۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
هشدار؛ نگذارید کرونا هندی به زاهدان وارد شود

میزان نوشت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که مردم محروم سیستان و بلوچستان در مرز با پاکستان هستند و هر لحظه احتمال دارد با شیوع ویروس کرونا هندی، جان این هموطنان به خطر بیفتد.

در حال حاضر بیمارستان‌ها در هند بیش از ظرفیت معمول خود بیمار پذیرش کرده‌اند و کمبود دستگاه‌های اکسیژن در تمامی مراکز درمانی وجود دارد. بسیاری از بیماران به علت نبود تخت در بیمارستان‌ها پذیرش نشده و بازگردانده می‌شوند. بیمارستان‌ها در سراسر مناطق شمالی و غربی هند از جمله در دهلی، پایتخت اطلاعیه‌هایی مبنی بر کمبود اکسیژن صادر کرده‌اند. ظرفیت بیمارستان‌ها در سرتاسر هند تکمیل شده، اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. شیوع کرونای فقط برای مردم این کشور وسیع، نگران کننده و ترسناک نیست. مردم ایران و البته مردم مهربان سیستان و بلوچستان از شیوع ویروس کرونا هندی به شدت ترس دارند و این احتمال وجود دارد که این ویروس از سمت شرق ایران و کشور پاکستان وارد کشور شود. در همین راستا نمایندگان استان مرزی ایران به شدت از شیوع ویروس کرونا ترس دارند و مرتبا به مسئولان هشدار می‌دهند.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم استان زاهدان با هشدار به مسئولان برای جلوگیری از ویروس کرونا هندی به میزان گفت: ما خواستار این هستیم که دولت از ورود اتباع هند و پاکستان به کشورخودداری کند. مردم محروم سیستان و بلوچستان در مرز با پاکستان هستند و هر لحظه احتمال دارد با شیوع ویروس کرونا هندی، جان این هموطنان به خطر بیفتد. شرایط می‌طلبد تا تصمیم گیران امر نسبت به تعاملات با این کشورها حساسیت به خرج دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که ویروس کرونا هندی جهت یافته است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای هندی جهش یافته‌تر از انواع قبلی است و ویروس با قدرت سرایت و مرگ و میر فراوان می‌تواند تعداد قابل توجهی از افراد را به کام مرگ بکشاند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =