی و دقیق و قانونی برای ما صدا سیما هست . شبکه های ایرانی خارج همه شخصی هست و هر چه دلشون بخواد میگن
    • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      11 3
      واقعا فکر میکنید صدا وسیما راست میگه اگر اینطوره مرگ این جورح امریکایی رو انقدر گفت ک خودشون نمیگفتن حالا بایدن اومده زانو زده معذرت خواهی کرده اگر جرات داره اونم نشون بده
  • امیر IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    42 32
    کاملا درسته !!! درسته درسته!!!!
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    90 35
    مثل بقیه آمارگیریه دیگه
  • بهنام ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    93 41
    فکر نکنم آمار درستی باشه
  • احمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    نتایج نظرسنجی تو ایران کاملا غیرواقعیه.من خودم موسسه نظرسنجی بودم، افراد از ترس واقعیت نمیگن.
  • پرتوبیرق IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    یا نظر سنجی اشکال داره یا آنتن های ماهواره ای پشت بام
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    83 21
    آخه چرا دروغ میگی ۷۳درصد تلویزیون داخلی تماشا میکنن بگو ۹۰درصد
  • امیر کاظمیان شیروان IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    53 17
    کاملا در نظر سنجی شما مشخصه که درست میفرمایید 74% 29% دو درصد هم اضافه هر جا خواستید بفرستید
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    45 25
    واقعا؟؟؟؟ یک ملت شک دارند
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    80 19
    دیگه کسی به این آمار بی پایه اهمیتی نمی دهد
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    55 22
    از سال ۹۳ ست آپ باکس و آنتن هوایی رو انداختم دور.سیما خانم اعصاب خوردکنی شده برا خودش.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    64 22
    آمار صداوسیما یا آمار واقعی .متاسفانه صداوسیما با محدود کردن مجریان و پخش نکردن خیلی از اخبار و نداشتن بر نامه خوب بیننده ای ندارد.متاسفانه بیشتر اخبار را از شبکه های مجازی و بیگانه باید آگاه بشی. فکر کنم 2 درصد صدا و سیما بیننده دارد.
  • حافظ IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    53 19
    حقیقت در این نظرسنجی گم شده باید صدا و سیما میلی با همین نظرسنجی ها هم سنجیده
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    23 4
    پی بردن به این مسئله صداقت حاصل ازاطمینان مردم به آمارگیراست! ولی کلاً آدمیزاد با چیزی که بیشترسرگرمش میکنه (جدای ازسیاست وگرایشهاو...) ور میره! مثل اینترنت. یه زمانی ماهواره مثل موبایل درگذشته،هرکسی نداشت.الان مثل موبایلی که بعضی هاچندتاچندتادارند.کمترکسی بی بهره ازماهواره است.درکل ملت خاطره بازشریف ایران هنگامی که نومیاد به بازار کهنه میشه نوستالوژی! براش. وچه بسا هرزگاهی بیشتربا اون سرگرم بشه. این گذشته دوستی درتمامیه زمینه ها درایرانی جماعت نهادینه شده.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    38 15
    این "پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات" کجاست؟
    • GB ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      37 12
      بهتره بپرسی مال چه کسانی است. مال همونایی که صدا و سیما را در دست دارند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    45 14
    سلام اقا حتما این امار رو از خود بچه های صدا سیما در اوردن صبح اخبار میگند بعد هم خودش رو دوبار میشینند تو تلویزیون ببینند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    69 21
    رسانه میلی سالهاست داره این دروغها رو منتشرمیکنه تا بگه اون بودجه عظیمی که هرسال داره ازبیت المال میگیره هدرنمیره. ولی واقعیت رو به راحتی میشه ازپشت بامها و داخل خانه مردم وازحمله پلیس به ساختمانها فهمید
  • رسول نجفی US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    53 18
    ما که به جای تلویزیون دیدن، بازی فکری انجام می دیم. مخصوصا اسکربل فارسی که برای تقویت حافظه و زبان فارسی خیلی مناسبه. بقیه دیگه خودشون می دونن.
  • امیرحسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    45 30
    ما که همیشه ماهواره میبینم مگه اینکه اخبار یا یک فیلمی که بهش علاقه داریم رو نشون بده. این امار غلطه از یه سایت وابسته به حکومت چه انتظاری دارید؟
  • رضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    43 49
    هر چی دلتون خواست آمار مزخرف بدید با هر درصدی کی به کیه یه سری بالای پشت بامها بزنید بعد آمار بدید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    56 49
    ما سالها هست که دیگه تلویزیون نمی بینیم چون فقط روی اعصاب می گرده در دنیا که یک بدبخت پیدا کنه نشون مردم بده که بگه از شما بدبخت تر هم هست
  • نیما IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    41 21
    فیل ها هم پرواز می کنند! :)))))))))))))))
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    27 23
    جل الخالق .راستی میتونید پخش فوتبالهارو از لویزیون قطع کنید بد آمار بگیرید البته خداییش آمار بگیرید نه عامار
  • رضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    45 23
    الان حتی عشایر هم موتور برق خریدن ماهواره نیگا می کنن با چشم خودم دیدم که میگم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    41 52
    اگه انصاف داشته باشیم و بی طرف باشیم میبینیم اکثر فامیل تلوزیون میبینن و ماهواره ندارن مگر تک و توک ماهواره داشته باشن اونم تو جایی که تلویزیون درست خط نمیده
    • بازنشسته تامین اشتباهی AU ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      23 7
      دراین عصر اینترنت و ماهواره تقویت شبکه‌های تلویزیون درشهر ما آنقدر افتضاح است که مجبوریم برای دیدن شبکه های داخلی از ماهواره استفاده کنیم،و در این بین سری هم به اخبار و گزارشات آن طرف می زنیم تا مقایسه ای باشد با اخبار و گزارشات این طرف.خداوند در قرآن می فرماید،به سخنان گوش فرا دهید و بهترین آنها را برگزینید.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 3
    بیاییم درست نگاه کنیم و نه تعصبی به ماهواره داشته باشیم نه به صدا و سیما.درست نگاه کنیم مردم برنامه های خوب هر دو رسانه رو می بینم.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    19 6
    همچنان سرتونو مثل کبک بکنید زیر برف... ادامه بدین.ریاست جمهوری معلوم میشه.خبرآنلاین خواهش میکنم منتشر کن.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    34 26
    ماهوارهدبجز ی مشت جنفگیات و تبلیغات پوچ و بیخودی هیچی نداره.. مبنا و بنیان خانواده ها رو تضعیف میکنه این ماهواره بی در و پیکر ..
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    21 18
    ماهواره بجز یه مشت جنفگیات و تبلیغات پوچ و بیخودی هیچی نداره.. مبنا و بنیان خانواده ها رو تضعیف میکنه این ماهواره بی در و پیکر ..
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    6 35
    کلا مردم راغب ب ماهواره نیستن و کامنت ی تعداد اصلاح طلب ک استدلالشون عین رآی دادنشون هست ک داغونمون کردن دلیل بر این نیست ک کل جامعه ماهواره دارن.. مردم بی بند و بار نیستن و خانواده دارن و اهل کثافت کاری های تو ماهواره ها نیستن.. بی طرف باش و نظر رو بزار خبر آنلاین جان
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    14 9
    باروحانی تا 1400..خخخخ
  • فرزاد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    54 9
    من فقط وقتی پرسپولیس بازی داره تلویزیون ایرانو میبینم ولی توبحث خبر و سرگرمی و سریال و فیلم سینمائی فقط و فقط ماهواره. تلویزیون ایران فقط دروغ و سانسوره . تقریبآ تمام همسایه ها و دوستان وفامیلم هم فقط ماهواره تماشا میکنند. فقط ماهواره
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 4
    از برنامه های رسانه به اصطلاح ملی ، فقط برنامه های مذهبی ارزش دیدن دارد ! برنامه های ورزشی که سانسور پشت سانسور ! اخبار را وارونه جلوه می دهید ! سریال ها هم که آبدوغی ! کل رسانه ملی رو خلاصه کنیم برنامه هایی مثل سمت خدا و نظایر آن قابل قبول است ! با لحاظ کردن این مطلب می بینیم که هر چقدر هم برای آمار سازی سعی و تلاش کنیم باز هم 73 درصد نمیشود ! با همین روش و متدی که نظر سنجی کردید برنامه می سازید که میزان مخاطب تان تا این حد پایین است ! دروغ و توهم که کنتور ندارد ! اصلا می توانید ادعا کنید 173 درصد مردم تولیدات رسانه ملی را تماشا می کنند !
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    23 4
    دروغ از سرتا پاتون می‌باره ...این آمارها شمارو روسیاه تر می‌کنه در دورترین روستاها هم خونه ای نمانده که دیش رو سقفش نباشه
  • محمدرضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    16 5
    همین که تلویزیونو روشن کنی که بزنی ماهواره اول میشی مخاطب تلویزیون:)
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    10 2
    چرا همه دعوا بر سر انتن ماهواره دارن. تلوزیون های جدید. اکثرا انتن یا همون دیش باید بهش نصب بشه تا بتونی برنامه ببینی. مگه مجبورید ک شبکه های مخرب را ببنید . ک ههمه میگن خبر ندارید چخبره تو جامعه. باید درست استفاده کرد ازش
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    23 5
    اگه یه نگاه به پشت بومها بیندازین معلوم میشه که اون آ ماراتون دقیقا برعکس
  • شهلا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    14 21
    بعد از یک فیلم ایرانی دلم می خواهد خودکشی کنم
  • آریانا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 5
    ما هم تلویزیون وهم ماهواره
  • کامبیز SE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    17 10
    من که تاحال در عمرم از مسئولین دروغ نشندیم و همه شکر خدا انسان های راستگو درستگاری هستند که همیشه منافع مردم رو بر منافع شخصی خودشون ترجیح دادن. این «تحقیق و پژوهش» هم صد درصد کاملا درسته. البته کمی شکسته نفسی هم درش شده. من فکر میکنم ۱۰۰ درصد «مردم» به تلویزیون داخلی گوش میدن و اصولا همه از ماهواره متنفر و فراری هستند. وقتی اخبار راست و درست و بهترین برنامه های هنری و تفریحی و علمی را می شود از تلویزیون داخلی دید کیه که بره ماهواره تماشا کنه.
  • بهزاد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 1
    خبر آنلاین من دوسال پیش فهمیدم تو غیر شرو ور هیچی نداری بگی.۹۵ درصد مردم ماهواره میبینن ۴ درصدم تلویزون داخلی رو از طریق دیش ماهواره میبینن اون ۱ درصدم از بدنه ی خودشونن که نمیبینن.
  • GB ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 2
    دروغ که استخوان نداره توگلو گیر کنه ، واقعا که....
  • میم IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 1
    خبرآنلاین، خودت یه نظر سنجی بذار تا یک مدل آمار واقعی تر در بیاد از توش.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    6 3
    کسی را نمی‌شناسم تلویزیون ببینه اغلب ماهواره فکر کنم ۹۹ درصد ماهواره و شاید ۱ درصد تلویزیون
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    8 2
    جالب از نظر یک عده قوم و خویشهای خودشون کل مردم ایران هستند... واقعیت این که مردم هر دو را نگاه میکنند چندتا برنامه از اینور چندتا از اونور در کل هم تلویزیون جذابیت سابق را نداره و اینترنت و موبایل خیلی بیشتر مخاطب دارد
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 1
      منم موافقم اگثر مردم هر دو رو نگاه میکنن
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 2
    ما که صدا سیمای دروغگو رو نگاه نمیکنیم
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    خبرانلاین بعد انتخابات کلاهت سفت بگیر تو رو باد نبره مردم از دروغهات کلافن.همونطور که از قاتلین شهیدسلیمانی و مسئول این همه فساد و فقر و شایعات خون به جگرن
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 1
    من فقط 20:30 میبینم تا کمی دروغ بشنوم حالم یه کم بد بشه.باقیش ماهواره
  • AT ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 2
    لطفا واقع بین باشید و بدون تعصب قضاوت کنید ۹۹ درصد مردم توی خونه آنتن ماهواره دارند ولی این دلیل نمیشه که تلوزیون داخلی رو نبینند، پس اکثر مردم هردو رو نگاه میکنند
  • My IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 1
    خخخخخ اینم یه دروغ جدید کی دروغهای رسانه های داخلی رو نگاه میکنه امارتون بلعکسه داداچ
  • امیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 1
    همه بغیرازشماماهواره نگاه میکنن تلویزیون که فقط دروغ پشت دروغ
  • رضارضایی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 1
    امارتون صحت نداره شایدم برعکس باشه
  • ناشناس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    بنده ماهواره ندارم, فقط وفقط بعضی از سریالهای طنز تلویزیون را نگاه می کنم, شبکه افق وشبکه 3 را به هیچ وجه نگاه نمی کنم, از مشی سیاسی و فکری علی عسکری و میرباقری و فروغی و امثالهم هم اصلا" وابدا" خوشم نمی آید
  • جواد ZA ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 4
    مگه ایران تلویزون هم داره ؟!!!!!!
  • محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 1
    این آمار درست نیست.. بینندگان تلویزیون ایران در این چند سال اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و آمار بینندگان تلویزیونی در مقایسه با دهه‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰، ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و اوایل دههٔ ۱۳۹۰ بسیار بسیار کاهش داشته.. اگر یکی دو برنامهٔ خاص مثل عصر جدید و سریال‌های مناسبتی مثل پایتخت و مسابقات ورزشی (که تولید شده توسط صداوسیما نیستند و صداوسیما فقط یک رابط بین مخاطب و مسابقات برگزار شده است) رو بگذاریم کنار بیش از نود و هشت درصد برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از اخبار، سریال، مسابقه و... یا بیننده ندارند یا بیننده‌های بسیار کمی دارند.. حتا بیننده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هم کاهش پیدا کرده صداوسيما که جای خود دارد.. به نظر من الآن میانگین مصرف تلویزیون داخلی در ایران هفت-هشت دقیقه در روز به ازای هر نفر هست و اون هم بیشتر به خاطر پایتخت و عصر جدید و برنامه‌های ورزشی به‌ویژه مسابقات ورزشی هست و اگر این چند برنامهٔ پر مخاطب سرگرم کننده رو کنار بگذاریم و باز هم محاسبه کنیم احتمالا میزان مصرف رادیو و تلویزیون ملی (صداوسیما) برای هر ایرانی به سه-چهار دقیقه در روز هم نخواهد رسید.
  • اکبر IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 1
    من که میرم پشت بوم نگاه میکنم همه مردم ماهواره دارن
  • مازیار MD ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 1
    تنها برنامه ی که از صدا و سیما میلی با لذت و دقت نگاه میکردیم 90 بود که مثل همیشه نظر مردم ارزش نداشت و جم شد. دیگه ماهواره تلویزیون نداره...
  • عسل IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 10
    ما که خودمون و تمام فامیلامون تلویزیون هستن. ماهواره بنیاد خانواده رو از هم میپاشه و دلسردی و خیانت میاره. و‌حشتناک
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 1
    دروغ
  • جامعه آماری !!!! IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 1
    واقعا 73درصد تلویزیون ایران رو نگاه میکنن چی میبینن خخخخخ
  • علیرضا IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 3
    مطمعنا تا اونجایی که من میدونم خیلیا سالهای ساله حتی تلویزیون ایران رو فراموش کردندومتااسفانه از ناچاری نشستن سریالهای ترکی بدرد نخور میبینن که ارزش سزیال نداره اما بهتراز هيچیه
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    نظر من اینه که تلویزیون بار برنامه هاشو انداخته رو سر ماهواره ها یعنی اکثر مردم برنامه های ماهواره رو نگاه میکنن بخاطر همینه که اعتراض به برنامه صدا وسیما کمه برنامه های صدا وسیما اصلا چشمگیر نیست.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 1
    از شدت پارازیتایی که میندازید رو کانالا معلومه