میانگین خروج پول حقیقی از بازار سهام کاهش یافت

بورس هفته اخیر را در سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد به پایان برد، این در حالی است که در پایان هفته پیشین نیز در همین رقم ایستاده بود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اقتصادنیوز در حالی که در سه روز ابتدایی هفته، شاخص کل روندی نزولی داشت، به واسطه رشد در دو روز کاری پایانی هفته توانست بالاتر از رقم انتهای هفته قبل بایستد. در پایان هفته اخیر شاخص کل ۶۵۵ واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت ۲ هزار و ۸۲۵ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۲۷ هزار و ۲۵۲ واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۵ هزار و ۷۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۵۵ واحد بالاتر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۰.۰۵ درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی بود که به ترتیب ۱۵ هزار و ۵ هزار واحد رشد کرد.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲ هزار و ۸۲۵ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۲ واحد رسید و بازدهی منفی ۰.۶۶ درصدی را ثبت کرد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۸ هزار و ۴۶۰ تومان بود که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۱۰۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴۷ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۱۴۹ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۳۶ درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌یکشنبه برمی‌گردد که هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان بود.

افت ۴.۸ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۴ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۱۷ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۴.۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان بود.

رشد ۳.۵ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳.۵ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۹۸ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۳۹ میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر در روز چهارشنبه برای یازدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. با این حال میزان خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین کاهش یافت. در مجموع کل هفته هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =