موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به تعویق انتخابات فلسطین

ایرنا نوشت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه از به تعویق افتادن انتخابات مجلس فلسطین ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش رسانه های خبری؛ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه در پایان نشست در باره برگزاری این انتخابات، گفت: تصمیم گرفتیم انتخابات را تا هنگام تضمین برگزاری آن در قدس، به تعویق بیندازیم.

وی افزود: ملت ما همان گونه که در قدس توانایی خود را برای تحمیل اراده اش بر رژیم اشغالگر اثبات کرد، قادر است برگزاری انتخابات را نیز بر آن تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تعویق انتخابات عمومی در فلسطین را کودتا توصیف و تشکیلات خودگردان را متهم کرد که به دلایل شخصی چنین تصمیمی گرفته است.

حماس در این بیانیه جنبش فتح و ریاست تشکیلات خودگردان را مسئول تصمیم مزبور و پیامدهای آن دانست که علیه روند مشارکت و توافقات ملی به شمار می رود.

بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار بود انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد ماه) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد ماه) برگزار و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده شود، در ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) برگزارشود.

تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخستین بار پس از ۱۵ سال برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی، با استقبال حماس رو به رو شده بود.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =