تجهیز اورژانس تهران به دستگاه موثر احیای قلبی در خیابان

ایسنا نوشت: رییس مرکز اورژانس تهران گفت: برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در مراکز پر تردد و زمانی که دچار ایست قلبی و تنفسی می‌شوند، می‌توان از دستگاه‌های الکتروشوک‌های خودکار استفاده کرد.

دکتر پیمان صابریان در باره اینکه در حال حاضر آمبولانس‌های اورژانس به میزان کافی تجهیزات دارد یا خیر؟ اظهار کرد: آمبولانس‌های اورژانس تجهیزات مورد نیاز را دارند.

وی ادامه داد: از آن جایی که افراد در زمان کوتاهی به مراکز درمانی منتقل می شوند حتی اگر دستگاه‌های دیگری مثل سونوگرافی و ... در آمبولانس داشتیم، کاربرد زیادی نداشت. 

صابریان در خصوص اینکه برای به روز رسانی آمبولانس‌های اورژانس چه اقداماتی باید انجام شود؟ گفت: می‌توان از دستگاه‌هایی که پیش از این نیز در آمبولانس‌ها وجود داشته و مدل‌های جدیدتر آن وجود دارد، بهرمند شویم.

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان همینطور می توان از دستگاه‌های الکتروشوک‌های خودکار در مراکز پر تردد مثل مترو ها، مراکز تجاری، ایستگاه‌های اتوبوس و ... استفاده کرد. همه اینها باعث می‌شود که خدمات بیشتری ارائه شود. 

صابریان در خصوص دستگاه‌های الکترو شوک گفت: زمانی که ایست قلبی و تنفسی اتفاق می‌افتد، یکی از دستگاه‌های پرکاربرد الکتروشوک خودکار است. این دستگاه با بررسی وضعیت فرد اگر نیاز باشد فرمان می دهد که کاربرد دکمه شوک را بزند. 

وی افزود: افرادی که حدودا از ١٠ تا ١٢ سال به بالا هستند و امکان اجرای فرمان‌های این دستگاه را دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و همین استفاده سریع می‌تواند جان افراد را نجات دهد. 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =