اولویتهای واکسیناسیون عمومی پس از کادر درمان و بیماران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند و پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند، قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا وارد کشور شده است گفت: از این مقدار واکسن حدود ۸۲۰ هزار دُز تزریق شده است ضمن اینکه کسانی که واکسن زده‌اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و اغلب تا ۲ هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسند.

وی با تاکید برای اینکه خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد، بیان کرد: ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

لاری اظهار کرد: افتخار می‌کنیم از معدود کشورهایی هستیم که در حال تولید واکسن کرونا هستیم این در حالی است که همه کشورهای جهان گرفتار کرونا شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام مراحل پایانی تولید ۲ واکسن پاستور و برکت خبر داد و گفت: امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی مرحله سوم این واکسن‌ها به نتیجه برسد در تیر ماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.

لاری ادامه داد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی در کشور مشاهده نشده و همچنان ویروس غالب همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این‌ ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.

طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولید یک واکسن ایمن حدود پنج الی ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است، از طرفی معلوم‌ نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و اینها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =