تمامی محصولات کشاورزی تولیدی در کشت و صنعت مغان ۲۰ درصد افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: افزایش میزان تولیدات در کشت و صنعت مغان جزو اولین برنامه‌های ما بوده و به‌طوری‌که در حال حاضر در حوزه زراعت تمامی محصولات کشاورزی تولیدی در این شرکت افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اسدالله محسن زاده افزود: در حوزه محصولات باغی نیز افزایش ۳۰ درصدی در تولیدات باغی را شاهد بودیم و در کنار آن رکورد تولید روزانه ۱۹۰ تن شیر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به ثبت رسید و برای حفظ و تداوم این وضعیت تکمیل جیره غذایی و هم‌چنین تامین به موقع نهاده‌های دامی و اصلاح جایگاه دام را در دستور کار داریم.
محسن زاده تصریح کرد: توسعه آبیاری تحت فشار و تغییر روش آبیاری از سنتی به مدرن در دستور کار قرار دارد که با اجرای این طرح‌ها در کنار سایر طرح‌های توسعه‌ای شاهد افزایش راندمان و میزان تولیدات محصولات در این شرکت خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تشریح کرد: توسعه تجهیزات، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و توسعه و احیای باغات از دیگر اقدامات این شرکت بوده و در این راستا در سال جاری اصلاح ۱۰۰ هکتار باغ در برنامه قرار دارد و برای سال بعد نیز اصلاح ۲۵۰ هکتار از باغات این مجموعه در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای توسعه صنایع تبدیلی تشریح کرد: در حال حاضرکارخانه لبنیات، رب سازی و کارخانه قند در این شرکت در حال فعالیت هستند که توسعه و تکمیل زنجیره این کارخانه در اولویت اصلی ما قرار دارد و در حال بازسازی و اورهال کردن این کارخانه‌ها هستیم و در کنار آن در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز کارخانجات جدید نیز در این مجموعه احداث خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: کارخانه رب سازی موجود در این مجموعه تولیداتی فقط به صورت فله‌ای داشته و از این رو در حال انجام اقدامات لازم برای سایر تولیدات به صورت خرده و بسته بندی شده هستیم.
محسن زاده گفت: بخش خصوصی پیش از این اقدام به بکارگیری بیش از ۷۰۰ نفر در این مجموعه کرده بود که تعداد کارکنان این شرکت از ۲ هزار و ۸۰ نفر به ۲ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است و در حال حاضر هماهنگی‌های لازم در جهت دریافت کد برای این افراد از سازمان برنامه و بودجه در حال انجام بوده و در کنار آن آموزش و سازماندهی این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =